23:40 2017 Gruodžio 15
Vilnius+ 0°C
Tiesioginis eteris
    traukinys, archyvinė nuotrauka

    Vilniaus ir Kauno oro uostus svarstoma sujungti geležinkeliu

    © Photo: AB „Lietuvos geležinkeliai“
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    21 0 0

    Pasak "Lietuvos geležinkelių" atstovų, norint išnaudoti visą geležinkelio potencialą, būtina jungtis tarp didžiausių Lietuvos miestų oro uostų

    VILNIUS, gruodžio 4 — Sputnik. Tiesiant "Rail Baltica" europinio geležinkelio jungtį, svarstoma geležinkeliu sujungti Vilniaus ir Kauno oro uostus, teigiama "Lietuvos geležinkelių" pranešime spaudai.

    Tokios galimybės šią savaitę aptartos susitikime su valstybės įmonės "Lietuvos oro uostai" atstovais.

    Pasak "Lietuvos geležinkelių" „Rail Baltica" koordinavimo departamento direktoriaus Arenijaus Jackaus, norint išnaudoti visą europinio geležinkelio potencialą ir keleiviams bei krovinių vežėjams pasiūlyti patogias paslaugas, būtina jungtis tarp didžiausių Lietuvos miestų oro uostų.

    "Tęsiame diskusijas, ką turėtume padaryti, kad Vilniaus ar Kauno oro uoste nusileidęs keleivis galėtų iškart sėsti į traukinį ir važiuoti į Panevėžį, Vilnių, Kauną ar kitą miestą. Planuodami „Rail Baltica" projektą, turime atsižvelgti ir į oro uostų plėtros planus", — sakė Jackus.

    Šiuo metu "Rail Baltica" vėžė yra nutiesta nuo Kauno ir Lenkijos sienos. Keliautojai galės važiuoti iš Kauno į Varšuvą traukiniu jau kitais metais.

    Geležinkelis taip pat bus tiesiamas nuo Kauno iki Latvijos sienos bei iki Vilniaus.

    Liepos pabaigoje Europos Komisija priėmė oficialų sprendimą skirti 110,5 milijonų eurų kitam "Rail Baltic" geležinkelio statybos etapui, o ne 313,3 milijonų eurų, kurių prašė trys Baltijos valstybės. Iš šios sumos 98,4 milijonų gaus Lietuva, apie septynis milijonus — Latvija, o 5,2 milijonus — Estija.

    "Rail Baltica" — svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Remiantis ekonomine analize, pateikta balandžio 24 diena "Rail Baltic Global Forum 2017" Rygoje metu, bendra suma, reikalinga projekto įgyvendinimui siekia 5,8 milijardus eurų.

    Nuo pat pradžių plataus užmojo geležinkelio magistralė sulaukė didelio visuomenės dėmesio, žmonės pasidalino į dvi stovyklas. Kritikai abejoja projekto ekonominiu pagrįstumu, o šalininkai prognozuoja keleivių ir krovinių srautų augimą.

    Dar šia tema

    Baltijos šalys susiginčijo dėl "Rail Baltica" pavadinimo
    Masiulis: Lietuva nuginčys EK baudą "Lietuvos geležinkeliams"
    "Lietuvos geležinkeliai" taiko 30% nuolaidą moksleiviams nuo 10 metų
    Seimo komitetas aiškinsis, kodėl "Lietuvos geležinkeliuose" įdiegta rusiška sistema
    Tegai:
    geležinkelis, Rail Baltica, oro uostas, Lietuvos geležinkeliai, Kaunas, Lietuva, Vilnius
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos