Lietuvos vežėjai prašo Baltarusijos atšaukti navigacinių plombų naudojimą

© Sputnik / Pereiti prie nuotraukų bankoKrovinių sekimui skirta navigacini plomba
Krovinių sekimui skirta navigacini plomba - Sputnik Lietuva, 1920, 19.08.2021
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos teigimu, navigacinių plombų uždėjimas yra skaudus smūgis šalies vežėjų konkurencingumui, nes šis sprendimas išskirtinai bus taikomas tik iš Lietuvos į Baltarusiją įvažiuojantiems kroviniams
VILNIUS, rugpjūčio 19 — Sputnik. Jungtinėms Tautoms priklausanti Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) kreipėsi į Baltarusijos atsakingas institucijas prašydama atšaukti sprendimą dėl sekimui skirtų navigacinių plombų, praneša Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" spaudos tarnyba.
IRU teigimu, nuo rugpjūčio 30 dienos įsigaliosianti naujovė diskriminuoja vežėjus, kadangi navigacinės plombos bus išskirtinai dedamos tik ant sunkiasvorių transporto priemonių, vykstančių iš Lietuvos į Baltarusiją.
Taip tarptautinė bendruomenė reaguoja į "Linavos", kuri vienija beveik 750 transporto įmonių, kreipimąsi dėl Baltarusijos inicijuotos naujos tvarkos vežėjams, įvažiuojantiems į šios šalies teritoriją per Lietuvą.
Navigacijos plomba tranzito prekių judėjimui stebėti - Sputnik Lietuva, 1920, 30.07.2021
Vežant prekes iš Lietuvos į Baltarusiją, vilkikuose bus įrengtos plombos
Tuo tikslu IRU atsakingoms Baltarusijos institucijoms — Transporto ir ryšių ministerijai ir Valstybiniam muitų komitetui — išsiuntė prašymą inicijuoti pakeitimus ir papildyti išimčių sąrašą, į jį įtraukiant prekes, gabenamas pagal TIR. Taip pat artimiausiomis dienomis bus kreiptasi į Eurazijos ekonomikos komisijos valdybos pirmininką su prašymu tarpininkauti sprendžiant šį verslą diskriminuojantį sprendimą.
IRU generalinio sekretoriaus Umberto de Pretto teigimu, tarptautinė bendruomenė yra labai susirūpinusi dėl prievolės naudoti navigacines plombas vežėjams, keliaujantiems iš Lietuvos į Baltarusiją.

"Tokiu būdu dirbtinai kuriama diskriminacija tarp skirtingų transporto rūšių, o tai yra nesąžiningas elgesys su transporto operatoriais. Ambicijos įtvirtinti navigacines plombas Eurazijos ekonominėje erdvėje dar labiau neigiamai paveiks prekybą ir transportą šiame regione, turės neigiamų pasekmių ekonomikai, konkurencingumui", — įsitikinęs Umberto de Pretto.

Pažymima, jog Lietuvos vežėjai jau kreipėsi į Vyriausybę ir atsakingas ministerijas, prašydami tartis su kaimyninėmis Latvija ir Lenkija, kad būtų taikomi analogiški sprendimai iš Baltarusijos į šias šalis atvykstantiems vežėjams.
Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, navigacinių plombų uždėjimas yra skaudus smūgis Lietuvos vežėjų konkurencingumui, nes šis sprendimas išskirtinai bus taikomas tik iš mūsų šalies į Baltarusiją įvažiuojantiems kroviniams.
"Nesvarbu, ar tai mūsų šalies, ar Lenkijos, ar Vokietijos, ar kitų šalių vilkikai — jei jie vyks į Baltarusiją kirsdami Lietuvos sieną, jiems bus dedamos navigacinės plombos. Verslas baiminasi, kad ilgainiui gali ženkliai išaugti ir plombų uždėjimo kaina. Jei dabar tai kainuos apie 50 eurų, metų pabaigoje tai jau gali siekti 250 eurų ir daugiau. Praradus logistinį konkurencingumą, ne tik autotransportas aplenks Lietuvą, bet ir laivai rinksis Lenkijos ir Latvijos uostus", — sakė Buivydas.
Kybartų-Černyševskoje pasienio kontrolės punktas - Sputnik Lietuva, 1920, 13.07.2021
Vežėjai prašo įsteigti pasienyje mobilius skiepijimo punktus
Šios naujovės negalios, jei Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos ir kitų šalių vežėjai su kroviniais įvažiuos į šią šalį per Lenkiją ar Latviją, o jei per Lietuvą — jau bus dedamos navigacinės plombos. Ši naujovė negalios ir kroviniams, gabenamiems iš Kaliningrado į Rusiją tranzitu per Lietuvos ir Baltarusijos teritorijas. Taip pat didelių gabaritų transporto priemonėms, kurioms važiuoti reikalingas specialus atsakingų institucijų leidimas.
Iki šiol Baltarusijoje navigacinės plombos buvo dedamos tik koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu ir tik toms transporto priemonėms, kurios pažeisdavo nustatytus reikalavimus — nesilaikydavo nustatyto maršruto. Tuomet Baltarusijos pareigūnai spręsdavo, ar plombuoti krovinį ir stebėti jo judėjimą nuotoliniu būdu, ar lydėti jį specialiu konvojumi iki jo pristatymo vietos.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала