09:32 2019 Gruodžio 14
Tiesioginis eteris
  • USD1.1174
  • RUB69.9930
    Ekologijos aktyvistė Greta Thunberg, archyvinė nuotrauka

    Greta Thunberg paskelbė karą baltaodžiams vyrams

    © Sputnik / Шерри Парди
    Kolumnistas
    Gauti trumpą nuorodą

    Ekologijos aktyvistė, bendradarbiaudama su dviem radikaliaisiais aktyvistais, paskelbė straipsnį pavadinimu "Kodėl mes vėl protestuojame", kuriame autoriai nuoširdžiai pripažįsta, jog norint "išgelbėti planetą" reikia sugriauti esamą politinę ir ekonominę sistemą

    "Žalioji beprotybė", apėmusi Vakarų pasaulį, jau kelia rimtų ekonominių padarinių. Tačiau yra pagrindo manyti, kad toliau bus dar įdomiau. Ypač atsižvelgiant į tai, kad dvi pagrindinės simbolinės pasaulio "žaliųjų" judėjimo figūros — Aleksandrija Okasio-Kortez (Alexandria Ocasio-Cortez) ir Greta Thunberg — nusiėmė aplinkosaugos aktyvistų kaukes ir tvirtai išdėstė savo tikruosius politinius tikslus. Jei joms pasiseks, tada pasaulis niekada nebus toks pats, o Rusija ir Kinija greičiausiai liks paskutinėmis šalimis pasaulyje, kuris yra linkęs pamiršti sveiką protą.

    Greta Thunberg, bendradarbiaudama su dviem radikaliaisiais aktyvistais, paskelbė programos straipsnį pavadinimu "Kodėl mes vėl protestuojame", kuriame autoriai nuoširdžiai pripažįsta, kad norint "išgelbėti planetą" reikia sugriauti esamą politinę ir ekonominę sistemą: "Šis veiksmas turi būti galingas, nes klimato krizė susijusi ne tik su aplinka, tai žmogaus teisių, teisingumo ir politinės valios krizė, kurią maitina kolonijinės, rasistinės ir patriarchalinės priespaudos sistemos. Turime jas visas sugriauti".

    Tiems, kurie nėra susipažinę su specifine radikaliųjų "žaliųjų" aktyvistų kalba, reikalingas tam tikras pagrindinių šiame manifeste vartojamų sąvokų vertimas. Jų koncepciniame aparate "patriarchalinė priespaudos sistema"— bet kuri tradicinių vertybių visuomenė, kurioje vyrai yra vyrai, moterys yra moterys, o šeima — vyro ir moters sąjunga, įskaitant kitos Žemės gyventojų kartos auklėjimą. Beje, tokio pobūdžio aplinkos aktyvistai dažnai ragina susilaikyti nuo vaikų gimdymo — taip pat gelbstint klimatą. Tarp anglosaksinių šalių, kur tokio pobūdžio propaganda veikia visu pajėgumu, toks požiūris tampa vis populiaresnis.

    "Rasistinė ir kolonijinė sistemos" — visuomenė, kurioje tam tikros etninės ar rasinės mažumos uždirba mažiau nei dauguma vidutiniškai. Puikus šios pseudologijos pavyzdys yra Europa, kurioje gana paplitusi ši pozicija: vienintelė priežastis, dėl kurios migrantai dažniausiai daro nusikaltimus ir uždirba mažiau nei vietiniai gyventojai, yra pačių vietos gyventojų rasizmas ir ksenofobija. Remiantis Gretos ir jos kolegų logika, norint išsaugoti planetos klimatą, vietiniams tiesiog reikia kovoti su migrantais. Verta pabrėžti neįtikėtiną visą tokių aktyvistų cinizmą: labai sunku (nors kartais ir įmanoma) atrasti jų protestus dėl to, kad nemažą dalį kobalto — metalo, reikalingo jų mėgstamų elektromobilių, tokių kaip, pavyzdžiui, "Tesla", akumuliatoriams, išgauna Afrikos vaikai, dirbdami vergiškomis sąlygomis. Šis žinomas faktas neturi jokios įtakos "žaliosios beprotybės" šalininkų, skatinančių automobilių pakeitimą elektriniais automobiliais, užsispyrimui.

    Gretos Thunberg manifestas dera su kitu svarbiu dokumentu, kuris vienaip ar kitaip jau buvo įtrauktas į vieno iš JAV Demokratų partijos kandidatų į prezidentus programą, jaunosios Kongreso narės Aleksandrijos Okasio-Kortez "Naująjį žaliąjį kursą" (angl. "Green New Deal").

    Šio dokumento paskelbimas JAV virto baisiu skandalu, nes pridedamoje medžiagoje jaunos ir perspektyvios politikės būstinė sąžiningai pripažino, kad tai ne aplinkos programa, skirta išsaugoti klimatą, o politinė programa, pridengta ekologija. Be to, tarp įsimintinų idėjų, atsispindinčių dokumente, yra tokie perlai kaip "jautienos draudimas" (rengėjai labai nerimavo, kad per dešimt metų nepavyks visiškai sunaikinti karvių populiacijos JAV), faktinis draudimas naudoti oro transportą (autoriai taip pat buvo labai susirūpinę dėl to, kad per dešimt metų neįmanoma atsikratyti lėktuvų kartu su karvėmis), garantuota pašalpa (pakankama gyvenimui ir "ekonominiam saugumui") tiems, kurie "negali ar nenori dirbti", taip pat perėjimas prie šimtaprocentinės "žaliosios energijos" — tai anglių, naftos, gamtinių dujų ir atominių elektrinių atsisakymas.

    JAV dar nepradėjo įgyvendinti šių planų dėl Donaldo Trampo, kuris apskritai daro užuominas: kuo daugiau demokratų skleidžia mintį uždrausti mėsą, lėktuvus ir naftą, tuo didesnė tikimybė, kad rinkėjai vėl balsuos už jį.

    Europos Sąjungoje kol kas nėra savojo Trampo, tačiau yra politikų, norinčių sutikti su "žaliąją beprotybe", o tokių veiksmų rezultatai jau matomi. Tada šios pasekmės tik sustiprės, nes naujoji Europos Komisijos vadovė Ursula von der Leyen jau reklamuoja savo "Žaliojo kurso" versiją.

    Norėdami įvertinti jau priimtų sprendimų pasekmes, tiesiog pasižiūrėkite, ką rašo Europos žiniasklaida ir garbingos konsultacinės bendrovės. Absoliučiai beprotiškos ekologiškos energijos įvedimo į Vokietijos energetikos sistemą pasekmės aprašytos žinomoje amerikiečių konsultacinėje įmonėje, kurią citavo "Forbes": "McKinsey" pateikia rimčiausią perspėjimą, kai Vokietijos energijos tiekimas tampa vis nepatikimesnis, nes jis labai priklausomas nuo saulės ir vėjo generuojamos energijos. 2019 metų birželio mėnesį per tris dienas Vokietijos energetikos sistema priartėjo prie elektros energijos tiekimo nutraukimo".

    Praėjusį mėnesį "France 24" pranešė apie masinius Vokietijos ūkininkų protestus, blokuojančius kelius, nes nauji "klimato apribojimai" atėmė iš jų duoną, pinigus ir viltį ateičiai: "Tūkstančiai ūkininkų atvažiavo su savo traktoriais į Vokietijos miestus protestuoti prieš naujus žemės ūkio produktus. Vyriausybės politika, kuri, jų teigimu, sunaikins jų pragyvenimo šaltinį ir pavers atpirkimo ožiais dėl klimato pasikeitimo. Ilgos traktorių vilkstinės sutrikdė judėjimą prie didelių protestų Berlyne ir Bonoje, kuriuose federalinės vyriausybės agentūrų ir tūkstančiai kitų traktorių "rodė savo ragus" ir blokavo kelius miestuose, pavyzdžiui, Miunchene, Hanoveryje ir Štutgarte."

    "Žaliosios beprotybės" padariniai pasiekė pagrindinį Vokietijos pramonės karūnos perlą — jos automobilių gamintojus. "Mercedes-Benz", "Daimler" ir "Audi" ("Volkswagen" prekės ženklo) savininkas paskelbė praradęs daugiau nei 20 tūkstančių darbo vietų, kas tapo pirmu tikru požymiu, kad žmonija patiria milžiniškas išlaidas pereidama nuo vidaus degimo variklių srities prie elektromobilių", — praneša "Financial Times".

    "Daimler" sakė, kad per ateinančius dvejus metus ji neteks daugiau nei 10 tūkstančių darbo vietų. Tokiu būdu "Mercedes-Benz" papildė pražūtingą darbo vietų praradimo seriją Vokietijos automobilių pramonėje. "Pardavimai ir pelnas skatina didelę visos pramonės pertvarką. Šiemet buvo paskelbta, kad prarandama 50 tūkst. darbo vietų".

    Naujojoje "žaliojoje ekonomikoje", kuri dabar kuriama Europoje (ir, ko gero, bus bandoma ją kurti JAV), sunku rasti vietą atominės energijos ir naftos darbininkams, ir automechanikams bei ūkininkams sunku joje gyventi. Tokioje ekonomikoje praktiškai nebus vietos tradicinėms vertybėms ir mėsos mėgėjams. Tačiau tokioje pseudoekologinėje ekonomikoje atsiras privilegijuotų vietų nelegaliems migrantams, kovotojams už įvairių mažumų prerogatyvas ir įvairių subsidijų gavėjams: nuo nepelningų elektromobilių iki ekonomiškai nekonkurencingų vėjo malūnų, kurie negali užtikrinti nenutrūkstamos galios elektros sistemai. Jei tai tęsis ir toliau, paradoksaliausias turistų srautas iš Europos Sąjungos gali pasiekti Rusiją, nes tik Rusijoje (ir Kinijoje, bet mes esame arčiau) galima saugiai valgyti natūralią (o ne sojos) mėsą ir važiuoti augančiu benzininiu sportiniu automobiliu be sąžinės graužimo ir "aplinkos moralės policijos" persekiojimo socialinių aktyvistų asmenyje. Tai, žinoma, pokštas — tačiau tai yra pokštas, kuriame gali atsiverti rimta ir ganėtinai karti dalis tiesos "žaliosios beprotybės" aukoms.

    Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

    Tegai:
    Žemė, ekologija, Greta Tunberg

    Svarbiausios temos