09:40 2020 Vasario 24
Tiesioginis eteris
  • USD1.0801
  • RUB69.5480
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    "Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (87)
    57

    Lietuvos susisiekimo ministerija pasiūlė kolegoms iš Turkijos prisijungti prie tarptautinio "Viking Train" projekto ir kartu naudotis projektu teikiamomis galimybėmis

    VILNIUS, rugsėjo 22 — Sputnik. Lietuva pasiūlė Turkijai prisijungti prie tarptautinio projekto traukinio "Vikingas", pranešė Lietuvos susisiekimo ministerijos spaudos tarnyba.

    Didėjantys krovinių vežimo tarp Lietuvos ir Turkijos mastai, būtinybė spręsti aktualias vežėjams problemas ir efektyviau naudotis konteinerinio traukinio "Vikingas" projekto teikiamomis galimybėmis — tai vieni svarbiausių klausimų, aptartų Lietuvos-Turkijos mišrios komisijos posėdyje kelių transporto klausimais Ankaroje.

    Posėdyje abi pusės sutarė dėl kelių transporto leidimų kvotų 2018 metais, taip pat dėl papildomų leidimų vežėjams šiemet.

    Susitikimo metu Turkijos pusei buvo pasiūlyta prisijungti prie tarptautinio "Viking Train" projekto, be to, aptartos Lietuvos vežėjams aktualios problemos, su kuriomis jie susiduria perveždami krovinius pagal Lietuvos ir Turkijos dvišalį susitarimą dėl tarptautinių vežimų keliais.

    "Lietuva suinteresuota plėtoti tarptautinę efektyviai veikiančią transporto ir logistikos grandinę, o šio tikslo siekiama tęsiant intermodalinių daugiašalių projektų plėtrą ir kviečiant Turkijos pusę glaudžiau bendradarbiauti", — sako susitikime Lietuvai atstovavęs susisiekimo viceministras Ričardas Degutis.

    Degučio teigimu, pagrindiniai tolesnės krovinių vežimo plėtros Turkijos kryptimi tikslai yra jūrinės jungties per Juodąją jūrą efektyvinimas, nustatant tranzito laiką,  jūrinių frachtų kainodarą, ekspedijavimo Ukrainos uostuose ypatumus, ir traukinio "Vikingas" "vieno langelio" principo įdiegimas Ukrainoje ir Baltarusijoje, nustatant konkurencingą bendrų papildomų paslaugų kainą.

    Mišriojo vežimo sistemos dėka tikimasi palengvinti tarptautinį krovinių vežimą, sujungti Rytų Europos, Baltijos regiono, Juodosios jūros baseino, Artimųjų Rytų ir Kaukazo transporto tinklus ir efektyviau naudotis projekto "Vikingas" teikiamomis galimybėmis.

    Mišrusis vežimas — tai įvairiarūšis krovinių vežimas, kai didžiąją maršruto dalį vežama geležinkeliu, vidaus vandenimis ar jūra, o pradiniai ir (arba) galutiniai maršruto etapai įveikiami kelių transportu ir kuo trumpiausiu keliu.

    2016 metais prekių apyvarta tarp Lietuvos ir Turkijos buvo 15,8% didesnė nei prieš metus ir pasiekė rekordinius 347,5 milijonų eurų.

    Nuo 1994 metų Lietuva ir Turkija yra pasirašiusios 4 susitarimus: tris tarpvyriausybinius susitarimus (dėl tarptautinių vežimų keliais, dėl oro ir dėl jūrų transporto), taip pat Lietuvos susisiekimo ministerijos ir Turkijos transporto, jūrų politikos ir komunikacijos ministerijos Tarpusavio susitarimo memorandumą dėl bendradarbiavimo transporto srityje. Šis memorandumas buvo pasirašytas 2013 metų balandžio 4 deieną Vilniuje. 

    Lietuvos  geležinkeliai
    © Sputnik /
    Lietuvos geležinkeliai
    Temos:
    "Lietuvos geležinkelių" pažanga ir kasdieninė veikla (87)

    Dar šia tema

    Rusijos krovinių tranzitas per Estiją nuo 2006 sumažėjo septynis kartus
    Logistikos reitinge Lietuva aplenkė Estiją, Latviją ir Lenkiją
    "Lietuvos geležinkeliai" paviešino informaciją apie vidaus sandorius
    Rusiška anglis į Lenkiją keliaus per Lietuvą
    Tegai:
    krovinių vežimas, bendradarbiavimas, projektas "Vikingas", Lietuvos geležinkeliai, Turkija

    Svarbiausios temos