Ekspertas: "Rail Baltica" projektas tapo "užslėptu kyšiu" Baltijos šalių valdžioms

© Depositphotos / Alpegor6 Железная дорога, архивное фото
Железная дорога, архивное фото - Sputnik Lietuva
Tinkamu laiku Briuselis suprato, kad skirti pinigus Baltijos šalių elitui tiesiog beprasmiška, nes jie išnyksta, ir perėjo prie kitokių sąveikos formų, kad jie bent kur kitur dalyvautų, mano politologas Semionas Uralovas

VILNIUS, balandžio 21 — Sputnik. "Rail Baltica" niekada nebuvo, ir, žinoma, nebus projektu, kuris prasiverš transporto ir logistikos srityje, interviu Sputnik Lietuva pasakė portalo "Sonar-2050" vyriausiasis redaktorius, politologas Semionas Uralovas.

Traukinys - Sputnik Lietuva
"Lietuvos geležinkeliai" "Rail Baltica" pavadino "gelbėjimo ratu" Lietuvos verslui

"Rail Baltica" iš esmės yra siūlelis į Europos meškų kampelį, nes logistiškai Baltijos šalys tapo Europos apendiksu. Net logistiniu požiūriu mes matome, kad nėra kur eksportuoti ar importuoti prekių, ir keleivių srautų nėra. Pati Lenkija turi išvystytą uostų infrastruktūrą Baltijoje ir Baltijos uostai pavirto regioniniais uostais", — priminė Uralovas.

Anot jo, Baltijos uostai buvo įdomesni Eurazijos erdvei, kai jie papildė Sankt Peterburgą, o dabar jie atsidūrė atskirti nuo didelių ekonomikų.

"Pati "Rail Baltica" idėja — tai užmaskuotas kyšis Latvijos, Lietuvos ir Estijos nacionaliniam elitui. Visi skandalai buvo susiję su tuo, kad jie nuolat reikalavo, kad būtent jie norėtų kurti ir paskirstyti biudžetus. Briuselio biurokratija suprato, kad skirti šiaip sau pinigus Baltijos elitui yra beprasmiška, nes jie tiesiog išnyksta. Perėjo prie kitų stimuliavimo formų, kad bent kažką jie darytų ir bent kažką pastatytų", — mano politologas.

Taip pat, pasak jo, sunku pasakyti, kad konkretaus projekto etapo įgyvendinimas padės Lietuvos ekonomikai.

"Ar tai padės bedarbiams ekonominės depresijos sąlygomis — čia reiktų žiūrėti, kas bus rangovas, kurios įmonės ir kaip dalyvaus šioje veikloje. Teoriškai tai gali šiek tiek pagyvinti ekonominę situaciją šalyje ir užimti kelis tūkstančius bedarbių. Bet atsižvelgiant į tai, kad jų yra dešimtys tūkstančių, jei prasidės aktyvus darbo jėgos migracijos sugrąžinimas, tai bus lašas jūroje. Tačiau svarbiausias dalykas yra tai, kad net ir tada, kai jie visa tai pastatys, tai vis tiek bus aklavietė, kuri iš esmės nepakeis ekonominės padėties regione. Tai daugiau įvaizdžio formavimo projektas, todėl į jį derėtų taip ir žiūrėti", — pabrėžė Uralovas.

Lietuvoje planuojama skelbti "Rail Baltica" ruožo nuo Kauno iki Panevėžio statybos darbų konkursus.

Pasak "Lietuvos geležinkelių infrastruktūros" generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio, po konsultacijų, atsižvelgiant į jų rezultatus, bus baigti rengti pirkimo dokumentai ir skelbiami rangos darbų konkursai. Jų vertė sieks beveik 480 milijonų eurų. Anot Sankovskio, šis darbas, kaip ir visas "Rail Baltica" projektas, COVID-19 akivaizdoje gali tapti milžinišku "gelbėjimosi ratu" Lietuvos verslui.

Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала