16:48 2021 Sausio 26
Tiesioginis eteris
  • USD1.2152
  • RUB91.6732
    Kolumnistas
    Gauti trumpą nuorodą

    Europa vėl grasina Rusijai griežtomis ir negailestingomis sankcijomis. Šį kartą — už neva klaidingos informacijos apie koronavirusą skleidimą

    Tai teigiama Europos Komisijos pranešime skambiu pavadinimu "Veiksmų planas demokratijai". Šį dokumentą praėjusią savaitę Briuselyje pristatė už teisingumo klausimus atsakinga Europos Komisijos narė Vera Jurova, pareiškusi, kad Rusijos ir Kinijos išpuoliai prieš Europos demokratiją nuo šiol "neliks nenubausti", kadangi, remiantis šia ataskaita, kitais metais rengiamos teisėkūros iniciatyvos, kurių tikslas yra nubausti įvardintus "pažeidėjus". 

    Tai toli gražu ne pirmas kartas, kai Vakarų pareigūnai apkaltina Rusiją klaidingos informacijos skleidimu, kuris "griauna" demokratijos pagrindus ir Europos kovą su COVID-19 epidemija. Dar pavasarį Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas teigė:

    "Kalbant apie Europos užsienio tarnybos pareiškimus apie dezinformaciją, kurią mūsų šalys tariamai skleidė dėl visko, kas siejama su koronavirusu, man net nekorektiška tai komentuoti, nes mums nebuvo pateiktas nė vienas faktas, patvirtinantis tokius įtarimus. Tiesą sakant, mes neprašome pateikti mums šių faktų. Mes jau įpratę, kad mūsų Vakarų kolegos vis dažniau bando rasti vienijančių motyvų fikcijose apie rusų ar dar kažkokį grasinimą".

    "Informacinės specialiosios pajėgos"

    Tačiau vienas dalykas — įvairių veikėjų pareiškimai, o čia Europos Komisija parengė ataskaitą, kurios pagrindu rengiama teisėkūros iniciatyva. Todėl buvo net įdomu pagaliau susipažinti su Rusijos "nuodėmių" Europos atžvilgiu įrodymų baze. Bet paaiškėjo, kad vienintelis "Rusijos ir Kinijos ardomojo darbo", nukreipto prieš Europos pastangas kovoti su koronavirusu, įrodymas yra Europos Sąjungos "informacinės specialiosios pajėgos" "East Stratcom Task Force", oficialios Europos užsienio tarnybos padalinys, sukurtas informaciniam karui prieš Rusijos valstybę.

    Ši struktūra, kaupianti savo platformoje "EUvsDisinfo" "Kremliui palankios dezinformacijos duomenų bazę", pati ne kartą buvo įkliuvusi su klastotėmis. Ir kai jos "ekspertai" nusprendė, kad gali, lygiai taip pat nepagrįstai, kaip kaltina Rusijos žiniasklaidą, pačios Europos Sąjungos žiniasklaidą priskirti "Kremliui palankiai propagandai", Nyderlandų parlamento deputatai netgi reikalavo juos uždaryti. Nuo tada "informacinės specialiosios pajėgos" išmoko savo pamoką ir stengiasi neliesti Vakarų Europos žiniasklaidos priemonių. Tačiau jų metodai nepasikeitė: jie toliau rašo apie Rusiją. Ir daugiau nei abejotinos antirusiškos struktūros ataskaita yra vienintelis mūsų "kaltės" įrodymas, už kurį jau ruošiamos naujos sankcijos.

    Klastočių klastotė 

    Europos Komisijos ataskaitoje teigiama, kad "EUvsDisinfo" duomenų bazėje jau yra "daugiau nei 500 prokremliškos dezinformacijos apie COVID-19". Pačios "informacinės specialiosios pajėgos" praneša, kad tokių pavyzdžių jau turi daugiau nei 640. Jie tvirtina, kad ši kampanija duoda vaisių ir kelia pavojų patikliems europiečiams. Kaip to patvirtinimas nurodytas toks faktas: "Trečdalis Didžiosios Britanijos piliečių mano, kad degtinę galima naudoti kaip rankų dezinfekavimo priemonę". Degtinė (!) — kokių dar reikia rusų kaltės įrodymų? Tikrai, niekas kitas negalėjo pakišti tokios minties britams. Gaila, kad šie "Rusijos ekspertai" nenurodo, kas iš rusų pasiūlė degtinę išoriniam, o ne vidiniam naudojimui.

    Net paviršutiniška duomenų bazės, kurią Europos Komisija panaudojo kaip oficialių kaltinimų Rusijai pagrindą, analizė rodo, kad didžiąja dalimi ją sudaro nuorodos į kažkieno privačią nuomonę arba išteklius, kurie visiškai neturi nieko bendro su Rusijos valstybe. Ir pačios "EUvsDisinfo" išvados dažniausiai yra visiškai subjektyvios ir nesusijusios su tikrove.

    Be to, kartais jiems net nerūpi tai, kad valstybinė žiniasklaida Rusijoje kritikuoja nuomonę, kurią patys "EUvsDisinfo" apibrėžia kaip "prokremlišką". Pavyzdžiui, Europos kovotojai su dezinformacija nurodo privatų "YouTube" kanalą, propaguojantį nuomonę, kad 5G technologijų plėtra buvo epidemijos priežastis. Tačiau faktas yra tas, kad būtent šis kanalas nuolat puola Rusijos valstybinę televiziją, nes ji pašiepia šią sąmokslo teoriją. Vadovaudamiesi Europos informatorių logika, Rusijos valstybiniai televizijos kanalai patys kovoja su "prokremlišku" požiūriu. Bet kažkodėl "EUvsDisinfo" tokios išvados nepadaro.

