Mėgėjų pasinaudoti telefonu prie vairo Lietuvoje nemažėja

© Photo : Unsplash / why keiВодитель за рулем автомобиля, архивное фото
Водитель за рулем автомобиля, архивное фото - Sputnik Lietuva, 1920, 07.08.2021
Už tokių taisyklių nesilaikymą yra numatyta nuo 60 eurų iki 90 eurų siekianti bauda. Be to, už šį administracinį nusižengimą gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 3 mėnesių
VILNIUS, rugpjūčio 7 — Sputnik. Mėgėjų pasinaudoti telefonu prie vairo Lietuvoje nemažėja, praneša draudimo bendrovė ERGO.
ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, tai kelia didelę grėsmę eismo saugumui. Lietuvos kelių policijos tarnyba skaičiuoja, kad dėl naudojimosi telefonu be laisvų rankų įrangos vairuojant šiemet jau paskirta daugiau kaip 320 tūkst. eurų baudų.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio teigimu, naudojimasis mobiliojo ryšio priemonėmis prie vairo, kuomet tai daroma be laisvų rankų įrangos, išlieka itin aktualia problema. Per pirmąjį šių metų pusmetį nustatyti daugiau nei 24,3 tūkst. tokių atvejų. Vien Vilniuje fiksuota daugiau nei 5,2 tūkst. pažeidimų.
Oro tarša - Sputnik Lietuva, 1920, 02.08.2021
Lietuvoje parengta skaičiuoklė automobilių taršos mokesčiui apskaičiuoti
Pocius pažymi, kad neretai kelyje vairuotojai ne tik kalbasi telefonu be laisvų rankų įrangos ar rašo žinutes, bet ir įsigudrina paskaityti naujienas, panaršyti socialiniuose tinkluose ar net pažaisti žaidimus. Tai itin apriboja vairuotojo galimybes reaguoti į įvykius kelyje ir kelia didelę grėsmę eismo saugumui.
Jo teigimu, išmaniesiems telefonams turint vis daugiau galimybių, kyla ir daugiau pagundų jomis pasinaudoti vairuojant. Vienas iš to pavyzdžių – žemėlapių ir GPS navigacijos telefone naudojimas.
Anot Pociaus, ne visi vairuotojai naudodamiesi navigacija telefone pasirūpina specialiais dėkliukais ir laikikliais, kurie leidžia tokia funkcija saugiai naudotis be rankų.
"Dažnai kelionės maršrutas tikrinamas paėmus telefoną į rankas, o tai tikrai yra nesaugu. Visuomet geriausia, kad kelionės maršrutu rūpintųsi šalia sėdintis keleivis. Jei jo nėra, reikėtų naudotis tinkama navigacijos įranga, kuri leistų į maršrutą žvilgtelėti labai neatitraukiant akių nuo kelio. Tipinėmis jau tapo ir situacijos, kuomet prie vairo skaitomi ar atrašinėjami elektroniniai laiškai ar žinutės. Dažnai tokiais atvejais teisinamasi, kad telefonu naudojamasi tik sustojus prie raudono šviesoforo signalo ar tuščiame kelyje. Visgi kelių eismo taisyklėse nedviprasmiškai nurodoma, kad prie vairo naudotis telefonu rankomis galima tik sustojus ir išjungus automobilio variklį", – primena Pocius.
Už tokių taisyklių nesilaikymą yra numatyta nuo 60 eurų iki 90 eurų siekianti bauda. Be to, už šį administracinį nusižengimą gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 3 mėnesių.
Visgi, Pociaus teigimu, ne nuobaudos, o pirmiausiai rūpinimasis savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, turėtų tapti paskata vairuoti atsakingai ir prie vairo neužsiimti pašalinėmis veiklomis.
Taip pat jis priminė, kad važiuojant automobiliu 60 km/h greičiu, automobilio stabdymo kelias palankiomis oro sąlygomis yra 25-38 metrai, o nukreipus dėmesį į telefoną 1 sekundei, stabdymo kelias du tris kartus pailgėja.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала