02:37 2020 Vasario 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.0816
  • RUB68.9685
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Tai susiję su tuo, kad Rusijos įstatymai verčia kai kuriuos Rusijos krovinių vežėjus bendradarbiauti su Baltijos šalių uostais, mano ekspertas Aleksandras Nosovičius

    VILNIUS, vasario 11 — Sputnik. Baltijos uostai ir toliau praras krovinių apyvartą, kol Rusijos infrastruktūra toliau vystysis, sakė politologas ir ekspertas Aleksandras Nosovičius interviu Sputnik Lietuva.

    "Jei Latvija dar nevisiškai prarado Rusijos tranzitą, tai pirmiausia lemia Rusijos įstatymų netobulumas, kurie vis tiek verčia kai kuriuos Rusijos krovinių vežėjus bendradarbiauti su Baltijos šalių uostais. Antra, nebaigta infrastruktūra. Visų pirma tai liečia Ust-Luga uostą, kuris dar nėra iki galo pastatytas, Ust-Lugos uosto visiško eksploatavimo pradžia planuojama iki 2023 metų. Iki to laiko tikimasi visiško Rusijos krovinių nutraukimas iš Baltijos šalių uostų. Bet kokiu atveju Rusijos vyriausybė iškelia tokią užduotį stambiausiems vežėjams", — pasakojo jis.

    Anot Nosovičiaus, nutraukus Rusijos tranzitą tarp Baltijos šalių, sustiprės konkurencija dėl alternatyvių krovinių srautų.

    "Tarp Lietuvos ir Latvijos prasidės šiurkštesnės stadijos kova dėl Baltarusijos tranzito", — teigė ekspertas.

    Rygos uosto krova 2020 metų sausį sumažėjo 25 procentais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai — iki 2,13 mln. tonų.

    2019 metais Klaipėdos uoste užfiksuoti sumažėję rodikliai. Pirminiais duomenimis, perkrauta 46,22 mln. tonų krovinių, o 2018 metais — 46,58 mln.

    Dar šia tema

    Ekspertas: Baltijos šalys pamatė Baltarusijoje išsigelbėjimą, Rusijai palikus jų uostus
    Rusijos Ust Lugos uostas Baltijos jūroje padidino krovinių apyvartą
    Rusijos kroviniai traukiasi iš Baltijos šalių jūrų uostų
    Tegai:
    uostas, Rusija, tranzitas, Baltijos šalys

    Svarbiausios temos