    Pagrindinė šių "kovotojų su klastotėmis" technika yra labai primityvi: jie iš konteksto išima Rusijos pokalbių šou eksperto nuomonę ir duoda ją kaip piktą Kremliaus planą. Nepaisoma to, kad toje pačioje laidoje skamba visiškai priešingi požiūriai ir jie netgi sudaro daugumą. Bet paimkite eksperto citatą iš priešingos pusės ir perduokite ją kaip "Kremliaus nuomonę" — ir gausite visiškai kitokį vaizdą.

    Nors ataskaitos rengėjams niekada netrukdė jų pačių "įrodymų" tiesioginis prieštaravimas. Pavyzdžiui, viename iš pranešimų apie "Rusijos dezinformaciją apie koronavirusą" jo autoriai pareiškė, kad Rusijos valstybinė žiniasklaida "aiškiai saugo Kiniją nuo tarptautinės kritikos". Pagrįsdami savo teiginį, jie pateikė nuorodą į "RIA Novosti" pranešimą su Dmitrijaus Peskovo citata, kurioje jis atmeta sąmokslo teorijas apie dirbtinę COVID-19 kilmę. Tuo pačiu metu vienas pagrindinių "kaltinimų" Rusijai, kuris nuolat girdimas visose "EUvsDisinfo" ataskaitose, yra tvirtinimas, kad dirbtinės viruso kilmės teorija yra "pasikartojantis Kremliui palankus dezinformacijos naratyvas". Pasirodo, kad Peskovas pasisako prieš "prokremlišką naratyvą". Panašu, kad Europos "informacinės specialiosios pajėgos" yra vienintelis organas, turintis teisę nuspręsti, ką galvoja Kremlius.

    Štai dar vienas Europos kovotojų pateiktas "Rusijos dezinformacijos" pavyzdys. Spalio mėnesį jie, su nuoroda į Rusijos žiniasklaidą, paskelbė prielaidą, kad galų gale Ukrainos valdžia, a priori atsisakydama Rusijos vakcinos, gaus naudos iš jos perpardavimo iš Europos pagal į Roterdam+ panašią schemą, kai Rusijos dujos buvo tiekiamos Ukrainai kaip europietiškos. "EUvsDisinfo" ryžtingai paneigia šią prielaidą, tačiau nuslepia nuo savo skaitytojų (atitinkamai ir nuo Europos Komisijos) faktą, kad Rusijos žiniasklaida citavo garsų Ukrainos tinklaraštininką Anatolijų Šarijų ir jo interviu Ukrainos televizijos kanalui. Akivaizdu, kad "kovotojai su Rusijos klastotėmis" tokią "smulkmeną" laikė neverta dėmesio. Ir jai būtų pranešę — tada pagal eurokomisarės Jurovos logiką sankcijos turėtų būti įvestos ir Ukrainai.

    Iš tokių nutylėjimų, montažo, iškraipymų, nuorodų į šaltinį nebuvimo ir tiesioginių manipuliacijų sudaryta "Rusijos dezinformacijos duomenų bazė", kuri grindžia griežtus Rusijos kaltinimus Europos Komisijos pranešime. Be to, daugumoje "East Stratcom Task Force" darbo grupės pranešimų yra nepagrįstų kaltinimų (manykite, klastočių) dėl Rusijos koronaviruso vakcinos.

    Europos "tiesos ministerija"

    Europos Komisijos komisarė Jurova, grasindama imtis ryžtingų veiksmų kovoje su "Rusijos dezinformacija", "ramino" Vakarų žurnalistus: "Mes nesiekiame tapti "tiesos ministerija". Ir tada pridūrė: "Naujosios technologijos turėtų būti emancipacijos, o ne dezinformacijos įrankis. Nenoriu, kad rinkimai taptų nešvarių metodų varžybomis. Mes jau matėme "Cambridge Analytica" ir "Brexit" referendumą". 

    Tai pasakiusi, pati Europos pareigūnė ištarė visišką klastotę, nes visi kaltinimai dėl Rusijos kišimosi į "Brexit" pasirodė esą tušti. Pavyzdžiui, neseniai Didžiosios Britanijos teismas privertė "The Observer" žurnalistę Kerolę Cadvaladrą (Carole Cadwalladr) atsiprašyti išstojimo iš Europos Sąjungos kampanijos rėmėjo Arono Bankso (Arron Banks), kurį ji kelerius metus nepagrįstai kaltino "darbu Kremliaus naudai". Bet, kaip matote, EK komisarai ir toliau skleidžia melagingą pasakojimą, kad kažkas kišosi į Didžiosios Britanijos referendumą.

    Ir čia tampa aišku, ką minėjo Jurova: Europos Komisija tikrai neketina kurti "tiesos ministerijos". Sprendžiant pagal nešvarius antirusiškos informacinės kampanijos metodus iš oficialaus Europos Sąjungos padalinio, galima manyti, kad Briuselis jau sukūrė savo "netiesos ministeriją". Net Orvelas tokio dalyko nebuvo sugalvojęs.

    Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

    Dar šia tema

    "Nepriimtinos žiniasklaidos priespauda": Rusija pasmerkė žurnalistų sulaikymą Latvijoje
    Vakarai — ukrainiečiams: kariaukite su Rusija iki paskutinio "laboratorinio triušio"
    Rusija užėmė antrąją vietą šalių reitinge pagal aviatechnikos kiekį oro pajėgose
    Tegai:
    dezinformacija, ES, Rusija

    Svarbiausios temos