20:11 2017 Birželio 27
Vilnius+ 20°C
Tiesioginis eteris
    Televizoriaus pultelis, archyvinė nuotrauka

    Komisija tiria rusiškos produkcijos mastą Lietuvos televizijoje

    © Photo: Depositphotos
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    2901

    Lietuvos radijo ir televizijos komisija pradėjo tikrinti Lietuvos televiziją dėl Seimo nario Lauryno Kasčiūno prašymo atkreipti dėmesį į rusisškos produkcijos mastą

    VILNIUS, kovo 14 — Sputnik.  Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) pradėjo tyrimą, kiek rusiškos produkcijos transliuojama Lietuvos televizijose: siekia ištirti, ar šalyje rodoma rusiška produkcija nėra labai didelio masto, pranešė RIA Novosti su nuoroda į komisijos Visuomenės informavimo skyriaus vedėją Birutę Keršienę.

    Anksčiau Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į nacionalinę komisiją su prašymu atlikti pagrindinių Lietuvos televizijos kanalų transliuojamų programų monitoringą ir analizę.

    Kasčiūnas teigė, kad pastaruoju metu Lietuvos televizijoje pastebimas ženkliai išaugęs transliuojamos rusiškos produkcijos kiekis.

    "Tokioje rusiškoje produkcijoje neretai matomas rusiško ar sovietinio gyvenimo būdo propagavimas, nostalgijos TSRS elementai, kurie veda link nusivylimo demokratine santvarka ir pro-kremlinės orientacijos", — pareiškė Kasčiūnas.

    Pasak Kasčiūno, "Rusijoje kultūra yra susijusi su politika", o televiziją yra minkštosios galios instrumentas, kuris "ypač svarbus informacinio karo kontekste".

    "Mes gavome laišką iš politico Kasčiūno. Mes negalime nereaguoti į prašymą, mūsų tarnyba dirba ties šiuo klausimu. Mes ištirsime, kiek rusiškos produkcijos transliojama Lietuvos televizijos kanaluose", — sakė Keršienė.

    Kol kas neaišku, kada tiksliai komisija pateiks ataskaitą apie atliktą monitoringą.

    Baltijos šalių valdžios institucijos ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą.

    Taip, vasario mėnesį Lietuvos radijo ir televizijos komisija pareikalavo, kad Rusijos televizijos kanalo "TVCI" vadovybė pasiaiškintų dėl siužeto, susijusio su 1991 metų sausio 13 dienos įvykiais.

    Prieš tai komisija jau buvo nutraukusi trims mėnesiams Rusijos televizijos kanalo "RTR Planeta" transliavimą.

    Be to, Komisijos sprendimu "Pirmais Baltijas Kanals" neleidžiama vartoti Lietuvos vardo prekių ženkluose, naudojamuose televizijos programoje "Lietuvos laikas" ir rusų kalba transliuojamoje programoje "Litovskoje vremia".

    2017 sausio mėnesį buvo pranešta, kad Baltic News Service nutraukia sutartį su Sputnik Lietuva. Kovo mėnesį Naujienų agentūros LETA ir BNS vienašališkai nutraukė sutartis su Sputnik Latvija ir Sputnik Estija redakcijomis.

    Rusijos užsienio reikalų ministerija apkaltino Baltijos šalių valdžią turint sukoordinuotą liniją dėl Rusijos žiniasklaidos. Anot Rusijos diplomatų, Baltijos šalių puldinėjimai "ryškiai rodo, kuo iš tikrųjų vertos Rygos, Talino ir Vilniaus demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymasis".

    Dar šia tema

    Atšaukti Rusijos televizijos kanalų transliavimo apribojimai
    Televizijos kanalas "RT" transliuojamas Jungtinių Tautų Organizacijoje
    Naujos pataisos: mažiau rusiškos produkcijos televizijoje
    Tegai:
    rusiškos programos, televizija, televizijos laida, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Laurynas Kasčiūnas, Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos