23:03 2021 Sausio 24
Tiesioginis eteris
  • USD1.2158
  • RUB91.1009
    Kolumnistas
    Gauti trumpą nuorodą

    Pirmasis iš 76 orlaivių paleidimo serijos, penktosios kartos Su-57 lėktuvų kompleksas, gruodžio mėnesį užims vietą Rusijos aviacijos ir oro pajėgų koviniame formavime

    Šalia stoja ir nepilotuojamas dirbtinio intelekto S-70 "Ochotnik", kuris bandymų vietoje sėkmingai įvaldo taikinių perėmimo ir naikinimo raketiniais ginklais algoritmus.

    Anksčiau Rusijos Federacijos gynybos ministerija pranešė, kad aviacijos ir kosmoso pajėgos pirmąjį penktosios kartos Su-57 serijinį naikintuvą įdiegs iki metų pabaigos, lėktuvas jau beveik paruoštas. Ateityje gamyba padidės iki 15 orlaivių per metus, o visi 76 naikintuvai Su-57 bus aprūpinti trimis aviacijos pulkais 2021–2027 metais. Pirmieji iš jų gaminami su pirmosios pakopos varikliu, o nuo 2025 metų antrojo etapo varikliai eis į seriją.

    Tačiau šiandien Su-57 laikomas vienu pažangiausių ir galingiausių naikintuvų pasaulyje.

    Rusijos penktos kartos orlaivis sugeba sunaikinti visų tipų oro, žemės ir vandens paviršiaus taikinius. Ypatingo manevringumo ir viršgarsinio greičio be perdegimo, šiuolaikinės aviacijos ir žemo matomumo derinys suteikia Su-57 aukštą kovinį efektyvumą ir pranašumą prieš priešą. Kaip rašoma "Military Watch Magazine", Su-57 turi unikalią borto ginkluotę, įskaitant itin jautrius radarus, viršgarsines "oras-oras" raketas, kurių nuotolis yra 400 km, lazerinę gynybos sistemą nuo priešo raketų ir kitus aukštųjų technologijų pranašumus.

    Anksčiau pranešta apie stambaus masto sutartį dėl įvairiausių aviacinių ginklų (raketų) penktosios kartos naikintuvui, tai yra, Su-57 neskraidys "tuščias". Drauge su sunkiaisiais bepiločiais orlaiviais Su-57 virs oro erdvės valdymo centru. Dviejų aukštųjų technologijų naujovių sąveikos kovinį poveikį vargu ar galima pervertinti.

    Kovinis pranašumas

    Naujausias naikintuvas buvo išbandytas kaip Rusijos karių grupės dalis Sirijoje. Buvo atlikta daugiau nei dešimt skrydžių, siekiant patikrinti skrydžio rezultatus, intelektualų informacijos ir valdymo kompleksą, ginklus ir visas borto sistemas.

    Kai kurie technologiniai Su-57 aukščiai yra visiškai nepasiekiami penktosios kartos amerikiečių naikintuvams, ypač F-22 "Raptor". Dirbtinis intelektas yra integruotas į kovos kontrolės sistemą ir tai yra revoliucija kariniuose reikaluose. Valdomas naikintuvas Su-57 gali atlikti 90 % užduočių automatiniu režimu ir netgi visiškai automatiškai veikti pagal anksčiau parengtą programą.

    Jei pilotas mūšyje bus sužeistas (ar žus), valdymo sistema savarankiškai nustatys prioritetinius taikinius, smogs ir užtikrins automatinį transporto priemonės ir žmogaus grįžimą į bazę.

    Integruoti lėktuvo ir orlaivio kėbulo radarai su aktyvia fazių X juostos antenos grupe užtikrina didžiulį matymo lauką, leidžia pilotui įvertinti situaciją ir leidžia taktikos metodus atlikti geriau nei bet kuriam kitam naikintuvui. "Šoniniai radarai" padidina autonomiją ieškant taikinių ir sukuria kokybiškai naują Su-57 nematomumo lygį priešo radarams — neprarandant jų raketų (laive ir valdomų atakinių dronų arsenale) žymėjimo efektyvumo.

    Trimatis traukos vektorius leidžia atlikti neįtikėtinus manevrus tolimoje ar artimoje kovoje ir tampa aukšto kovinio išgyvenamumo garantu. Tuo pačiu metu "lėktuvas-kompiuteris" yra nepretenzingas aerodromo aptarnavimo srityje ir gali veikti neasfaltuotų aerodromų sąlygomis. Tokios galingos ir technologiškai nenuspėjamos mašinos hipotetiniame mūšio lauke nepalieka priešui jokių šansų.

    Su-57 turi didžiulį eksporto potencialą ir jau sulaukė potencialių užsienio klientų. Pirmasis penktos kartos Rusijos naikintuvo savininkas bus Alžyras, užsakęs 14 orlaivių stiprinant regioninių kaimynų oro pajėgas. Sutarties kaina yra 2 mlrd. USD. Pristatymus planuojama baigti iki 2025 metų.

    Smūginė sandrauga

    Gruodžio 2 dieną smogiamasis dronas S-70 "Ochotnik" buvo išbandytas raketų atakoje Ašuluko poligone. Vyko sunkiųjų dronų skrydžių serija, imituojant "oras-oras" raketų naudojimą. Įvertintas BSA borto elektroninių sistemų su raketų valdymo sistemomis ir orlaivio Su-57 ryšys.

    "Ochotnik" žada būti pirmas pasaulyje nepilotuojamas naikintuvas-perėmėjas. Mokymo etape dronas gauna visą informaciją apie oro situaciją ir taikinius iš žemės arba iš pagrindinio naikintuvo. Ateityje galimas autonominis kovinis panaudojimas.

    Sunkusis BSA turi savo "intelektą" ir galimybę pristatyti daugiau nei šešias tonas raketų ir bombų 5 000 km atstumu. Triuškinama "Ochotnik" karinė partnerystė su naikintuvu Su-57 priešui nieko gero nežada. Sukurtas "Sukhoi" dizaino biure ryškus "Ochotnik" bus pirmasis Rusijos orlaivio ir kosmoso pajėgose sunkusis bepilotis orlaivis, turintis smogiamąsias funkcijas. Remiantis atvirais šaltiniais, jo ilgis yra 19 metrų, sparnų ilgis — 14 metrų, kilimo svoris — 20 tonų, maksimalus greitis — apie 1000 kilometrų per valandą.

    Nepilotuojamas "Ochotnik" pirmąjį apie 20 minučių trukmės skrydį atliko palyginti neseniai, 2019 metų vasarą. Jis užtikrintai veikė ore, buvo gerai valdomas. Tų pačių metų rudenį įvyko pirmasis bendras "Ochotnik" ir Su-57 skrydis. Kovinio pajėgumo ir sunkiojo drono autonomija nuolat tobulinama; 2020 metais pasiekta didelė technologinė pažanga. Trumpuoju laikotarpiu "Ochotnik" smūgiai į oro, žemės ir paviršiaus taikinius bus vykdomi įvairiomis sąlygomis. Atkreipkite dėmesį, kad iki šiol nė vienai pasaulio valstybei nepavyko panaudoti puolamojo drono kaip sulaikytojo, o "partneriai" pastebimai nerimauja.

    Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

    Penktosios kartos naikintuvas Su-57 vs F-35
    © Sputnik
    Penktosios kartos naikintuvas Su-57 vs F-35
    Tegai:
    ginklai, Rusija

    Svarbiausios temos