09:06 2020 Rugpjūčio 09
Tiesioginis eteris
  • USD1.1817
  • RUB86.9753
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Rusijos prekių tranzitas per Estiją pamažu nyksta. Po kurio laiko Maskva visiškai pakeis šį santykių su Talinu puslapį. Ir koronavirusas čia niekuo dėtas

    VILNIUS, liepos 5 — Sputnik. Estijos koronaviruso kronikose, jei jos kada nors bus parašytos, jos tikrai bus įdėtos į juodą langelį, kuriame teigiama, kad ši klastinga liga galėjo praktiškai baigti prekių tranzitą per jūrų uostus ir geležinkelius Estijoje. Talino uosto komercijos direktorius Margusas Vichmanas (Margus Vihman) jau nerimauja, kad krovinių srauto sumažėjimas gali siekti iki 40 procentų. Pasak Sputnik radijo (Estija) autoriaus Nikolajaus Nikolajevo, geležinkelio darbuotojai prognozuoja metinį nuosmukį.

    "Per penkis šių metų mėnesius buvo pervežta tik 4,5 milijono tonų krovinių. Tai yra 23 procentais mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tranzitiniai kroviniai sudarė 3,5 milijono tonų — kritimas apie 12 procentų. Keleivių srautas sumažėjo 25 procentais", — sakė "Eesti Raudtee" pirmininkas Erikas Laidvee. Kas ar kokia priežastis? Žinoma, pandemija, kuri labai pakenkė visai pasaulio ekonomikai. Tačiau Estijos atžvilgiu tai tik dalis tiesos.

    Koronavirusas tam tikra prasme kaltas, tačiau jis nėra kalčiausias, kaip sakė tyrėjas Olegas Jefremovas filme "Saugokis automobilio".

    Laipsniškas krovinių tranzito per Estiją nuo Rusijos į Europą ir atvirkščiai smukimas prasidėjo 2007 metų gegužės mėnesį. Tuomet šioje tragiškoje istorijoje buvo įrašyta pirmoji eilutė. Pradėti padėjo gerai organizuota Estijos valdžios provokacija, vadinama "Bronzos naktimi". Žiaurus protestuotojų, nukreiptų prieš paminklo perkėlimą kareiviui-išvaduotojui, išsklaidymas išprovokavo Maskvos atsakymą.

    Rusija pradėjo slopinti įvairias ekonominio bendradarbiavimo formas su Estija. Visų pirma, tai turėjo įtakos tranzito gabenimo sričiai. Juokinga, kad šis faktas nesukėlė jokio susirūpinimo tuometinei Estijos vyriausybei.

    Šalies ministras pirmininkas, "Bronzos nakties" iniciatorius Andrusas Ansipas su nepajudinamu dviejų žmonių pasitikėjimu teigė, kad Estijai nereikia tranzito. Istorijoje nutylima, kuo buvo grindžiamas toks keistas teiginys, nors gali būti, kad kažkas ausyje šnabždėjo su anglišku akcentu: "Gerai padaryta, Andrusai! Taigi, jiems reikia rusų! Veik ta pačia linkme, ir mes tau atsidėkosime". Ir, beje, jie neapgavo — Ansipas šiek tiek vėliau užėmė puikų postą Europos Parlamente ir dabar, iki amžiaus pabaigos, "yra sotus ir girtas, ir nosis — tabake".

    Tačiau jo šalis materialine prasme negavo nieko iš užjūrio "globėjų". Žinoma, išskyrus Amerikos karinių bazių pasirodymą Estijoje, tačiau tai yra kitos istorijos tema.

    O rusiškų prekių tranzitas per Estiją pamažu nyksta. Rusija tai daro pamažu, žingsnis po žingsnio, kuria naujus pristatymo kelius, plėtoja kitas galimybes ir po kurio laiko visiškai užvers šį santykių puslapį su maža Baltijos šalimi, kuri ne visada sugeba blaiviai apskaičiuoti savo veiksmų pasekmes.

    Dar šia tema

    Investicijos — šalin. Lietuvos žvalgybos tarnybos pasodins verslą už "geležinės uždangos"
    Lietuvoje paskelbti elektros linijų su Kaliningradu ir Latvija rekonstrukcijos konkursai
    Tegai:
    tranzitas, Rusija, Estija

    Svarbiausios temos