23:32 2020 Sausio 20
Tiesioginis eteris
  • USD1.1085
  • RUB68.2075
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    "Rail Baltica" statyba (44)

    Estijos įstaiga paragino valdžios institucijas atkreipti dėmesį į auditą ir imtis tolesnio projekto įgyvendinimo priemonių

    VILNIUS, gruodžio 6 — Sputnik. Estijos Respublikos valstybės kontrolės tarnyba paskelbė apie padidėjusias "Rail Baltica" geležinkelio vėžės projekto sąnaudas ir mano, kad greičiausiai jis nebus užbaigtas iki 2026 metų, praneša Sputnik Estija.

    Įstaigos specialistai apibendrino audito rezultatus. Ataskaitoje teigiama, kad kalbant apie projektą, už kurį atsakinga Estija, jie atsilieka įgyvendinant jį daugiau nei dvejais metais. Per visą geležinkelio tiesimą šiuo metu vėluojama pusantrų metų.

    Kaip Estijos vėlavimo priežastys buvo įvardytos poreikis atlikti išsamesnius tyrimus, užsitęsę konkursų pirkimai, stringantys teritorijų išpirkimai visuomenės reikmėms, taip pat projektą koordinuojančios bendros Baltijos šalių įmonės "RB Rail" kai kurie veiksmai ir dalies sprendimų vilkinimai.

    Pažymima, kad estų projekto dalies, palyginti su pirminiais skaičiais, išlaidos padidėjo 13,9 proc. Tai yra 31,7 milijono eurų.

    Estijos valstybės kontrolė rekomendavo valdžios institucijoms pašalinti atsiradusius trūkumus ir kartu su Finansų ministerija parengti įvairius scenarijus ir prognozes, kad būtų sumažinta rizika. Ministerijoje manoma, kad "Rail Baltica" bus baigta statyti laiku.

    "Negalima leisti situacijos, kai Estijoje po kelerių metų bus statomi terminalai Ulemiste ir Pernu miestuose, taip pat keli geležinkelio tiltai, tačiau tarp jų nebus ištiestas geležinkelis. Nenoriu galvoti apie scenarijus, kai "Rail Baltica" pabaigs Rygoje, o tarp Rygos ir Helsinkio liks izoliuota provincija", — sakė valstybės kontrolierius Janaras Holmas (Janar Holm).

    Apie tai, kad projektas gali būti neįgyvendintas laiku, paskelbta ir Latvijoje. Taip, šių metų pradžioje transporto ministras Talis Linkaitis teigė, kad vėlavimas įgyvendinti projektą gali trukti mažiausiai 2 — 2,5 metų.

    Anksčiau Lietuvos susisiekimo ministerija pareiškė, kad šalis pasiekė didžiausią sėkmę įgyvendindama "Rail Baltica" projektą. Ministerija pasakojo apie nuveiktus darbus ir tolimesnius statybos etapus.

    "Rail Baltica" projektas

    "Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85%, tikimasi, finansuos ES.

    Helsinkis, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik / Михаил Фомичев

    Kaip ne kartą pažymėjo ekspertai, greičiausiai, projektas bus nepelningas keleivių pervežimui ir paprastų krovinių gabenimui, o vienintelė jo paskirtis yra karinė.

    Kaip anksčiau pranešė Sputnik Lietuva, kovo mėnesį bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės "RB Rail" valdybos narys Kasparas Rokenas pareiškė, kad "Rail Baltica" yra ne karinis projektas, o iniciatyva "pagerinti infrastruktūrą". Po to balandžio pradžioje Masiulis pareiškė, kad "Rail Baltica" yra "vienas iš prioritetinių objektų užtikrinant Lietuvos nacionalinį saugumą ir karių mobilumą regione".

    Маршрут Rail Baltica
    © Photo : Rail Baltica
    "Rail Baltica" maršrutas

     

    Temos:
    "Rail Baltica" statyba (44)

    Dar šia tema

    Užsienio šalių delegacija susipažįsta su "Rail Baltica" projekto įgyvendinimu Lietuvoje
    Ekspertas: iš Baltijos gali būti atimtos ES subsidijos dėl aferos su "Rail Baltica"
    Suomija nusprendė pristabdyti dalyvavimą "Rail Baltica" projekte
    Tegai:
    Rail Baltica, Estija

    Svarbiausios temos