Kaimynams dar blogiau: Lietuva gyrėsi Klaipėdos uosto "pasiekimais"

Клайпедский порт  - Sputnik Lietuva, 1920, 26.10.2021
Lietuvos uostas pagal krovinių apyvartą kaimynines Baltijos šalis lenkia daugiau nei du kartus
VILNIUS, spalio 26 — Sputnik. Klaipėdos uoste rugsėjį krovinių apyvartos rodikliai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sumažėjo beveik milijonu tonų. Apie tai pranešė jūrų uosto spaudos tarnyba.
Клайпедский порт  - Sputnik Lietuva, 1920, 01.04.2021
Prie BelAE prisidėjo tranzitas. Lietuvai "suskaudo" kitoje vietoje
Šių metų rugsėjį buvo apdorota daugiau nei 34,5 mln. tonų, tai 2,8 proc. mažiau nei pernai. Naftos terminale Būtingėje krova sumažėjo 6,6 proc. ir sudarė beveik šešis milijonus tonų. Uosto spaudos tarnyba pranešė, kad Klaipėdos uostas yra Baltijos šalių lyderis ir daugiau nei du kartus lenkia kaimynines šalis pagal krovinių apyvartą.
"Generalinių krovinių grupė pirmąjį rudens mėnesį Klaipėdos uoste užima lyderio pozicijas krovinių perkrovime. Tokių krovinių perkrauta beveik 13 procentų daugiau nei pernai rugsėjį. Pirmą vietą užėmė generalinių krovinių segmentas. Klaipėdos uoste ir pagal šių metų devynių mėnesių rezultatus jų perkrauta 8,6 proc., arba beveik 947 tūkst. tonų daugiau nei pernai sausį-rugsėjį. Iš visų šio segmento krovinių konteineriuose ir ro-ro kroviniai (Roll -on/roll-off) buvo tvarkoma daugiausiai." – rašoma pranešime.

Šių metų sausio–rugsėjo mėnesiais konteinerinių krovinių perkrauta penkiais procentais, o ro-ro – net 16 procentų daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Birių krovinių segmente, kurį sudaro žemės ūkio produktai, metalo laužas, durpės ir kiti, sausio-rugsėjo mėnesiais perkrauta 2,6 proc., arba 443 tūkst. t.

Skystų krovinių segmente, apimančiame naftos produktus, augalinius riebalus ir aliejus, suskystintas gamtines dujas ir kitus krovinius, per devynis šių metų mėnesius krauta 22 proc., arba 457 tūkst. t mažiau nei pernai.
Морской торговый порт Усть-Луга - Sputnik Lietuva, 1920, 09.09.2021
Minskas tikisi padidinti krovinių gabenimą į Rusijos Federacijos šiaurės vakarų uostus
Anksčiau "LTG Infra" paskelbė apie statybų stabdymą ruože Plungė-Šateikiai, kurios buvo įvertintos 56,5 mln. eurų. Bendrovė teigė, kad investicijų planus teko peržiūrėti dėl geopolitinės situacijos dėl ES ir JAV sankcijų Minskui.
Ekspertas Aleksejus Iljaševičius pažymėjo, kad Lietuvai gruodį nustojus krauti "Belaruskalij" produkciją, gali tekti parduoti geležinkelio turtą aukcione, kaip tai daro Latvija.

Lietuva praranda tranzitą

Atsižvelgdama į tai, kad Baltarusijos ir Vakarų šalių santykiai smarkiai pablogėjo, ES Minskui įvedė sankcijas, be kita ko, susijusias su tam tikrais ekonomikos sektoriais. Šiuo atžvilgiu Baltarusija ketina padidinti pralaidumą Rusijos uostų kryptimi.
Премьер-министр Литвы Ингрида Шимоните - Sputnik Lietuva, 1920, 12.09.2021
Šimonytė tranzito praradimą pavadino "kažkokiais kroviniais uoste"
Lietuva jau prarado Baltarusijos naftos produktų tranzitą. Baltarusiškų kalio trąšų, kurių gamintojams buvo taikomos JAV sankcijos Minskui, eksportas per Lietuvą sustos šių metų gruodį.
Savo ruožtu Minskas iki gruodžio bus pasiruošęs kalio trąšų perkrovimui per Rusijos Federacijos jūrų uostus, kai pristatoma produkcija eksportui. Daugelis ekspertų jau pastebėjo, kad sankcijos, turinčios įtakos Klaipėdos uosto veiklai, pakenks Lietuvos ekonomikai, tačiau Lietuvos valdžia to nenori pripažinti.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала