11:06 2017 Rugsėjo 22
Vilnius+ 13°C
Tiesioginis eteris
    Televizijos kanalas TVCI intrenete, archyvinė nuotrauka

    Lietuva kaltina televizijos kanalą "TVCI" dezinformacija

    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    Lazda turi du galus: sankcijos prieš Rusiją (57)
    7974

    Lietuvos radijo ir televizijos komisija reikalauja, kad Rusijos televizijos kanalo “TVCI” vadovybė pasiaiškintų dėl dezinformacijos ir neapykantos kurstymo laidoje apie Sausio 13-osios įvykius

    VILNIUS, vasario 23 — Sputnik. Gauto skundo pagrindu, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) atliko Lietuvoje retransliuojamos Rusijos Federacijos  televizijos programos "TVCI" tyrimą ir nustatė, kad šios programos 2017 metų sausio 27 dieną transliuotoje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova" paskelbta informacija pažeidė Lietuvos įstatymą, draudžiantį platinti dezinformaciją bei kurstyti neapykantą, praneša komisijos spaudos tarnyba.

    "Įvykių centre su Ana Prochorova" — informacinė laida, kurioje, kartu su kitų pasaulio įvykių apžvalga, buvo transliuotas reportažas apie Lietuvą, 1991 metų sausio 13-osios įvykius.

    "Reportaže apie Lietuvą buvo skleidžiama vienpusiška ir neobjektyvi, Lietuvos valstybę šmeižianti, nepriklausomybės gynėjų, jų šeimų ir kitų laisvės kovų dalyvių veiklą menkinanti, pateiktais duomenimis manipuliuojanti informacija", — rašoma komisijos pranešime.

    Taip pat komisija teigia, kad laidoje buvo skebiama, jog Lietuvos išstojimas iš Sovietų Sąjungos buvo neteisėtas ir pažeidžiantis tarptautines normas, kad tada buvo grasinama naikinti visus rusakalbius gyventojus, kad visas šiuolaikinis Lietuvos valstybingumo fundamentas sukurtas, remiantis melu apie tas dienas, ir kita.

    Komisijos spaudos tarnyba pabrėžia, kad Sausio 13-osios įvykiai Lietuvoje buvo laidoje pateikiami negatyviai, menkinančiai arba pašiepiančiai, pasitelkus minėtus melagingus teiginius.

    Įvertinusi laidos turinį ir atsižvelgusi į nepriklausomų ekspertų nuomonę, LRTK padarė  išvadą, kad laidoje paskelbta viešoji informacija yra dezinformuojanti bei kurstanti neapykantą. Tokią informaciją platinti draudžia Visuomenės informavimo įstatymas.

    Išnagrinėjusi visas aplinkybes, LRTK vasario 22 dieną posėdyje nusprendė kreiptis į šios programos transliuotoją "TV TSENTR", kurį registravo Rusijos Federacijos institucija "Federal Service for Supervision of Communications Information Technology and Communications/ Roskomnadzor (RKN)", nurodydama iki šių metų kovo 14 dienos pasiaiškinti dėl padarytų pažeidimų.

    Ne pirmas kartas, ir ne tik Lietuva

    Pernai lapkritį LRTK nusprendė dėl karo, nesantaikos ir tautinės neapykantos kurstymo trims mėnesiams sustabdyti rusų kanalo "RTR Planeta" retransliaciją Lietuvoje. Draudimas retransliuoti "RTR planeta" taikomas visiems Lietuvos transliuotojams, įskaitant ir internetines televizijas.

    Prieš savaitę Europos Komisija palaikė Lietuvos sprendimą trims mėnesiams apriboti rusų televizijos kanalo "RTR Planeta" transliaciją.

    2014 metų balandį Lietuvos valdžia atsisakė suteikti akreditaciją RIA Novosti specialiajam korespondentui Irinai Pavlovai. Tai pat buvo įvykis, kuomet Lietuva išsiuntė iš šalies "VGTRK" korespondentų grupę.

    Ne tik Lietuva, bet ir kitos Baltijos šalys prieštarauja Rusijos žurnalistų darbui jų šalių teritorijose. 2016 metų rugsėjį Estijos valdžia neįleido į šalį dviejų Rusijos televizijos kanalų filmavimo grupių.

    Be to, Estija sudarė "priešiškos žiniasklaidos" sąrašą, į kurį įtraukti Rusijos Pervyj kanal, "Rossija", "Rossija 1", "Rossija 24", "RTR Planeta", "RTR Planeta Baltic"; vėliau šį sąrašą papildė "REN TV", "NTV", "Russia Today", "Zvezda", "TVC" ir 5 kanalas.

    Savo ruožtu, Rusijos užsienio reikalų ministerija paskelbė, kad Baltijos šalys veikia pagal vieną sukoordinuotą liniją. Rusijos diplomatų teigimu, Rusijos žiniasklaidos priespauda Baltijos šalyse parodo "Vilniaus, Rygos ir Talino demagoginių pasisakymų apie demokratijos principų laikymąsi esmę".

    Temos:
    Lazda turi du galus: sankcijos prieš Rusiją (57)

    Dar šia tema

    Baltic News Service nutraukė sutartį su Sputnik dėl alternatyvaus požiūrio
    Simonian paaiškino, kas sukėlė RBS ketinimą aptarti RT sąskaitų uždarymą
    "Russia today" vadovė: labiausiai mūsų kanalą spaudžia Baltijos šalyse
    Tegai:
    TVCI, Pirmais Baltijas Kanals, žiniasklaida, Rusija, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos