VGTRK laimėjo bylą prieš Lietuvos reguliuotoją

© Depositphotos / WujekspeedПульт от телевизора
Пульт от телевизора - Sputnik Lietuva, 1920, 28.09.2021
Nepaisant sprendimo uždrausti televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliaciją Lietuvoje neteisėtumo, jam pritarė Europos Komisija, pranešė Rusijos valstybinė televizijos ir radijo transliavimo kompanija
VILNIUS, rugsėjo 28 — Sputnik. Rusijos valstybinė televizijos ir radijo transliavimo kompanija (VGTRK) laimėjo bylą prieš Lietuvos radijo ir televizijos komisiją (LRTK), kuri 2018 metų vasarį sustabdė televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliaciją Lietuvoje. Apie tai pranešė VGTRK spaudos tarnyba.
"2021 metų rugsėjo 1 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimu radijo ir televizijos komisijos veiksmai buvo pripažinti neteisėtais. Nustatyta, kad trys komisijos nariai iš septynių balsavusių turėjo oficialius sutartinius santykius su vietos televizijos kanalais", — sakoma pranešime.
Taip pat buvo panaikintas Lietuvos reguliatoriaus sprendimas, kuriu tų pačių metų balandį kompanijai "Init" buvo skirta bauda už kitos kanalo versijos transliavimą.
Pažymima, kad komisijos veiksmuose buvo pažeistas nešališkumo principas, nes jos sprendimai galėjo būti šališki ir prisidėti prie atskirų asmenų interesų puoselėjimo.
Здание Государственной Думы РФ на улице Охотный ряд в Москве, архивное фото - Sputnik Lietuva, 1920, 27.09.2021
Baltijos šalys serga rusofobija: Rusija griežčiau reaguos į išpuolius
Teismas taip pat nustatė, kad priimant minėtus Komisijos sprendimus dalyvavo nepakankamas skaičius jos narių.

"Svarbu pažymėti, kad nepaisant Lietuvos Komisijos sprendimo uždrausti transliuoti televizijos kanalą "RTR-Planeta" neteisėtumo, jam pritarė Europos Komisija (2018 metų gegužės 4 d. sprendimas C (2018) 2665), kuri faktiškai "dubliavo" Lietuvos pusės sprendimus. Išeina, kai kalbama apie Rusiją, Europos struktūros yra pasirengusios užmerkti akis į neteisėtus sprendimus, šiuo atveju — Lietuvos reguliatoriaus, kuris lengvai peržengė vieną pagrindinių demokratinių principų — žodžio laisvę", — pažymėjo VGTRK.

Teismas nusprendė, kad LRTK priėmė savo sprendimą be reikalaujamo kvorumo, o trys iš septynių komisijos narių jos darbe dalyvavo neteisėtai. Tada didelė dalis nuo 2017 metų iki šių dienų priimtų sprendimų taip pat yra neteisėti ir jiems turėtų būti taikoma atitinkama teisminė procedūra.

Situacija su Rusijos televizijos kanalais Lietuvoje

Lietuva reguliariai bando riboti Rusijos televizijos kanalų transliavimą. Be TV kanalo "RTR-Planeta", kurį reguliatorius periodiškai bando apkaltinti už taisyklių pažeidimą, taip pat buvo uždrausta transliuoti penkis RT kanalus. Rusija ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios veiksmai yra piktinantys ir neteisėti.
Lietuvos žiniasklaida - Sputnik Lietuva, 1920, 11.09.2021
Neteko pasitikėjimo. Kas negerai su didžiosiomis Lietuvos žiniasklaidos priemonėmis
2018 metų vasarį Lietuva nusprendė vieneriems metams sustabdyti Švedijoje registruoto televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliaciją. Lietuvos valdžia tvirtina, kad kanalas ne kartą pažeidė "ES direktyvą dėl žiniasklaidos paslaugų garso ir vaizdo vizualizavimo ir Lietuvos visuomenės informavimo įstatymą". Be to, Lietuvoje buvo įvestas draudimas transliuoti kitas televizijos kanalo versijas — "Rossija RTR"
Pasak VGTRK Tarptautinių santykių direkсijos vadovo Piotro Fiodorovo, Lietuvos valdžia, kaip taisyklė, nepatenkinta kanale rodomomis politinėmis pokalbių laidomis. Jis pabrėžė, kad iš jų buvo reikalaujama cenzūruoti savo programas, ko medijos bendrovė neketina daryti.
Be to, kompanijai "Init" buvo skirta 150 tūkstančių eurų bauda už kitos televizijos kanalo su pavadinimu "Rossija RTR" versijos programos transliavimą po draudimo įvedimo. Bendrovė pažymėjo, kad bausmė buvo neteisinga.
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse - Sputnik Lietuva, 1920, 18.11.2020
Infografika
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала