12:27 2021 Kovo 04
Tiesioginis eteris
  • USD1.2048
  • RUB88.8857
    Baltijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Europarlamentaras ir buvęs Rygos meras pažymėjo, jog kanalų transliacijos nutraukimas sukels didelę riziką šalies saugumui

    VILNIUS, vasario 8 — Sputnik. Europarlamentaras ir buvęs Rygos meras Nilas Ušakovas pakomentavo Latvijos valdžios sprendimą uždrausti transliuoti rusišką televizijos kanalą.

    Vasario 8 dieną Nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba metams uždraudė retransliuoti respublikoje televizijos kanalą "Rossija-RTR". Taip pat Latvijos kabelinės televizijos operatorius "Tet" anksčiau pranešė, kad nuo vasario 1 dienos jis nustos rodyti "Pirmojo kanalo", "NTV Mir", "Ren TV Baltija", "Kinokomedija" ir "Kinomiks" laidas.

    Komentuodamas situaciją, Ušakovas Facebook'e parašė, kad kiekvienas Vyriausybės žingsnis tik pablogina situaciją, o kanalų transliacijos nutraukimas sukels didelę riziką šalies saugumui.

    "Valstybė negali kalbėti su rusakalbiais šalies gyventojais, jie netiki valstybe, neklauso jos. O valstybė iš pradžių uždarė naujienų tarnybas rusų kalba privačiuose ir viešuose kanaluose. O dabar pradėjo uždaryti ir kanalus rusų kalba. Po to, kai iš eterio pradės dingti populiarūs kanalai rusų kalba, rusakalbiai nepradės masiškai žiūrėti LTV1 ir klausytis LR1. Rusakalbiai savo mėgstamus kanalus pradės žiūrėti naudodamiesi kitais techniniais sprendimais iš kartina.tv serijos. Ir dar mažiau naudos vietos žiniasklaidos produktus", — parašė Ušakovas.

    Politikas pabrėžė, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai Latvijos valdžia turės sutvarkyti sveikatos apsaugos ir švietimo sritis, taip pat "spręsti "rusišką" klausimą".

    Kaip pareiškė Latvijos reguliuotojas, laidų vedėja Olga Skabejeva ir "60 minučių" programos, kuri Latvijoje transliuojama televizijos kanale "Rossija-RTR", dalyviai išsako teiginius, kurie "gali būti vertinami kaip neapykantos kurstymas".

    Baltijos šalių valdžia ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbui. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius suderintos šių valstybių linijos požymius. Žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse "aiškiai demonstruoja, ko iš tikrųjų verti demagogiški pareiškimai apie Vilniaus, Rygos ir Talino demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymąsi", pažymėjo Rusijos URM.

    Gruodžio mėnesį rusakalbiams Latvijos žurnalistams, įskaitant tuos, kurie bendradarbiauja su portalais "Baltnews" ir "Sputnik Latvija", buvo pateikti kaltinimai pagal straipsnį dėl ES sankcijų režimo pažeidimo, pas juos buvo atliktos kratos ir jie turėjo pasirašyti pasižadėjimą neišvykti. Kaltinimai pareikšti pagal Latvijos baudžiamojo įstatymo 84 straipsnį — "ES sankcijų režimo pažeidimas", bausmė — nuo piniginės baudos iki įkalinimo. Portalai "Sputnik Latvija" ir "Baltnews" yra susiję su "Rossija segodnia" žiniasklaidos grupe. Tuo pat metu Latvijos žurnalistai, rašantys šioms žiniasklaidos priemonėms, nėra jų darbuotojai, o veikia tik kaip laisvai samdomi autoriai ir korespondentai.

    Rusijos užsienio reikalų ministerija Latvijos valdžios veiksmus prieš rusakalbius žurnalistus pavadino baudžiamąja akcija ir akivaizdžiu demokratinės visuomenės pagrindų — žiniasklaidos ir saviraiškos laisvės — pažeidimo pavyzdžiu. Rusijos Federacijos diplomatinė atstovybė pažymėjo, kad sankcijos turi asmeninį pobūdį, asmeniškai susijusios su MIA "Rossija segodnia" generaliniu direktoriumi Dmitrijumi Kiseliovu ir negali būti taikomos visiems, kas bendradarbiauja su žiniasklaidos kontroliuojančiąja bendrove. MIA "Rossija segodnia" ir RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian išreiškė viltį, kad Rusija atsakys į baudžiamąsias bylas prieš rusakalbius žurnalistus.

    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    © Sputnik
    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse

     

    Tegai:
    Nilas Ušakovas, Latvija, rusų kalba, Rusija, kanalas

    Svarbiausios temos