20:57 2020 Vasario 16
Tiesioginis eteris
  • USD1.0842
  • RUB68.9116
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (89)

    Vyriausioji MIA "Rossija segodnia", Sputnik ir RT redaktorė papasakojo, kaip Estijos valdžia bando išstumti iš šalies nepageidaujamą jai portalą

    VILNIUS, lapkričio 29 — Sputnik. Nuomos sutarties su Sputnik Estija nutraukimas neduos rezultatų, pareiškė vyriausioji MIA "Rossija segodnia" ir televizijos kanalo RT redaktorė Margarita Simonian.

    Anksčiau agentūros spaudos tarnyba pareiškė, kad Sputnik biuro Taline nuomotojas pranešė redakcijos vadovui apie vienašališką sutarties nutraukimą.

    "Tai nepadės. Dirbsime iš namų. Vaikinai, pabandykite jau DDT* pesticidais", — ironiškai patarė Simonian Telegram paskyroje.

    Anot jos, siekiant užkirsti kelią dirbti vienoje Europos šalyje, iš pradžių Sputnik darbuotojai buvo kviečiami į ilgus pokalbius su vietos saugumo tarnybomis, "jiems buvo priminta apie šeimas ir klausta, kam tau to reikia". Po to vietiniams bankams buvo uždrausta su jais bendradarbiauti, "kad būtų neįmanoma mokėti žmonėms atlyginimų".

    "Tai nepadėjo. Mes radome būdą", — pasakė Simonian.

    Spalio pabaigoje Estijos tarptautinių bankų grupių filialai įšaldė MIA "Rossija Segodnia" pervedimus Sputnik Estija darbuotojams, mokesčių ir biurų nuomos mokėjimus. Kitos Estijos bankų įstaigos, į kurias agentūra kreipėsi, taip pat atsisakė atlikti šias operacijas.

    Estija yra vienintelė Baltijos šalis, turinti visavertę naujienų agentūros Sputnik redakciją ir biurą. Komandą sudaro 35 žmonės, iš jų 33 yra respublikos piliečiai, dirbantys pagal darbo sutartis su MIA "Rossija Segodnia". Agentūros mėnesinės mokesčių įmokos į Estijos biudžetą siekia beveik 30 tūkstančių eurų.

    Rusijos žiniasklaidos priespauda Baltijos šalyse

    Baltijos šalių valdžios institucijos sistemingai kenkia Rusijos žiniasklaidai. Lietuvoje liepos mėnesį teismas nusprendė užblokuoti prieigą prie Sputnik Lietuva respublikos teritorijoje. Maskva sukritikavo Lietuvos veiksmus.

    Rusijos žurnalistų sąjungos vadovas Vladimiras Solovjovas sakė, kad Lietuva nusprendė "atsikratyti Sputnik", nes tai, ką agentūra transliuoja, prieštarauja pagrindinių vietinių kanalų politikai". Liepos pabaigoje LRTK priėmė sprendimą iki rugpjūčio 1-osios atnaujinti prieigą prie Sputnik Lietuva interneto svetainės.

    Rusija ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios institucijų veiksmai šiurkščiai pažeidžia tarptautinę teisę. Rusijos Federacijos užsienio reikalų ministerija pažymėjo, kad Sputnik susidūrė su "atviru persekiojimu" Lietuvoje, nepaisant to, kad agentūra veikia, visiškai laikydamasi įstatymų ir aukštų žurnalistikos standartų.

    *DDT (Dichloro-Difenil-Trichloroetanas) — vienas iš geriausių sintetinių pesticidų, kuris tapo žinomas dėl savo neigiamo poveikio gyvūnų ir žmonių organizmui. Jis uždraustas daugelyje pasaulio šalių.

    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    © Sputnik /
    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    Temos:
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (89)

    Dar šia tema

    Kova už žodžio laisvę: kodėl Baltijos šalyse persekiojama Rusijos žiniasklaida
    Šiaurės šalys ketina išstumti Rusijos žiniasklaidą iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos
    Lietuva tyčiojasi iš žodžio ir žiniasklaidos laisvės, teigia Rusijos URM
    Lavrovas palygino Rusijos žiniasklaidos diskriminaciją Vakaruose su Skripalių byla
    Tegai:
    Margarita Simonian, MIA "Rossija segodnia", Sputnik, Estija

    Svarbiausios temos