10:02 2020 Vasario 27
Tiesioginis eteris
  • USD1.0875
  • RUB71.2368
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Antirusiška oficialios Rygos pozicija tik skatina Maskvos norą perorientuoti krovinius į savo uostus. Tuo tarpu, jei tarp šalių būtų pasitikėjimas, Latvijai tai atneštų tik naudos, mano Latvijos Seimo deputatas Viačeslavas Dombrovskis

    VILNIUS, sausio 29 — Sputnik. Latvijai egzistuoja du pagrindiniai krovinių srautai — tai kroviniai iš Rusijos Federacijos ir kitų buvusių TSRS šalių į Vakarus, taip pat prekės iš Kinijos, kurios per jūrą gabenamos į Europą ir JAV, sakė Latvijos Seimo deputatas, buvęs šalies ekonomikos ministras Viačeslavas Dombrovskis interviu Sputnik Lietuva.

    "Krovinių, atvežtų iš Baltarusijos arba per Baltarusiją, yra tam tikrų manevravimo galimybių. Mūsų kaimynai lietuviai — konkrečiai Klaipėda — yra daug vikresni", — teigė politikas, primindamas, kad Lietuva į Minską gabena naftą, nupirktą iš Norvegijos.

    Dombrovskio manymu, krovinių perorientavimo į Rusijos uostus tempai galėjo būti kitokie.

    "Jie galėjo visiškai sustoti, galbūt atsižvelgiant į kiek konstruktyvesnę Latvijos poziciją. Bet jei viskas, ką mes matome, tai, kad mūsų vyriausybė, konkrečiai užsienio reikalų ministras, atvirkščiai, sakykime, labai aktyviai vykdo antirusišką retoriką... <...> Aišku, kad tai tik pila žibalo į ugnį, Rusija nori dar labiau perorientuoti krovinius. Žinoma, būtų puiku, jei mes gyventume kokiame nors alternatyviame paraleliniame pasaulyje, kur Rusija nuspręstų neinvestuoti milijardų eurų į tai, kad statytų savo naujus uostus, ir toliau siųstų krovinius per Latviją", — sakė jis.

    Deputatas pabrėžė, kad jei taip nutiktų, krovinių apyvarta Latvijoje būtų bent dvigubai didesnė nei dabar.

    "Ir jei tarp mūsų šalių būtų toks pasitikėjimas, visi būtų patenkinti todėl, kad Rusijai nereikėtų išleisti kelių milijardų eurų kažkokiems kitiems poreikiams, o Latvija galėtų uždirbti ir aptarnauti šių krovinių srautus, žmonės neprarastų darbo vietų. Priešingai, būtų daugiau darbo vietų, didesnės biudžeto pajamos. Bet dabar neverta dėl to gailėtis, nes Rusijos investicijos jau įvykdytos, uostai pastatyti, aišku, kad Rusijos Federacija norės naudoti šiuos uostus", — padarė išvadą Dombrovskis.

    Anksčiau Latvijos transporto ministras Talis Linkaitis pareiškė, kad krovinių apyvartos su Rusija netapo Latvijos transporto ir logistikos pramonei staigmena, tačiau šiai situacijai buvo galima pasiruošti geriau, apie tai pranešė Sputnik Latvija. Pasak jo, dabar būtina dirbti susiklosčiusioje situacijoje.

    Latvijos geležinkeliais pervežtų krovinių kiekis pernai pasiekė minimumą per 17 metų. Iki metų pabaigos "Latvijos geležinkeliai" planuoja atleisti pusantro tūkstančio darbuotojų, o tai sudaro apie 24 procentus visų įmonės darbuotojų.

    Dar šia tema

    Rusijos uostų valdyba atskleidė kovos dėl krovinių su Baltijos uostais detales
    Anglių krovimas iš Baltijos šalių pasitraukia į Rusijos uostus
    Ekspertas pasakojo, kuo skiriasi Lietuvos ir Latvijos požiūris į Minską ir Astravo AE
    Tegai:
    Latvija, krovinių apyvarta, Rusija

    Svarbiausios temos