Nuo rugpjūčio Lietuvoje įsigalios palankesnės sąlygos dronų skrydžiams

Dronas - Sputnik Lietuva, 1920, 27.06.2021
Nauja tvarka nustatyta bepiločių orlaivių skrydžiams miestuose, kuriuose yra oro uostai, nes ten pastebimas susidomėjimas juos naudoti įvairiems inovatyviems projektams
VILNIUS, birželio 27 — Sputnik. Nuo rugpjūčio 1 dienos Lietuvos miestuose, kuriuose yra oro uostai, bus taikoma paprastesnė bepiločių orlaivių (dronų) skrydžių derinimo tvarka, praneša Susisiekimo ministerijos spaudos tarnyba.
Specialieji tokių skrydžių reikalavimai numatyti Susisiekimo ministerijos inicijuotuose Aviacijos įstatymo pakeitimuose, kuriuos priėmė Seimas.
Минобороны РФ показало на видео световое шоу дронов - Sputnik Lietuva, 1920, 25.02.2021
Rusijos gynybos ministerija nufilmavo bepiločių orlaivių šviesos šou
"Nustatytos specialios bepiločių orlaivių naudojimo sąlygos leis išskirti juos iš visų kitų orlaivių, kuriems taikomi griežti reikalavimai, todėl bus paprasčiau derinti skrydžius Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių aerodromų skrydžių valdymo zonose", — pareiškė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Pasak ministro, nauja tvarka itin svarbi Vilniuje, nes beveik visa miesto teritorija patenka į tarptautinio oro uosto aerodromo skrydžių valdymo zoną, o Vilniuje ypač daugėja inovatyvių iniciatyvų šiam segmentui vystyti.
Pažymima, jog palankesnės sąlygos bepiločių orlaivių skrydžiams sudaromos atsižvelgiant ne tik į didėjantį poreikį ir susidomėjimą juos naudoti įvairiems inovatyviems projektams, bet ir siekiant sukurti saugią aplinką šiai veiklai ir kitiems oro eismo dalyviams.
Dronai Vilniuje - Sputnik Lietuva, 1920, 11.11.2020
Vilniuje baigtas bepiločių orlaivių testavimas "kasdieniam gyvenimui"
Papildytame Aviacijos įstatyme nustatyta, kad maksimaliai leistinus aukščius bepiločių orlaivių skrydžiams tarptautinių oro uostų aerodromo skrydžių valdymo zonoje nustatys oro eismo paslaugas teikianti VĮ "Oro navigacija", o šių orlaivių skrydžiai virš maksimaliai leistinų aukščių bus leidžiami tik juos suderinus su VĮ "Oro navigacija" ir juos vykdant įmonės nustatytomis sąlygomis.
Panašios sąlygos ir reikalavimai bepiločių orlaivių skrydžiams anksčiau buvo nustatyti 2014 m. Civilinės aviacijos administracijos patvirtintose Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse. Tačiau priėmus Europos Sąjungos reglamentą, susijusį su daugeliu šiose taisyklėse buvusių aspektų, praėjusių metų pabaigoje taisyklės buvo pripažintos netekusiomis galios, o bepiločių orlaivių naudotojams beveik neliko supaprastintų sąlygų vykdyti veiklą aerodromo skrydžių valdymo zonose. Priimti Aviacijos įstatymo pakeitimai leidžia išspręsti kilusią problemą.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала