Vežėjai kreipėsi į Šimonytę – prašo spręsti aštrėjančią tiekimo grandinių krizę

© Depositphotos / val_thГрузовики, архивное фото
Грузовики, архивное фото - Sputnik Lietuva, 1920, 23.11.2021
Pasak "Linavos" asociacijos generalinio sekretoriaus, vis labiau stringant pasaulinėms tiekimo grandinėms, kurių centre – krovinius gabenantys vežėjai, gali dar labiau vėluoti kai kurių prekių pristatymai Lietuvoje
VILNIUS, lapkričio 23 — Sputnik. Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava", atstovaujanti Tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU), ministrei pirmininkei Ingridai Šimonytei teikia siūlymus, kaip spręsti vis gilėjančią tiekimo grandinių krizę, dėl kurios jau dabar stringa kai kurių prekių pristatymai Lietuvoje, auga pervežimų kainos, kurioms įtakos turi ir brangstantys degalai.
Teigiama, jog nesiimant jokių veiksmų, šventiniu laikotarpiu ir 2022 metais problema dar labiau aštrės, o vartotojai už prekes ir paslaugas mokės brangiau.
Pasak Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, vis labiau stringant pasaulinėms tiekimo grandinėms, kurių centre – krovinius gabenantys vežėjai, gali dar labiau vėluoti kai kurių prekių pristatymai Lietuvoje.
"Tai gali lemti vis labiau augančias produktų ir paslaugų kainas, o dėl to labiausiai nukentės vartotojai – prekes ir paslaugas perkantys žmonės, kuriems gali tekti mokėti brangiau ne už prekes, bet ir jų pristatymą. Juolab, kad jau dabar stebimas kai kurių produktų kainų augimas ir vėluoja jų pristatymai. Esame pasiruošę bendradarbiauti su Vyriausybe ir teikiame pasiūlymus – tokius pat, kaip IRU teikia visoms pasaulio šalių Vyriausybėms", – sakė Buivydas.
Ypač sudėtinga situacija, pasak jo, dėl siuntų iš Kinijos, kurių pristatymai stringa, yra atšaukiami, su verslu iš Lietuvos nebesudaromos sutartys, o esamos kai kuriais atvejais nutraukiamos. Be to, dėl sutrikusių lustų tiekimo grandinių iš Kinijos, transporto įmonėms tenka laukti net 9 mėnesius ir ilgiau naujų vilkikų.
"Tokia situacija lemia, kad transporto sektorius save turi atrasti iš naujo, amortizuodamas klimato kaitos, koronaviruso pandemijos, augančių degalų kainų ir tvarios plėtros iššūkius, kurie apsunkina sektoriaus funkcionavimą ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje", – sakė Buivydas.
Vairuotojas - Sputnik Lietuva, 1920, 12.11.2021
Vežėjai prašo paankstinti vilkikų ir autobusų vairuotojų amžių
Savo ruožtu asociacijos viceprezidentas Vytas Bučinskas sako, kad trūkinėjančių ir lėtėjančių tiekimo grandinių krizę vis labiau aštrina profesionalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų trūkumas.
"Šios srities profesionalų trūkumas mūsų šalies transporto įmonėse – ekstremaliai kritinis. Vis dažniau vilkikai stovi tušti, nes nėra kam vežti krovinių, vėluoja kai kurių prekių pristatymai ir auga jų kainos, o transporto įmonės patiria vis didesnius nuostolius, turi mokėti netesybas klientams dėl laiku nevykdomų sutartinių įsipareigojimų. Tad prašome Vyriausybės kuo greičiau sudaryti sąlygas įdarbinti vairuotojais piliečius ne iš Europos Sąjungos šalių", – pareiškė Bučinskas.
Šiuo metu šalyje trūksta keliolikos tūkstančių vilkikų vairuotojų, o nuo kitų metų vasario, kai įsigalios nauji Mobilumo paketo reikalavimai, jų trūks dar labiau – beveik 30 tūkstančių. Tuo tarpu pasaulyje, IRU skaičiavimais, trūksta 24 proc. šios srities profesionalų.
Asociacijos prezidiumo nario Romo Vosyliaus teigimu, dar viena priežastis, lemianti aštrėjančią tiekimo grandinių krizę, yra degalų kainų didėjimas.
Situacija Baltarusijos ir Lenkijos pasienyje - Sputnik Lietuva, 1920, 09.11.2021
Migrantų krizė ES ir Baltarusijos pasienyje
Lietuvos vežėjai raginami vengti Baltarusijos kelių
"Naftos, gamtinių dujų ir "AdBlue" barelių kainos pastaruoju metu išaugo kone dvigubai, o tai sukėlė didelę finansinę naštą transporto įmonėms. Neabejotinai, tai turi tiesioginės įtakos augančioms pervežimų bei produktų kainoms. Dirbdamos mažomis sąnaudomis, vis daugiau transporto įmonių bus priverstos nustoti aptarnauti klientus, ypač tai skaudžiai atsilieps smulkiesiems, mažiesiems ir vidutiniams vežėjams", – sakė Vosylius.
Transporto verslo ekspertai įsitikinę, kad šalių Vyriausybėms nesiimant koordinuotų veiksmų, ekonomika, užimtumas ir vartotojai mokės didžiausią kainą, o pasaulio ir šalių ekonomikoms, kurios dar neatsigauna dėl koronaviruso pandemijos, iškils dar didesnis pavojus.
Naujienų srautas
0
Pirma naujausiPirma seniausi
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала