15:33 2017 Gruodžio 11
Vilnius0°C
Tiesioginis eteris
    Rail Baltica, archyvinė nuotrauka

    Baltijos šalys negaus ES pinigų "Rail Baltic" statyboms

    © Photo: commons.wikimedia.org
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    8501

    Europos Komisijos duomenimis, Europos Sąjunga ketina susisiekimo projektams skirti apie vieną milijardą eurų, tačiau Lietuva, Latvija ir Estija į šį sąrašą nepateko

    VILNIUS, gruodžio 2 — Sputnik. Eurpos Komisija išplatino projektų, kurie gaus ES finansinę paramą, sąrašą. Tarp šių projektų nėra nei vieno, kuris būtų susietas su „Rail Baltic" statybomis, pranešė Sputnik Estija.

    Europos Komisijos pranešime teigiama, kad iš ES biudžeto šiais metais planuojama skirti vieną milijardą eurų 39 transporto projektams. Be to, pabrėžiama, kad Europa ketina skirti daugiau nei keturis milijardus eurų minėtiems projektams įgyvendinti iš nacionalinių biudžetų.

    Europos Komisjos sąraše napaminėta nei viena iš Baltijos šalių, nei vienas projektas, susietas su "Rail Baltic" statybomis.

    Spalio mėnesį Seimas ratifikavo Estijos, Latvijos ir Lietuvos susitarimą dėl geležinkelių jungties "Rail Baltic" plėtros, kuris buvo pasirašytas 2017 metų sausio 31 dieną Taline.

    Iki 2015 metų į "Rail Baltica" geležinkelio nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno statybas, buvo investuota 364,5 milijonų eurų ES ir LR biudžeto lėšų. Šiuo metu Lietuva yra užsitikrinusi "Rail Baltica" projekto tolesniam įgyvendinimui 248,1 milijonų eurų ES paramos. Be to, šiais metais EK patvirtino finansavimo paraišką pagal kurią pasirašius sutartį bus skirta dar  94,9 milijonai eurų paramos.

    Šiuo metu Lietuva jau užbaigė pirmąjį projekto etapą — Europos pločio (1435 milimetrų) bėgių klojimą nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Kitas etapas — bendro Lietuvos ir Latvijos ruožo statybos.

    Liepos pabaigoje Europos Komisija priėmė oficialų sprendimą skirti 110,5 milijonų eurų kitam "Rail Baltica" geležinkelio statybos etapui, o ne 313,3 milijonų eurų, kurių prašė trys Baltijos valstybės. Iš šios sumos 98,4 milijonų gaus Lietuva, apie septynis milijonus — Latvija, o 5,2 milijonus — Estija.

    Baltijos šalys susiginčijo dėl "Rail Baltica" pavadinimo >>

    "Rail Baltica" — svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Nutiesus 700 kilometrų "Rail Baltica" geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė šiuo maršrutu užtruks 3 valandas 24 minutes, o nuo Rygos iki Vilniaus — vos 2 valandas 01 minutę.

    Remiantis ekonomine analize, pateikta balandžio 24 dieną "Rail Baltic Global Forum 2017" Rygoje metu, bendra suma, reikalinga projektui įgyvendinti siekia 5,8 milijardus eurų.

    Nuo pat pradžių plataus užmojo geležinkelio magistralė sulaukė didelio visuomenės dėmesio, žmonės pasidalino į dvi stovyklas. Kritikai abejoja projekto ekonominiu pagrįstumu, o šalininkai prognozuoja keleivių ir krovinių srautų augimą.

    Dar šia tema

    Taline vyks "Rail Baltic" priešininkų mitingas
    Žemė "Rail Baltica" projektui bus išperkama įvertinus visą turtą
    Kas laukia ūkininkų "Rail Baltica" statybų metu
    Tegai:
    finansavimas, geležinkelis, Rail Baltica, Europos Sąjunga (ES), Baltijos šalys
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos