20:14 2017 Birželio 27
Vilnius+ 20°C
Tiesioginis eteris
    Sovietinė šeima, archyvinė nuotrauka

    Seimo narys: rusiškos programos propaguoja sovietinį gyvenimo būdą

    © Sputnik/ А. Соломонов
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    2830

    Konservatorius Laurynas Kasčiūnas teigia, kad Lietuvos televizijoje per daug rusiškų programų, kuriose matomi nostalgijos TSRS elementai, ir kurios gali nuvilti lietuvius demokratine santvarka

    VILNIUS, kovo 13 — Sputnik. Rusiškos produkcijos transliavimo mastai Lietuvos televizijose yra per dideli ir gali neigiamai įtakoti žmonių samonę. Tokios nuomonės laikosi Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Laurynas Kasčiūnas.

    Jis kreipėsi į Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pirmininką Edmundą Vaitiekūną, prašydamas atlikti pagrindinių Lietuvos televizijos kanalų transliuojamų programų monitoringą ir analizę, įvertinant, kokią dalį televizijos programos laiko Lietuvos televizijos kanalai skiria nuosavai produkcijai, kokią dalį skiria Europos kūriniams bei kokią dalį skiria rusiškai produkcijai, praneša Seimo spaudos tarnyba.

    Politiko teigimu, pastaraisiais metais Lietuvos televizijos kanaluose pastebimas ženkliai išaugęs transliuojamos rusiškos produkcijos kiekis.

    "Tokioje rusiškoje produkcijoje neretai matomas rusiško ar sovietinio gyvenimo būdo propagavimas, nostalgijos TSRS elementai, kurie veda link nusivylimo demokratine santvarka ir pro-kremlinės orientacijos", — pareiškė Kasčiūnas.

    Pasak Kasčiūno, "Rusijoje kultūra yra susijusi su politika", o televiziją yra minkštosios galios instrumentas, kuris "ypač svarbus informacinio karo kontekste".

    "Rusija pririša tokią produkciją žiūrinčius žmones prie šios kultūrinės ir informacinės erdvės. Būtent taip prie rusiškos produkcijos pripratinti žmonės dažnai tampa lengviau paveikiami ir per rusiškus televizijos kanalus skleidžiamos priešiškos propagandos bei dezinformacijos", — teigė parlamentaras.

    Kasčiūnas prašo įvertinti, ar kokios nors šalies produkcijos dominavimas Lietuvos televizijoje neprieštarauja Visuomenės informavimo įstatymui, kuriame numatoma, jog "televizijos programų transliuotojai daugiau kaip pusę televizijos programos laiko, kuris lieka atėmus laiką, skirtą žinių, sporto, žaidimų, reklamos programoms, teleteksto paslaugoms ir teleparduotuvei, kai tai įmanoma, turi skirti Europos kūriniams".

    Baltijos šalių valdžios institucijos ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą.

    Taip, vasario mėnesį Lietuvos radijo ir televizijos komisija pareikalavo, kad Rusijos televizijos kanalo "TVCI" vadovybė pasiaiškintų dėl siužeto, susijusio su 1991 metų sausio 13 dienos įvykiais.

    Prieš tai komisija jau buvo nutraukusi trims mėnesiams Rusijos televizijos kanalo "RTR Planeta" transliavimą.

    Be to, Komisijos sprendimu "Pirmais Baltijas Kanals" neleidžiama vartoti Lietuvos vardo prekių ženkluose, naudojamuose televizijos programoje "Lietuvos laikas" ir rusų kalba transliuojamoje programoje "Litovskoje vremia".

    2017 sausio mėnesį buvo pranešta, kad Baltic News Service nutraukia sutartį su Sputnik Lietuva. Kovo mėnesį Naujienų agentūros LETA ir BNS vienašališkai nutraukė sutartis su Sputnik Latvija ir Sputnik Estija redakcijomis.

    Dar šia tema

    Apklausa: beveik 90% lietuvių apie užsienio politiką sužino iš televizijos
    Atšaukti Rusijos televizijos kanalų transliavimo apribojimai
    Udalcovas: santykiai tarp Rusijos ir Lietuvos išgyvena krizę
    Tegai:
    SSRS, rusiškos programos, televizija, Seimas, Laurynas Kasčiūnas, Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos