11:11 2017 Rugsėjo 22
Vilnius+ 13°C
Tiesioginis eteris
    Elektromobilis, archyvinė nuotrauka

    Elektromobilis gali pateisinti net sportinius automobilius mėgstančių lūkesčius

    © Photo: Depositphotos
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    1421

    Elektromobilių asociacija skatina žmones rinktis elektromobilius, nes be ekologiškumo ir nulinės taršos, privalumas yra tai, kad jo trauka nepriklauso nuo greičio

    VILNIUS, gegužės 2 — Sputnik. Jaunąją kartą reikia nuo mažens auklėti, kad renkantis transporto priemonę atsižvelgtų į ekologiškumą, taršą, gamtos saugojimą, mano Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.

    Elektromobilis, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik/ Евгений Биятов

    Jokužio teigimu, visuomenėje dar gajūs mitai, kad elektromobiliai nevysto didelio greičio, greitai išsikraunančių jų baterijų nepakanka nuvažiuoti dideliems atstumams, netinkami Lietuvos klimatui.

    Tuo Jokužis įsitikino per lietuviškų elektromobilių pristatymą Kauno moksleiviams, kai teko paneigti visus mitus.

    Elektromobilių ir jų galimybių, šiuolaikinių technologijų ir naujovių pristatymas Kauno moksleiviams buvo viena iš edukacinio turo po Lietuvos mokyklas "Būsimiesiems išradėjams — kuo patraukli mokslininko karjera" dalis.  

    Daugumai moksleivių buvo staigmena, kad elektromobilis gali visiškai pateisinti net sportinius automobilius mėgstančių lūkesčius, jog elektromobilio trauka visada išlieka tokia pat gera, nesvarbu, koks išvystytas greitis.

    Asociacijos vadovas Jokužis pristatė elektromobilių istoriją,techninį jų tobulėjimą, perspektyvas, papasakojo, kaip šiuolaikiniai mokslo išradimai saugo pasaulį, atkreipė dėmesį į pagrindinį elektromobilio privalumą — ekologiškumą ir nulinę taršą.

    Lietuvoje elektromobilių — 40 kartų mažiau nei ES šalyse

    Oro tarša miestuose kasmet pražudo apie 5,5 milijono gyventojų pasaulyje. Transportas sudaro 70% taršos mieste, praneša portalas madeinvilnius.lt.

    Europos šalys sparčiai sprendžia taršos mieste problemą diegdamos elektromobilių bei jų įkrovos stotelių tinklą, kurdamos mokestines lengvatas įmonėms ir gyventojams, važinėjantiems elektromobiliais. Lietuva kol kas stipriai atsilieka nuo ES vidurkio.

    2016 metų gruodį Lietuvoje buvo registruota 350 elektromobilių ir veikė 45 įkrovimo stotelės.

    Elektromobilių skaičius 2016 metų gruodį Lietuvoje ir kitose šalyse: Lietuva — 350, Ispanija — 8 450, Švedija — 30 540, Vokietija — 74 754, Jungtinė Karalystė — 91 627, Prancūzija — 108 065, Nyderlandai — 113 636, Norvegija — 135 276.

    Viešų stotelių skaičius:  Lietuvoje — 45, Nyderlanduose — 26 700, daugiausiai iš ES šalių.

    Lietuvai, norint pasivyti išvardintų šalių vidurkį, 2016 metų gale turėjo veikti 706 įkrovimo stotelės ir keliuose važinėti 14 720 elektromobilių. Per metus būtų sudeginta 12 940 tonų mažiau kuro ir sumažinta 10 300 tonų CO2 tarša.

    Tokius skaičius ir faktus pateikė Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.

    Kas gali paskatinti žmones rinktis elektromobilius? Leidimas važiuoti A juosta, nemokamas parkavimas mieste, specialūs numeriai, kaip EV serijos, pavyzdžiui, EV1234, — ši maža dalis privilegijų, kaip rodo faktai, nepadarė reikiamos įtakos automobilių pasirinkimams.  

    "Reikia keisti valstybės politiką — kuo mažesnė CO2 tarša, tuo didesnė subsidija,  o dyzeliniai automobiliai, labiausiai teršiantys orą, apmokestinami labiau", — siūlo septynerius metus elektromobiliu pats važinėjantis Jokužis.

    Dar šia tema

    Vyriausybė skatins lietuvius aktyviau naudotis alternatyviu kuru
    Pasaulyje plečiasi elektromobilių gamyba
    Tegai:
    ekologiškumas, elektromobilis, Elektromobilių asociacija
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos