17:27 2021 Sausio 26
Tiesioginis eteris
  • USD1.2143
  • RUB91.2538
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Buvęs Baltnews.lv vyriausiasis redaktorius Andrejus Jakovlevas su RT aptarė baudžiamojo proceso, kurį Latvijos valdžios institucijos pradėjo prieš jį ir kitus žurnalistus, detales

    VILNIUS, sausio 14 — Sputnik. Latvijoje metodiškai atsikratoma alternatyvių nuomonių, interviu RT sakė buvęs portalo Baltnews.lv vyriausiasis redaktorius.

    Antrame #Svoihnebrosaem RT projekto epizode įvyko pokalbis su buvusiu portalo Baltnews.lv redaktoriumi Andrejumi Jakovlevu. Latvijoje septyniems rusakalbiams žurnalistams buvo pradėtos baudžiamosios bylos dėl bendradarbiavimo su MIA "Rossija segodnia". Pasak žvalgybos agentūrų, korespondentai pažeidė ES sankcijų režimą. Anot Jakovlevo, tai yra represiniai metodai, ribojantys žiniasklaidą.

    Buvęs "Baltnews" vyriausiasis redaktorius Andrejus Jakovlevas priminė, kad kampanija prieš Rusijos žiniasklaidą Baltijos šalyse tęsiasi jau seniai ir tai yra didžiosios Vakarų geopolitinės strategijos dalis.

    "Tai, kas man inkriminuojama, šiek tiek skiriasi nuo to, kad žurnalistai tiesiog parašė keletą straipsnių MIA "Rossija segodnia" struktūroms. Turėjau įmonę, kuri čia įkūrė žiniasklaidą, vadinamą "Baltnews.lv". Tai yra žiniasklaida latvių kalba, čia dirbo legaliai, teisėtai", — interviu RT sakė Jakovlevas.

    Pasak jo, jis per Latvijos valstybinį registrą oficialiai perdavė kitam savininkui, būtent MIA "Rossija segodnia", savo įmonę ir suteikė galimybę Latvijos žurnalistams, dirbantiems Rusijos žiniasklaidos įmonėje, gauti žurnalisto statusą Latvijoje. 

    Pasak Jakovlevo, dabartiniai Latvijos specialiųjų tarnybų veiksmai yra represiniai metodai, ribojantys žiniasklaidos laisvę ir skirti išstumti iš šalies bet kokią Rusijos įtaką.

    "Manau, kad rusofobiškos politikos priežastis pirmiausia yra ta, kad kolektyviniai Vakarai palaiko tuos, kurie palaiko tą pačią rusofobišką politiką, kurie už tai yra įkalinti ir vykdo savo užduotis. Baltijos šalims buvo pavesta sukurti "sanitarinį kordoną" aplink Rusiją. Kurią, tiesiai šviesiai tariant, vadina geopolitine prieše. Tiesą sakant, todėl visa tai ir vyksta. Ir žodis suteikiamas tiems, kurie tiesiog yra įkalinti už tokią antirusišką politiką", — interviu RT sakė Jakovlevas.

    Praėjusių metų gruodį Latvijos žurnalistai buvo apkaltinti pažeidus ES sankcijų režimą, Baudžiamojo kodekso 84 straipsnis numato numato baudą arba laisvės atėmimą. Jų namuose buvo atliktos kratos, įranga ir ryšio priemonės konfiskuoti. Žurnalistai buvo paleisti pagal rašytinį įsipareigojimą neišvykti.

    Rusijos užsienio reikalų ministerija teigė, kad veiksmai prieš rusakalbius žurnalistus yra akivaizdus pavyzdys, kaip griaunami demokratinės visuomenės pamatai — žiniasklaidos ir saviraiškos laisvė. Pabrėžiama, kad tai yra baudžiamasis veiksmas, "kuris nepalieka abejonių dėl rusofobiškos suklastotų kaltinimų potekstės".

    Žurnalistų persekiojimas Baltijos šalyse

    Baltijos šalyse Rusijos žiniasklaidos ir žurnalistų veikla yra nuolat trukdoma. Rusijos valdžia ne kartą pažymėjo, kad oficialus Vilnius, Ryga ir Talinas trukdo tiesioginiam žurnalistų darbui ir trukdo jiems atlikti savo profesines pareigas.

    Baltijos šalių valdžios veiksmai paveikė ir Sputnik agentūrą. Sputnik Lietuva buvo minima Valstybės saugumo departamento (VSD) ir Operacijų tarnybos antrojo departamento parengtose metinėse ataskaitose apie grėsmes nacionaliniam saugumui, taip pat Lietuvos pareigūnų pareiškimuose apie "Rusijos propagandą".

    Lietuvos politikai, ypač konservatoriai, ne kartą griežtai pasisakė apie portalą ir ragino imtis priemonių jam uždrausti šalyje. Be to, Lietuva bando apriboti Rusijos televizijos kanalų transliavimą. Neseniai pranešta, kad kanalo "RTR-Planeta" retransliavimas gali būti sustabdytas dėl "pažeidimų", atskleistų "60 minučių" programoje, dalyvaujant Rusijos Valstybės Dūmos deputatui Vladimirui Žirinovskiui.

    Lietuva politiko poziciją vertino kaip "karo ir neapykantos kurstymą", tuo tarpu Rusijos žurnalistų sąjungos sekretorius Timūras Šafiras teigė, kad tai yra pritemptas pretekstas. Pasak jo, Rusijos žiniasklaida daugelį metų yra spaudžiama Baltijos šalyse. Šiemet šalyje buvo uždrausta transliuoti penkis RT televizijos kanalus.

    Lietuva sprendimą argumentavo tuo, kad jiems vadovauja naujienų agentūros "Rossija segodnia" generalinis direktorius Dmitrijus Kiseliovas, kuriam taikomos ES sankcijos. Tačiau "RT" vyriausioji redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos, o bendrovės MIA "Rossija segodnia" ir "RT" yra atskiri juridiniai asmenys.

    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    © Sputnik
    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse

     

    Tegai:
    Sputnik, Baltnews, Latvija

    Svarbiausios temos