17:52 2018 Lapkričio 17
Tiesioginis eteris
  • USD1.1346
  • RUB74.9036
    Vilkikiai, archyvinė nuotrauka

    Baltijos šalys susirūpino dėl vežėjų ateities

    © Sputnik / Евгений Карасев
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    43 0 0

    Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai nuogąstauja dėl reikalavimo periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį bei naujų vairuotojų komandiravimo taisyklių

    VILNIUS, spalio 30 – Sputnik. Siekdami užtikrinti palankias ir konkurencingas sąlygas šalies vežėjams, Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai bendrame susitikime su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc pristatė bendrą poziciją dėl svarbių Mobilumo paketo teisės aktų rinkinio nuostatų.

    Vienas iš didžiausią Baltijos ir kitoms ES pakraščiuose esančioms šalims susirūpinimą keliančių siūlymų yra reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį.

    Susisiekimo ministerijos nuomone, toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą. Privalomas tuščių vilkikų grįžimas taip pat turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai – atsižvelgiant į šį aspektą ES siekiama kuo labiau mažinti tuščių transporto priemonių važinėjimą.

    Be to, nuogąstaujama ir dėl to, kad naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu.

    "Europos Sąjungoje turime kurti bendrą, vieningą transporto erdvę, todėl tarptautinės transporto rinkos skaidymą vertiname kaip siūlymą, prasilenkiantį su ES tikslais ir kaip žingsnį atgal, atsižvelgiant į tai, kas jau pasiekta integruojant rinką", – kalbėjo susisiekimo ministras Masiulis.

    Lietuvą šiuo klausimu palaiko ir Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga, kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.

    Lietuva ragina vietoj šių perteklinių reikalavimų siekti išspręsti aktualius vairuotojų poilsio klausimus. Pažymėtina, kad šiuo metu Europoje trūksta specialių vairuotojų poilsiui skirtų aikštelių su reikiamų paslaugų infrastruktūra, todėl būtina numatyti priemones tokios infrastruktūros tinklo plėtrai.

    ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija dėl Mobilumo paketo pasiūlymų siekia susitarti šių metų gruodžio 3 dieną Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos posėdyje.

    Lietuvos iniciatyva šiuos klausimus Grace (Austrija) vykusiame susitikime aptarė Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Maltos ir Airijos ministrai bei ministerijų atstovai. Lietuva savo Mobilumo paketo vertinimą yra pateikusi ir kitoms ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms.

    Dar šia tema

    Lietuvos vežėjai gaus daugiau nemokamų Baltarusiškų leidimų
    "Lietuvos geležinkeliai" užsiims krovinių pervežimais į Hamburgą
    Lietuvos energetikos politika – iš pradžių darome, po to galvojame
    Lietuva Baltarusijos vežėjams padidino leidimų skaičių
    "Užjūrio dovanėlė": Lenkija ieško SGD vartotojų Azijoje
    Tegai:
    Baltijos šalys
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos