Kaip elgtis pamačius švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

© Depositphotos / FlaPolicijos automobilis
Policijos automobilis - Sputnik Lietuva, 1920, 18.09.2021
Taip pat suklusti turėtų ir kiti eismo dalyviai – dviratininkai ir pėstieji, kurie taip pat neturi pirmenybės ar privalo paklusti reikalavimams sustoti
VILNIUS, rugsėjo 18 — Sputnik. Draudimo bendrovės ERGO atstovas priminė, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos. Apie tai rašo bendrovės spaudos tarnyba.
Pasak ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus, vairuotojai ypatingą dėmesį kelyje turėtų skirti raudonos ir mėlynos (arba tik mėlynos) spalvos švyturėlius bei specialiuosius garso signalus naudojančioms transporto priemonėms.
Tai pirmenybę eisme turintys gaisrinės, greitosios pagalbos ir policijos automobiliai, kuriais dažniausiai skubama gelbėti žmogaus gyvybių, sveikatos ar turto.
Raudonos ir mėlynos spalvų švyturėlius taip pat gali naudoti svarbius asmenis, kuriems yra paskirta valstybės apsauga, vežantys ir juos lydintys saugumo tarnybų automobiliai. Tokios pat taisyklės galioja ir šių skiriamųjų ženklų neturintiems, tačiau eskorte esantiems automobiliams.
Vagis - Sputnik Lietuva, 1920, 11.09.2021
Draudikai įvardijo, į ką nusitaikė automobilių vagys
"Visus šiuos, paprastai dideliu greičiu judančius automobilius būtina praleisti, netrukdyti jiems judėti eisme. Visgi svarbu nepamiršti, kad nepaisant skubos, visi eismo dalyviai turi užtikrinti eismo saugumą. Pirmenybę turintys automobiliai privalo įsitikinti, kad jiems duodamas kelias, o kiti eismo dalyviai nuolat stebėti aplinką: nenukreipti dėmesio į navigacijos ar telefono ekranus, stengtis, kad automobilio salone nebūtų garsiai klausomasi muzikos. Taip pat neskubėti ir būti pasiruošus praleisti specialius švyturėlius turinčius automobilius", – pataria Pocius.
Jis priminė, kad keliuose išvydus švyturėlius turinčius ir specialiuosius garso signalus naudojančius automobilius, ne daugiau nei keturias eismo juostas turinčiuose keliuose privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
Taip pat suklusti turėtų ir kiti eismo dalyviai – dviratininkai ir pėstieji, kurie taip pat neturi pirmenybės ar privalo paklusti reikalavimams sustoti. Kaip ir automobilių vairuotojai, jie turi netrukdyti specialiam transportui net tada, kai automobilis su įjungtais mėlynais ir raudonais ar mėlynais švyturėliais nejuda ar nenaudoja specialiųjų garsinių signalų – tuomet kiti eismo dalyviai perspėjami apie pavojų eismo saugumui.
"Judėti pro šiuos automobilius vairuotojams reikėtų tokiu greičiu, kuris nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams, jei reikėtų staigiai sustoti. Svarbu, kad visose situacijose būtų priimami ramūs ir neimpulsyvūs sprendimai. Staigus vairo pasukimas ar persirikiavimas į kitą eismo juostą gali sukelti problemų kitiems eismo dalyviams, netgi tapti incidentų priežastimi. Blogiausia, kad į juos patekę savo darbo atlikti negali ir žmonių gyvybes gelbėjantys darbuotojai", – apgailestauja Pocius.
Elektromobilis - Sputnik Lietuva, 1920, 12.09.2021
Tyrimas atskleidė, kokius elektromobilius gali įpirkti Lietuvos gyventojai
Tuo tarpu į visiškai kitokią situaciją patenkama, jei kelyje susiduriama su oranžinės spalvos švyturėlius naudojančiomis transporto priemonėmis – juos vairuotojai gali įjungti tik tada, kai trukdoma eismui. Pavyzdžiui, transporto priemonei esant didesnei, nei leidžiama, gabenant nestandartinius, pavojingus krovinius.
Taip pat – stovint, važiuojant lėtai, lydint organizuotas dviratininkų grupes, tvarkant kelius. Pocius priminė, kad nors šių spalvų švyturėliai nesuteikia pirmenybės, tačiau jų ignoruoti negalima.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала