20:10 2017 Birželio 27
Vilnius+ 20°C
Tiesioginis eteris
    Klaipėdos uostas, archyvinė nuotrauka

    Logistikos reitinge Lietuva aplenkė Estiją, Latviją ir Lenkiją

    © Sputnik/ Андрей Александров
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    3502

    Statitstikos duomenimis 2016 metais Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus rodikliai pakilo

    VILNIUS, kovo 22 — Sputnik. Pasaulio banko paskelbtame Logistikos reitinge Lietuva pakilo iš 46-os vietos į 29-ą ir aplenkė Estiją, Latviją ir Lenkiją, pranešė Susisiekimo ministerijos spaudos tarnyba.

    Išankstiniais statistikos duomenimis, 2016 metais kilo visi pagrindiniai Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus rodikliai. Palyginti su 2015 metais, augo šiame sektoriuje sukuriama bendroji pridėtinė vertė (BPV) (4,3%), įmonių pajamos (7,1%), darbuotojų skaičius (5,2%), transporto paslaugų eksportas (5,1%). Ekonomistų teigimu, tai rodo didelį šios ūkio šakos konkurencingumą.

    Palyginti su 2015 metais, praėjusiais metais šalyje pervežta 1% daugiau krovinių (iš viso 114,8 milijonų tonų).

    Automobiliai

    Daugiausia — 60,4 milijonų tonų — gabenta automobilių keliais (3% daugiau nei 2015 metais). Kelių transporto įmonių pajamos išaugo 14,2% (iki 3,64 milijardų eurų), darbuotojų skaičius — 7,7% (iki 70 394).

    Geležinkelis

    Geležinkelių transportas — tradiciškai antras pagal pervežtų krovinių kiekį. AB „Lietuvos geležinkeliai" 2016 metais pervežė 47,65 milijonų tonų krovinių (0,8% mažiau nei 2015 metais). Daugėjo vidaus pervežimų, tačiau sumažėjo tranzitiniai krovinių srautai. Tikėtina, kad tokia tendencija išliks, nes Rusija vis daugiau krovinių veža ne tranzitu per Baltijos šalis, bet per savo jūrų uostus.

    Uostas

    Klaipėdos valstybinis jūrų uostas 2016 metais pasiekė savo visų laikų krovos rekordą — per metus čia krauta 40,14 milijonų tonų krovinių (4,2% daugiau nei 2015 metais).

    Tai vienintelis jūrų uostas trijose Baltijos valstybėse, pagerinęs savo metinius rezultatus. Rygos, Liepojos, Ventspilio ir Talino jūrų uostuose krova pernai mažėjo 7-16%.

    Skirtingai nuo Latvijos ir Estijos uostų, daugiausia kraunančių tranzitinius Rusijos krovinius — anglį ir naftą, Lietuvai pranašumą suteikė uoste aptarnaujamų krovinių įvairovė. Praėjusiais metais Klaipėdoje labiausiai augo konteinerių, ratinių (ro-ro) krovinių, naftos produktų ir suslėgtųjų gamtinių dujų (SGD) krova.

    Oro uostai

    Lietuvos oro uostuose 2016 metais pasiektas aptarnautų keleivių skaičiaus rekordas — 4,79 milijonų (14% daugiau nei 2015 metais). Oro transportu vežamų krovinių sumažėjo iki 11,7 tūkstančių tonų (10% mažiau nei 2015 metais).

    Lietuvos eksportas

    Vertinant transporto paslaugų rinkas pažymėtina, kad toliau sparčiai auga eksportas į Europos Sąjungos šalis, stabilizuojasi eksportas į Rusiją ir Baltarusiją. 2016 metų sausio-rugsėjo mėnesiai labiausiai — 41% — padidėjo transporto paslaugų eksportas į Prancūziją ir Jungtinę Karalystę, taip pat į Italiją (32%) ir Austriją (31%). Svarbiausia rinka iš visų ES valstybių išlieka Vokietija (augimas — 8,2%).

    Dar šia tema

    Lietuva padarė šuolį pasaulio logistikos reitinge
    Tegai:
    geležinkelis, logistika, uostas, keliai, oro uostas, Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos