09:03 2021 Sausio 25
Tiesioginis eteris
  • USD1.2158
  • RUB91.1009
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Pasak Federacijos tarybos Užsienio reikalų komiteto vadovo, už įstatymo ribų veikia ne rusakalbiai žurnalistai, o Latvijos valdžia, kuri nebaudžiamai slopina žodžio ir nuomonės laisvę šalyje, nes veikia po Europos Sąjungos ir NATO priedanga

    VILNIUS, gruodžio 4 — Sputnik. Tai, kas vyksta Latvijoje su žurnalistais, rašančiais portalams "Baltnews" ir Sputnik Latvija, yra teisinė savivalė ir politinis beteisiškumas, pareiškė Rusijos Federacijos tarybos Užsienio reikalų komiteto vadovas Konstantinas Kosačiovas.

    Sputnik anksčiau pranešė, kad rusakalbiams latvių žurnalistams, įskaitant tuos, kurie bendradarbiauja su portalais "Baltnews" ir Sputnik Latvija, buvo pareikšti kaltinimai pagal straipsnį dėl ES sankcijų režimo pažeidimo, pas juos buvo atliktos kratos ir jie turėjo pasirašyti rašytinį pasižadėjimą neišvykti. Agentūros duomenimis, kaltinimai buvo pareikšti pagal Latvijos baudžiamojo įstatymo 84 straipsnį (ES sankcijų režimo pažeidimas), bausmė — nuo piniginės baudos iki įkalinimo. Sputnik Latvija ir "Baltnews" yra susiję su žiniasklaidos grupe MIA "Rossija segodnia". Kita vertus, Latvijos žurnalistai, rašantys šioms žiniasklaidos priemonėms, nėra jų darbuotojai, o veikia tik kaip laisvai samdomi autoriai.

    "Tai, kas vyksta Latvijoje su informacijos portalų "Baltnews" ir Sputnik Latvija darbuotojais, yra teisinė savivalė ir politinis beteisiškumas (atleiskite man už leksiką, bet šiuo atveju ji taip ir prašosi iš nusikalstamo pasaulio)", — Facebook'e parašė Kosačiovas.

    Latvijoje sulaikytas ir aštuonias valandas apklaustas žurnalistas Andrejus Jakovlevas gruodžio 3 dieną Facebook'e parašė, kad jam pagal 84 straipsnio 1 dalį pradėta byla, susijusi su Latvijos ir tarptautinių sankcijų pažeidimu. Pagal šias sankcijas, draudžiami prekių ir pinigų santykiai su Rusijos fiziniais ir juridiniais asmenimis, esančiais sankcijų sąraše.

    "Tačiau sankcijos (taip pat nesąžiningos) taikomos tik MIA "Rossija segodnia", kuriai priklauso minėtos žiniasklaidos priemonės, generalinam direktoriui (Dmitrijui Kiseliovui — Sputnik). Nei joms, nei pačiai korporacijai sankcijos netaikomos, ir šiuo atveju darbuotojų ir darbdavių "prekių ir pinigų santykiai" negali būti laikomi kaip esantys už įstatymo ribų", — pabrėžė Kosačiovas.

    Pasak jo, "už įstatymo ribų veikia Latvijos valdžia, šalis, kuri veikia po Europos Sąjungos ir NATO priedanga, ir todėl nebaudžiamai slopina žodžio laisvę ir nuomonės laisvę".

    "Taip ir norisi pasiūlyti dabar Rusijos valdžiai taikyti sankcijas Rusijoje veikiančių užsienio žiniasklaidos priemonių aukščiausiems asmenims, leidžiantiems sau kritikuoti mūsų darbus (prisiminkime bent neseniai įvykusią nemalonią istoriją su kandidato rusofobo paieška į "New York Times" korespondento postą Maskvoje), ir pradėti uždarinėti atitinkamus korespondentų punktus vieną po kito... Ne, nesiūlysiu. "Su vilkais gyvensi — vilku kauksi" — tai ne apie mus, ne apie Rusiją. Nors ir tenka susidurti su vilkų būriu", — apibendrino politikas.

    Rusijos užsienio reikalų ministerija pasmerkė Latvijos valdžios veiksmus prieš rusakalbius žurnalistus ir pavadino juos "akivaizdžiu demokratinės visuomenės pagrindų — žiniasklaidos ir žodžio laisvės — pažeidimo pavyzdžiu". Ministerija pabrėžė, kad tai yra "baudžiamasis veiksmas, nepaliekantis abejonių rusofobiška sufabrikuotų kaltinimų potekste". Rusijos URM ketina kelti šį klausimą ESBO ministrų taryboje.

    MIA "Rossija segodnia" ir RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian išreiškė viltį, kad Rusija atsakys į Latvijos baudžiamuosius veiksmus prieš rusakalbius žurnalistus.

    Rusijos žiniasklaidos priespauda Baltijos šalyse

    Baltijos šalių valdžios institucijos sistemingai kenkia Rusijos žiniasklaidos ir žurnalistų veiklai. Rusijos valdžia ne kartą pažymėjo, kad oficialus Vilnius, Ryga ir Talinas trukdo tiesioginiam žurnalistų darbui ir trukdo jiems atlikti savo profesines pareigas. Baltijos šalių valdžios veiksmai palietė ir agentūrą Sputnik.

    Sputnik Lietuva buvo minima Valstybės saugumo departamento (VSD) ir Operacijų tarnybos antrojo departamento parengtose metinėse ataskaitose apie grėsmes nacionaliniam saugumui, taip pat Lietuvos valdininkų pareiškimuose apie "Rusijos propagandą". Lietuvos politikai, ypač konservatoriai, ne kartą griežtai pasisakė apie portalą ir ragino imtis priemonių jį uždrausti šalyje.

    Be to, Lietuva bando apriboti Rusijos televizijos kanalų transliavimą. Neseniai paaiškėjo, kad kanalo "RTR-Planeta" retransliavimas gali būti sustabdytas dėl "pažeidimų", atskleistų "60 minučių" laidoje, dalyvaujant Rusijos Valstybės Dūmos deputatui Vladimirui Žirinovskiui. Lietuva politiko poziciją įvertino kaip "karo ir neapykantos kurstymą", tuo tarpu Rusijos žurnalistų sąjungos sekretorius Timūras Šafiras pareiškė, kad tai yra išgalvotas pretekstas. Pasak jo, Baltijos šalyse jau daugelį metų vyksta Rusijos žiniasklaidos išstūmimas.

    Rusija ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios institucijų veiksmai šiurkščiai pažeidžia tarptautinę teisę, o agentūra Sputnik Lietuvoje "atvirai persekiojama", nepaisant to, kad ji veikia visiškai laikydamasi įstatymų ir aukštų žurnalistinių standartų.

    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    © Sputnik
    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    Tegai:
    NATO, ES, Sputnik Latvija, Sputnik, Latvija, Rusija

    Svarbiausios temos