19:42 2017 Gruodžio 12
Vilnius+ 8°C
Tiesioginis eteris
    Bėgiai, archyvinė nuotrauka

    Seimas ratifikavo susitarimą dėl "Rail Baltic"

    © Photo: Pixabay
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    17 0 0

    Lietuvos, Latvijos ir Estijos Vyriausybės patvirtino "Rail Baltic" statybas, pirmieji traukiniai pradės keliones 2026 metais

    VILNIUS, spalio 10 — Sputnik. Seimas ratifikavo Estijos, Latvijos ir Lietuvos susitarimą dėl geležinkelių jungties „Rail Baltic" plėtros, kuris buvo pasirašytas 2017 metų sausio 31 dieną Taline, pranešė Seimo spaudos tarnyba.

    Seimo nariai vienbalsiai pritarė ratifikavimui, prieš nebalsavo nei vienas, vienas Seimo narys susilaikė.

    Susitarimu siekiama užtikrinti, kad europinės vėžės geležinkelių transporto infrastruktūra bus užbaigta iki 2025 metų Lietuvos, Latvijos ir Estijos teritorijose, tam numatyti Europos Sąjungos finansinę paramą ir nacionalinį bendrąjį finansavimą.

    "Panašiai, kaip mes 2025 metais planuoja ir lenkai baigti savo dalį. Kas svarbu — Baltijos šalyse numatomas iki 240 kilometrų per valandą greitis. Lenkai šiuo metu deklaruoja, kad maksimalus greitis, kurį jie galėtų garantuoti iki Lietuvos sienos, bus 160 kilometrų per valandą. Todėl mes ir sprendžiame dilemą Lietuvoje: kokį greitį užtikrinti jau egzistuojančioje vėžėje nuo Kauno iki Lenkijos sienos", — sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

    Susitarime taip pat apibrėžiamos projekto partnerių teisės ir pareigos, nustatomas projekto įgyvendinimo koordinavimo ir galimų ginčų sprendimo mechanizmas, numatomi bendradarbiavimo su Lenkijos Respublika ir Suomijos Respublika būdai, tipinės Susitarimo nuostatos: jo galiojimas ir trukmė, bendrų Susitarimo šalių veiksmų koordinavimas, Susitarimo nuostatų keitimo tvarka, šalių pasitraukimo sąlygos, ginčų sprendimo tvarka ir ktita.

    Iki 2015 metų į "Rail Baltica" geležinkelio nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno statybas, buvo investuota 364,5 milijonų eurų ES ir LR biudžeto lėšų. Šiuo metu Lietuva yra užsitikrinusi "Rail Baltica" projekto tolesniam įgyvendinimui 248,1 milijonų eurų ES paramos. Be to, šiais metais EK patvirtino finansavimo paraišką pagal kurią pasirašius sutartį bus skirta dar  94,9 milijonai eurų paramos.

    "Rail Baltica" — svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Nutiesus 700 kilometrų "Rail Baltica" geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė šiuo maršrutu užtruks 3 valandas 24 minutes, o nuo Rygos iki Vilniaus — vos 2 valandas 01 minutę.

    Anksčiau susitarimai buvo ratifikuoti Latvijos ir Estijos parlamentuose.

    Dar šia tema

    Kas laukia ūkininkų "Rail Baltica" statybų metu
    Baltijos šalys įgyvendins projektą "Rail Baltica"
    Sprendimus dėl "Rail Baltica" Baltijos šalys turi priimti kartu
    Tegai:
    susitarimas, geležinkelis, Rail Baltica, Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos