ES susitarė dėl papildomo "Rail Baltica" finansavimo

© AFP 2021 / FRANCOIS WALSCHAERTSФлаги Европейского союза у штаб-квартиры Европейской комиссии в Брюсселе
Флаги Европейского союза у штаб-квартиры Европейской комиссии в Брюсселе - Sputnik Lietuva, 1920, 12.03.2021
Lėšos geležinkelio statybos projektui įgyvendinti bus skiriamos iš Europos infrastruktūros fondo
VILNIUS, kovo 12 — Sputnik. Europos Sąjunga susitarė dėl papildomo 1,4 mlrd. eurų vertės "Rail Baltica" geležinkelio linijos finansavimo, praneša ERR portalas su nuoroda į Vyriausybės Kanceliarijos ES reikalų koordinavimo padalinio direktorių Kleną Jaeratsą.
"Buvo pasiektas galutinis susitarimas dėl "Rail Baltica" finansavimo iš [Europos infrastruktūros fondo] CEF", — Twitter'yje parašė jis.
Pernai ES Taryba nusprendė projektui skirti 1,4 milijardo eurų iš CEF. Tačiau Europos Parlamentas manė, kad į šią sumą galėtų pretenduoti kiti projektai.
Kartu buvo siūlymų, kad Baltijos šalys po pandemijos galėtų atidėti nacionalinių ekonomikos atkūrimo planų ratifikavimą, jei ES joms neduos žadėtų 1,4 milijardo eurų "Rail Baltica" statybai. Nepaisant to, Briuselis neketina ieškoti kompromisų su Baltijos šalimis.
Поезд на фоне Вильнюсского вокзала, Литва - Sputnik Lietuva, 1920, 25.02.2021
Lietuva susiruošė iki galo reikalauti iš ES pinigų "Rail Balticos" projektui
"Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.
Bendras geležinkelio linijos ilgis šalyse siekia 870 kilometrų, iš jų 392 — Lietuvoje. Tikimasi, kad kelias pradės veikti 2026 metais.
Bendra apskaičiuota projekto suma siekia 5,8 milijardo eurų. Kartais pasirodo informacija, kad geležinkelio tiesimas atsieis daugiau, nei tikėtasi iš pradžių. Atlikus projekto auditą, kurio rezultatus liepos mėnesį paskelbė Europos Audito Rūmai, paaiškėjo rimtų trūkumų, ypač susijusių su investicijų grąža. Visų pirma, ataskaitoje nurodoma, kad prognozuojamas keleivių skaičius neišlaiko kritikos. Be to, neaišku, iš kur bus tie kroviniai, kuriuos planuojama gabenti geležinkeliu.
Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad projektas neturi ekonominės prasmės ir yra reikalingas karinėms reikmėms.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала