Uspaskichas atsidūrė skandalo epicentre dėl "antikovidinio" vandens pardavimo

© Sputnik / Владислав АдамовскийViktoras Uspaskichas
Viktoras Uspaskichas - Sputnik Lietuva
VMVT jau pradėjo tyrimą dėl Uspaskicho reklaminės kampanijos, kurioje vartotojams siūloma įsigyti vandens, neva padedančio apsisaugoti nuo COVID-19

VILNIUS, gruodžio 29 — Sputnik. Darbo partijos lyderis, europarlamentaras Viktoras Uspaskichas atsidūrė skandalo epicentre po to, kai pasiūlė pirkti vandens, kuris esą galėtų sustiprinti imunitetą nuo COVID-19.

Savo paskyroje Facebook jis pareiškė, kad jo komanda gali "struktūrizuoti" vandenį, kuris padės įgyti imunitetą nuo koronaviruso, palengvins simptomus ir padės pacientams greičiau pasveikti.

Politikas tvirtina, kad jau dešimtmetį naudojasi tokia technologija ir taip padeda sau sukurti imunitetą nuo daugumos virusų ir bakterijų. 

"Šita technologija naudojasi mūsų šeimos nariai, mano anūkė 4,5 metų įgijo nuo dešimties įvairių virusų imunitetą, ir dabar gyvena laiminga, sveika, vaikšto į darželį, ir beveik vienintelė neserga", — rašo europarlamentaras.

Pasak politiko, šitas vanduo neturi jokių papildų ir priemaišų, tuo labiau cheminių dirbtinių elementų, taip pat neturi jokių šalutinių poveikių. 

"Mes gavome energetinį šio viruso kodą iš kinų ir sukūrėme COVID-19 eliminavimo programą. Sukūrėme aparatą, kuris struktūrizuoja vandenį pagal Masaru Emoto (japonų tyrėjo — Sputnik) metodą. Toks vanduo sukuria ląstelinį imunitetą ir paruošia organizmą kovai su COVID-19. Jau dabar šitas vanduo pakrautas įveikti 6 koronaviruso atmainas", — pareiškė partijos vadovas.

Britanija - Sputnik Lietuva
PSO vadovas perspėjo apie naujus iššūkius dėl koronaviruso 2021 metais

Uspaskichas pasiūlė rinktis iš dviejų rūšių vandens — tiems, kurie dar nėra sirgę koronavirusu, ir tiems, kuriems pasireiškia pirmieji simptomai. Rinkinyje yra 24 pusės litro buteliai.

Be to, politikas pasidalino nuoroda į filmą "Vanduo. Nauja dimensija", kuris yra 2006 metų dokumentinio filmo "Didžioji vandens paslaptis" perdirbinys. Pastarajį filmą aštriai kritikavo mokslo bendruomenė.

Uspaskichas savo pranešime ne kartą mini japonų tyrėją Masaru Emoto, kuris yra žinomas dėl eksperimentų su vandeniu. Savo darbais jis bandė įrodyti, kad vanduo sugeba "suvokti informaciją iš aplinkos". Mokslo bendruomenė Emoto tyrimų duomenis vertina kaip pseudomokslinius.

Rusijos mokslų akademijos Teorinės ir eksperimentinės biofizikos instituto mokslininkai, įskaitant Henriką Ivanickį, pažymėjo, kad hipotezės, jog vanduo turi atmintį apie praeityje buvusias mechanines, magnetines ir elektromagnetines įtakas ar joje ištirpusias medžiagas, eksperimentas nepatvirtina.

Nacionalinio Airijos Korko universiteto biochemijos profesorius Viljamas Revilas (William Reville) pažymėjo, kad Emoto darbe yra daugybė pseudomokslo požymių — nėra patikimos priežastinio ryšio hipotezės, aiškios mokslinės demonstracijos.

"Stebuklingas vanduo" yra susijęs su Uspaskicho šeimos verslo interesais

Daugelis politikų, taip pat socialinių tinklų komentatorių sukritikavo europarlamentarą. Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovė Karolina Štelmokaitė rašė, kad Uspaskichas jau ne pirmą kartą manipuliuoja sveikatos tema ir sugebėjo ją paversti savo reklamos dalimi.

Europoje prasidėjo masinė vakcinacija nuo koronaviruso - Sputnik Lietuva
ES prasidėjo masinė vakcinacija. Ar "Pfizer/BioNTech" išgelbės Europą nuo pandemijos

Pasak "valstietės", ji pažįsta keletą žmonių, kurie iš Uspaskicho jau gavo šio vandens, todėl paprašė atsiųsti buteliuko nuotraukas.

"Beje, užsisakydami vandens per Darbo partijos platintojus, gausite jo už trigubai didesnę kainą. Kaip minėta, Viktoras parduoda jums pusę litro už 1.5 euro, bet kai kuriose Rokiškio parduotuvėse galite jį nusipirkti vos už 0.36 eur., tai yra penkis kartus pigiau. Čia, mano manymu, priemoka už kvailumą. Norintys nusipirkti "stebuklingo vandens" ne Vyktaro o rokiškėnų kaina, važiuokit po karantino į Rokiškį, kur jis platinamas vietos parduotuvėse", — pažymi politikė.

Ji pridūrė, kad pagrindinis bendrovės akcininkas yra Uspaskicho vaikams priklausanti įmonė. Kitas akcininkas — glaudžiai susijusi su "darbiečiu" bendrovė "Edvervita".

"Einam toliau — žiūrim, kas šiuo metu yra UAB "Lamikaros" akcininkai. O jie, Registrų centro duomenimis, bendrovė "Edvervita", registruota Kėdainiuose, Didžiojoje g., valdanti 90% bendrovės akcijų. Kitą 10% valdo Dalia G. Kėdainiečiai žino, kad "Edvervitos" įmonė yra glaudžiai susijusi su Viktoru Uspaskichu, bendrovės valdybai vadovauja ilgametis Viktoro bendražygis ir dešinioji ranka Juozas Gaidamavičius, tik visai neseniai pasitraukęs iš aktyvios politikos Darbo partijos narys (beje, atsistatydinusį Gaidamavičių Kėdainių r. savivaldybės taryboje pakeitė Indrė Fiodorova, kuri, anot Viktoro skelbimo, yra vandens "platintoja" Kėdainiuose). O jau kad visiems viskas visiškai būtų aišku, tai klausiam Registrų centro, kas yra "Edvervitos" akcininkai – ogi, Julija ir Eduardas Uspaskichai, Viktoro vaikai iš pirmosios santuokos, registruoti Baltarusijoje!!! Jie valdo po 50 proc. akcijų", — rašo Štelmokaitė.

Guoga ragino atsistatydinti

Darbo partijos atstovas, Seimo narys Antanas Guoga teigė, kad Uspaskicho prekyba vandeniu jokiu būdu nėra susijusi su politinės jėgos, kuria rinkėjai pasitikėjo, tikslais. Jis pabrėžė, kad tai yra vieno žmogaus, o ne visos partijos, iniciatyva.

"Manau, kad Pirmininkui reikia trauktis iš pareigų ir tada eiti gydyti žmones. Gal jam tai seksis? Gal jam tai padės? Darbo partijoje yra labai daug pozityvių, atsakingų ir kritiškai mąstančių žmonių. Jie neturi tapti vieno asmens kosminių iniciatyvų įkaitais. Kažkas turi netylėti ir aiškiai pasakyti, kad taip negalima. Kad yra atsakomybė prieš žmones. Kad partija neužsiims šarlatanizmu", — parašė jis.

Vėliau Guoga pabrėžė, kad jo raginimas trauktis iš partijos pirmininkų Viktorui niekaip nereiškia, kad jis nori užimti Uspaskicho vietą. Anot Guogos, partijoje yra daug stiprių ir atsakingų bei kūrybingų politikų, kurie galėtų jai vadovauti.

VMVT pradėjo tyrimą

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pradėjo tyrimą dėl galimai klaidinančios reklaminės kampanijos, kurioje vartotojams siūloma įsigyti vandens, neva padedančio apsisaugoti nuo koronaviruso infekcijos COVID-19 arba gydytis jau susirgus. Pirminiais duomenimis, įmonė UAB "Lamikara" turi teisę gaminti natūralų mineralinį vandenį. Pagal ES teisės aktų reikalavimus, natūralaus mineralinio vandens gamybos ir paruošimo sąlygos yra griežtai reglamentuotos.

COVID-19 - Sputnik Lietuva
Rasta daugiau kaip 800 neapskaitytų mirčių, susijusių su COVID-19

Medikai ir visuomenės sveikatos specialistai akcentuoja, kad natūralus mineralinis vanduo bei kiti maisto produktai iš esmės nepasižymi gydomosiomis savybėmis ir nėra vartojami koronaviruso infekcijos COVID-19 profilaktikai ir gydymui. 

"Pagrindinė ir efektyviausia koronaviruso infekcijos COVID-19 profilaktikos priemonė — skiepai", — pažymi tarnyba.

Bet kokia su geriamuoju vandeniu, maistu ar maisto papildais susijusi informacija, kad šių produktų vartojimas padėtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos ar ją išgydytų, yra draudžiama, todėl vartotojai raginami įvairiais būdais skleidžiamą informaciją vertinti kritiškai ir tokia klaidinančia reklama nesusivilioti bei šių produktų COVID-19 ligos profilaktikai ar gydymui neįsigyti.

Jeigu atliekamo tyrimo metu bus nustatyta, kad minėto vandens gamintojas ar platintojas užsakė tikrovės neatitinkančią reklamą, jų atžvilgiu bus pradėtos Reklamos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo procedūros.

Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала