Mitybos specialistė papasakojo apie "pusiaujo taisyklę" metant svorį

Sveika mityba - Sputnik Lietuva, 1920, 31.05.2021
Taip pat ji priminė, kad žmogaus kūno aktyvumo lygis keičiasi dienos metu. Ryte visi medžiagų apykaitos procesai vyksta intensyviai, o antroje pusėje jie sulėtėja
VILNIUS, gegužės 31 — Sputnik. Kaip veikia "pusiaujo taisyklė" ir kodėl po pietų geriau nevalgyti kai kurių maisto produktų, Sputnik radijui sakė dietologė Jelena Solomatina.
Policijos automobilis - Sputnik Lietuva, 1920, 31.05.2021
Šalčininkų rajone nuo kelio nuvažiavus automobiliui žuvo vairuotojas
Ji priminė, kad žmogaus kūno aktyvumo lygis keičiasi dienos metu. Ryte visi medžiagų apykaitos procesai vyksta intensyviai, o antroje pusėje jie sulėtėja. Sąlyginė linija, padalijanti dieną pagal šias būsenas, vadinama pusiauju, paaiškino dietologė.
Anot jos, kiekvienas žmogus turi savo "pusiaujo" perėjimo laiką, tai priklauso nuo to, kiek laiko jis miega, kokį gyvenimą gyvena, kiek yra aktyvus.
Спящий человек - Sputnik Lietuva, 1920, 12.03.2020
Neurologė papasakojo, kaip mityba susijusi su nemiga
"Tačiau nepaisant to, kažkur po 15 valandos, tai yra po pietų, bet kuris organizmas sumažina medžiagų apykaitos procesų greitį. Pirmoje dienos pusėje mes esame energingesni, mūsų kūnas taip pat yra energingesnis, net jei ilsimės, jis greičiau degina energiją, neleisdamas jos perkelti į riebalų atsargas", — aiškino ji.
Pusiaujo taisyklė sako, kad popietėmis, kai medžiagų apykaitos procesai lėtėja, reikėtų vengti daug energijos suteikiančio maisto, sakė dietologė.
"Šie maisto produktai dar vadinami maisto produktais, turinčiais aukštą glikemijos indeksą – gebėjimą atitinkamai padidinti gliukozės kiekį kraujyje, kas teikia energijos. Jei gliukozės yra per daug, insulinas ją toliau perdirba į riebalus", — sakė ji.
Be to, energijos perteklius pagreitina senėjimą, nes tai trukdo augimo hormono darbui, kuris sutvarko mūsų kūną. Jis gaminamas vakare ir naktį, kai mes miegame, paaiškino gydytoja.
Вид на город со смотровой площадки бизнес-центра Высоцкий - Sputnik Lietuva, 1920, 31.05.2021
Jekaterinburge iš daugiabučio šaudęs vyras sužeidė devynerių metų mergaitę
"Šis hormonas vaikystėje yra atsakingas už augimą, o suaugusiam žmogui jis atstato audinius, kremzles, sąnarius, kraujagysles, raumenis, taip pat degina riebalus. Tam reikia energijos: augimo hormonas paima energiją iš riebalinio audinio, riebalus paverčia energija, ko mums ir reikia. Pasirodo, jei valgysime maistą, kuris mums duoda daug energijos, hormonas nustoja išsiskirti pakankamu kiekiu. Hormonas nustos vykdyti "remontininko" funkcijas. Pasirodo, kad mes senstame greičiau", — teigė ji.
Po pietų geriau valgyti maistą su mažu glikemijos indeksu: liesą paukštieną, žuvį, varškę, troškintas daržoves, patarė dietologė.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала