Vilnius patvirtino miesto bendrąjį planą: kas pasikeis

Vilnius - Sputnik Lietuva, 1920, 05.06.2021
Per artimiausius 10–15 metų Lietuvos sostinė taps patogesnė pėstiesiems ir dviratininkams, daugės žaliųjų plotų, o pastatų aukštis bei kokybė bus kontroliuojami griežčiau
VILNIUS, birželio 5 — Sputnik. Šią savaitę Sostinės Taryba patvirtino Vilniaus miesto bendrąjį planą (BP), pagal kurį miestas gyvens artimiausius 10–15 metų, praneša savivaldybės spaudos tarnyba.
Pasak miesto mero Remigijaus Šimašiaus, bendrajame plane nugulė pagrindinės miesto strateginės kryptys: darnus judumas, patogūs gyvenamieji rajonai, pietinio Vilniaus plėtra.
Ateityje Vilniuje planuojama skirti daug dėmesio architektūros taisyklių ir gatvių standartų įtvirtinimui, žaliųjų erdvių plėtrai, gyvenamųjų rajonų modernizavimui, socialinės infrastruktūros plėtrai. Daug dėmesio, kaip ir iki šiol, bus skiriama pėsčiųjų ir dviračių takų plėtrai, viešojo transporto ir dalinimosi ekonomikos plėtrai.

"Vilnius yra augantis, jauniausias, dinamiškiausias miestas regione, augimo ambicijas derinantis su įspūdingu gamtos ir kultūros paveldu, ir tai yra mūsų miesto sėkmingos ateities garantas. Visa tai sudėti į teisinį dokumentą ir buvo pagrindinis bendrojo plano tikslas", – sakė Vilniaus miesto meras.

Naujas planas skirtas miesto dalių daugiafunkciškumui skatinti. Vilniui tapus paslaugų, žinių ir aukštųjų technologijų miestu, patogiau gyventi arti darbo vietos ir į jį vykti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Todėl numatyta vakariniuose gyvenamuosiuose rajonuose plėtoti daugiau paslaugų ir darbo vietų, o miesto centrinėje dalyje – daugiau būsto.
Planuojama, kad daugiau gyventojų turės galimybę naudotis gyvenimo centre privalumais – toliau keisis Žirmūnai, Naujamiestis, Naujininkai, Savanorių pr. Šiuose rajonuose daugiau paslaugų ir infrastruktūros bus pėsčiomis pasiekiamu atstumu, atsiras daugiau pagal aukštus standartus sutvarkytų želdynų ir kitų viešųjų erdvių. Visi šie pokyčiai vyks toliau konvertuojant neefektyviai naudojamas degraduojančias gamybines teritorijas plėtrai patraukliose vietose. Vilniuje vis dar yra apie 500 ha tokių teritorijų.
Виртуальный портал между Вильнюсом и Люблином в Вильнюсе - Sputnik Lietuva, 1920, 27.05.2021
Video
Vilnius ir Liublinas sujungti virtualiu "portalu" — video
Miesto plane numatyta subalansuota miesto susisiekimo sistemų plėtra. Užbaigus magistralinių gatvių tinklo mieste formavimą gyvenamuose kvartaluose nebeliks tranzitinio eismo, ten bus galima pagal naująjį miesto gatvių standartą kurti gyvenamąsias gatves su lėtu eismu, pėsčiųjų takais ir alėjomis bei daugiau automobilių stovėjimo vietų.
Miestas bus toliau plėtojamas koncentruojant jį apie viešojo transporto linijas. Periferinėse zonose bus toliau plėtojami prie greitojo viešojo transporto privežantys maršrutai. BP numatyta tolesnė dviračių takų tinklo plėtra, siekiant, kad dviračiai būtų naudojami ne tik rekreaciniais, bet ir susisiekimo tikslais.
Naujame BP reglamentuota užstatymo tipologija, intensyvumas, nustatytas vyraujantis ir didžiausias leistinas pastatų aukštis, kiti reglamentai. Naujame BP įvesta foninio aukščio sąvoka, reikalaujanti, kad didžioji dalis kvartalo pastatų būtų 6–7 aukštų. Taip pat bus tęsiama aukštybinių pastatų koncentracijos politika, neišbarstant jų po visą miestą.
Remigijus Šimašius - Sputnik Lietuva, 1920, 27.05.2021
Vilniaus meras Remigijus Šimašius nesieks trečios kadencijos
Taip siekiama išsaugoti tiek unikalų Vilniaus miestovaizdį, tiek didelę pastatų architektūrinės stilistikos bei parametrų įvairovę.
BP įtvirtintos ir žaliosios jungtys, ir gyvenamajai aplinkai svarbūs žalieji sprendimai. Greta gyvenamųjų teritorijų esančius miesto miškus taip pat numatyta pritaikyti rekreacijai. Miesto žaliųjų teritorijų tinklą sudarys miesto parkai, skverai, jungiami alėjų ir kitų žaliųjų jungčių.
Detaliau reglamentuotos prekybos centrų statybos galimybės. Iki šiol galiojęs BP leido centrinėje miesto dalyje statyti prekybos centrus iki 20 000 kv. m, kitur jų statybos galimybės praktiškai nebuvo ribojamos. Naujas BP numato didesniųjų prekybos centrų statybos galimybę miesto pocentriuose, palei magistralines gatves. Gyvenamosiose teritorijose galės būti statomi mažesni, aplinkinės teritorijos aptarnavimui skirti prekybos centrai.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала