Lietuvoje draudimas transliuoti "RTR-Planeta" pripažintas klaidingu

© Depositphotos / antb Televizijos transliacija
Televizijos transliacija - Sputnik Lietuva, 1920, 27.05.2021
Prieš trejus metus Lietuvos radijo ir televizijos komisija 12 mėnesių sustabdė rusiško televizijos kanalo retransliaciją
VILNIUS, gegužės 27 — Sputnik. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė panaikinti Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) sprendimą, kuriuo 2018 metų vasarį metams buvo sustabdytas Rusijos televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliavimas, rašoma teismo sprendime.
Taip pat buvo atšauktas Lietuvos reguliuotojo sprendimas, kuris tų pačių metų balandį skyrė baudą "Init" už kitos kanalo versijos transliavimą. Teismo sprendimas buvo priimtas šių metų gegužės 12 dieną ir neskundžiamas.
Pabrėžiama, kad buvo nustatyti pažeidimo faktai iš LRTK pusės, konkrečiai — komisijos, kuri priėmė sprendimą, formavimas. Reguliatoriaus nariai negalėjo teisėtai balsuoti, nes vienas iš jų veda programą "Lietuvos ryte", kiti du dirbo Vilniaus universitete.
Пульт дистационного управления - Sputnik Lietuva, 1920, 02.04.2021
Didžiausias Latvijos operatorius atnaujino "Pirmojo kanalo" transliaciją
Atsakovas privalo atlyginti pareiškėjams "Init", VGTRK ir "Rosmediakom", kiekvienam iš jų šiek tiek didesnes nei 1 601 euro bylinėjimosi išlaidas.
Oficiali Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova, komentuodama teismo sprendimus, pažymėjo visų su žiniasklaida susijusių procesų cinizmo ir politizavimo lygį Lietuvoje apskritai.

"Šis atvejis iškalbingai patvirtina vertinimus, kuriuos mes ne kartą išsakėme apie šališką Lietuvos valdžios požiūrį į Rusijos žiniasklaidos veiklą jų teritorijoje. Dar kartą pabrėžiame, kad Vilniuje esančios vadovybės linija, kuri blogina pačios Lietuvos įvaizdį, vykdoma pagal destruktyvų ES Briuselio kursą Rusijos atžvilgiu ir išpuoliais prieš Rusijos žiniasklaidą, kurią ES vadovybė nepagrįstai kaltina propaganda, dezinformacija ir kitomis nuodėmėmis", — sakė ji trečiadienį vykusioje trumpojoje spaudos konferencijoje.

Zacharova tokį elgesį pavadino nepriimtinu. Jos nuomone, draudimai ir etiketės žiniasklaidos atžvilgiu — "nepelnyti ir itin neigiamai apibūdina jas inicijuojančias šalis ir tarptautines struktūras". Diplomatė paragino Latvijos ir Estijos, taip pat kitų ES šalių valdžios institucijas atsisakyti išpuolių prieš Rusijos žiniasklaidą.
"Mes matome, prie ko privedė ši avantiūra Lietuvoje", — pridūrė ji.
2018 metų vasarį LRTK vieneriems metams sustabdė Švedijoje įregistruoto televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliaciją. Pasak Lietuvos valdžios institucijų, kanalas ne kartą "pažeidė ES direktyvą dėl žiniasklaidos paslaugų audiovizualizacijos ir Lietuvos įstatymą dėl visuomenės informavimo — karo, nesutarimų ir etninės neapykantos kurstymo".
Зимняя Рига, Латвия - Sputnik Lietuva, 1920, 13.03.2021
Latvijos prokuratūra atsisakė nutraukti rusakalbių žurnalistų bylą
Be to, buvo įvestas draudimas Lietuvoje transliuoti kitas televizijos kanalo versijas — "Rossija RTR" ir "Rossija RTR".
Savo ruožtu, Rusijos užsienio reikalų ministerija paskelbė, kad Baltijos šalys veikia pagal vieną sukoordinuotą liniją. Rusijos diplomatų teigimu, Rusijos žiniasklaidos priespauda Baltijos šalyse parodo, "ko verti Vilniaus, Rygos ir Talino demagoginiai pasisakymi apie demokratijos principų laikymąsi".
Be to, LRTK skyrė 150 tūkst. eurų baudą televizijos paslaugas tiekiančiai bendrovei "Init" už tai, jog ši nesilaikė LRTK nurodymo neretransliuoti kanalo "RTR Planeta" ir kitų jo versijų. Tą pačią dieną UAB "Init" paskelbė, kad apskųs šį komisijos sprendimą.

Situacija su Rusijos televizijos kanalais Lietuvoje

Lietuva reguliariai bando riboti Rusijos televizijos kanalų transliavimą. Be TV kanalo "RTR-Planeta", kurį reguliatorius periodiškai bando apkaltinti už taisyklių pažeidimą, RT kliuvo pernai.
Šalyje buvo uždrausta transliuoti penkis RT kanalus. Lietuva savo sprendimą pagrindė tuo, kad jie priklauso MIA "Rossija segodnia" generaliniam direktoriui Dmitrijui Kiseliovui, kuriam taikomos ES sankcijos. Tačiau "RT" vyriausioji redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos, o bendrovės MIA "Rossija segodnia" ir "RT" yra atskiri juridiniai asmenys.
Rusija ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios veiksmai yra ir neleistini.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала