13:22 2019 Rugpjūčio 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1076
  • RUB73.8360
    Rail Baltica, archyvinė nuotrauka

    Baiba Rubesa papasakojo apie nesutarimus statant "Rail Baltica"

    © Photo: commons.wikimedia.org
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    "Rail Baltica" statyba (32)
    5120

    Baltijos šalys turėtų susitarti dėl "Rail Baltica" projekto organizavimo ir struktūros iki kovo pabaigos — toks EK reikalavimas

    VILNIUS, vasario 27 — Sputnik. Nesusitarimai tarp Baltijos šalių kelia susirūpinimą Briuselyje, papasakojo "RB Rail" vadovė Baiba Rubesa interviu Estijos televizijai "Aktuali kamera".

    Europos Komisija įpareigojo Baltijos valstybes ne vėliau nei kovo 21 dieną susitarti dėl "Rail Baltica" geležinkelio projekto organizavimo ir struktūros, o taip pat dėl ​​tam tikrų konkrečių klausimų, susijusių su Estija, Latvija ir Lietuva.

    "Briuselio koridoriuose jau keliamas klausimas, ar tikrai trys Baltijos šalys ketina pastatyti "Rail Baltica" magistralę taip, kaip tai buvo namatyta sutartyje. Tuo pačiu užtikrinant, kad naujosios finansų plėtros programos 2020 metais pradžioje mes rasime reikiamus keturis milijardus eurų. Taip, aš manau, kad čia yra tam tikra rizika", — sakė Rubesa.

    Vasario viduryje "RB Rail" Lietuvos ir Estijos akcininkai išreiškė nepasitikėjimą Rubesa. Anot jos, taj įvyko dėl nesutarimų organizaciniais klausimais.

    "Atrodo, kad Estija ir Lietuva pastaraisiais mėnesiais tikrai tiki tuo, kad trys valstybės ar vykdomieji organai gali įvykdyti projektą, bendradarbiaudami tik tarpusavyje.  Europos Sąjunga yra kitokios nuomonės", — pasakė Rubesa.

    Daugiausiai sunkumų, pasak jos, kilo su Lietuva, su kuria buvo sunku susitarti dėl "Rail Baltic" projekto sukūrimo ir kai kurių techninių klausimų.

    Tačiau Estijoje vis gi mano, kad visus nesutarimus pavyks išspręsti laiku.

    "Tarp trijų šalių nuo 2016 metų buvo aiškiai apibrėžta, kas ir ką daro šiame projekte: kas stato, kas projektuoja. Neseniai tikrai kilo nesutarimų su bendros Baltijos šalių įmonės "RB Rail" vadovybe, tačiau aš isitikinęs, kad jau artimiausioje ateityje mes jas išspręsime", — pasakė projekto "Rail Baltic" koordinatorius Estijoje Kristjan Kaunissaare.

    Rubesa neketina palikti savo pareigų iki sutarties, kuri baigiasi šių metų spalį, pabaigos.

    "Rail Baltica" — svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Nutiesus 700 kilometrų "Rail Baltica" geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė šiuo maršrutu užtruks 3 valandas 24 minutes, o nuo Rygos iki Vilniaus — vos 2 valandas 01 minutę.

    Remiantis ekonomine analize, pateikta balandžio 24 dieną "Rail Baltic Global Forum 2017" Rygoje metu, bendra suma, reikalinga projektui įgyvendinti siekia 5,8 milijardus eurų.

    Temos:
    "Rail Baltica" statyba (32)

    Dar šia tema

    "RB Rail" vadovė gali pakenkti "Rail Baltica" projekto reputacijai
    Lietuviai vertina "Rail Baltica" kaip svarbiausią Baltijos šalių projektą
    Vokietijos įmonė pasipelnys iš "Rail Baltica"
    Baltijos šalys negaus ES pinigų "Rail Baltic" statyboms
    Tegai:
    Rail Baltica, Europos Komisija (EK), Baiba Rubesa, Baltijos šalys

    Svarbiausios temos