02:26 2018 Balandžio 20
Vilnius+ 7°C
Tiesioginis eteris
    Rusijoa ambasadorius Lietuvoje Aleksandras Udalcovas, archyvinė nuotrauka

    Udalcovas: "Nord Stream-2" sumažins dujų tiekimo kainas dvigubai

    © Sputnik / Виктор Толочко
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (25)
    5311

    Rusijos ambasadorius Lietuvoje atsakė į savaitraščio "Obzor" klausimus apie dujotiekio "Nord Stream-2" statybas, pokalbio metu pabrėžė, kad naujo maršruto atsiradimas pagrįstas tik ekonominiais interesais

    VILNIUS, rugsėjo 28 — Sputnik. Dujotiekio "Nord Stream-2" projektas pagrįstas ekonominiais interesais, pareškė Rusijos ambasadorius Lietuvoje Aleksandras Udalcovas intervius savaitraščiui "Obzor".

    "Nord Stream —2" projektas numato dvejų dujotiekio linijų statybas, kurių bendras pajėgumas sieks 55 milijardų kubinių metrų dujų per metus ir apims teritoriją nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos. Planuojama naują dujotiekį pastatyti šalia "Nord Stream". Lietuva prieštarauja "Nord Stream-2" projekto realizacijai, nes mano, kad statybų tikslas sudaryti Vakarų šalių priklausomybę nuo Rusijos ir tokiu būdu sukurti šių valstybių energetinio saugumo grėsmę.

    "Nord Stream-2" statybos pagrįstos tik ekonominiais  ne tik mūsų šalies, bet ir kai kurių ES valstybių interesais", — paskelbė Udalcovas.

    Ambasadoriaus teigimu, "Rusijos dujų paklausa ES žymiai padidėjo nuosavų dujų gamybos apimčių sumažėjimo fone.

    "Jeigu per visus 2016 metus Rusijos "mėlynojo kuro" tiekimas Europai padidėjo 12%, tai tik per septynis šių metų mėnesius šis rodiklis jau pasiekė 12,6%", — sakė Udalcovas.

    Jis pabrėžė, kad teiginys apie "žalą Europos energetiniam saugumui" neatlaiko kritikos, nes naujų dujų tiekimo maršrutų atsiradimas leis sumažinti tranzito rizikas ir padidins dujų tiekimo patikimumą vartotojų atžvilgiu.

    Udalcovas pridūrė, kad "Nord Stream-2" dujų tiekimo maršrutas leis sumažinti dujų pristatymo kainas Vokietijai dvigubai.

    "Maršrutas nuo Jamalo iki Vokietijos Baltijos jūros dugnu beveik 2 tūkstančiais kilometrų trumpesnis nei šiuo metu Ukrainos teritorijoje veikiantis maršrutas.

    Atsižvelgiant į tai, o taip pat į aukštą naujų dujotiekių technologiškumą, Udalcovo teigimu, dujų tiekimas į Vokietiją kainuos 1,7-2 kartų mažiau.

    Diplomatas pabrėžė, kad Rusija nemato būtinybės sudaryti papildomus susitarimus su ES dėl projekto funkcionavimo sąlygų.

    "Trečiojo energetinio paketo" taikymas šiam projektui reikštų ne tik diskriminaciją šiuo metu veikiančio projekto atžvilgiu, bet ir sukurtų eksteritorinių ES teisių taikymo precendentą jūrų uostų teritorijose", — sakė Udalcovas.

    Paklaustas, ar "Nord stream-2" projekto realizacija nereiškia visiško atsisakymo naudoti Ukrainos maršrutą, Udalcovas atsakė, kad "Nord Stream-2" neatmeta tam tikrų tranzito per Ukrainos teritoriją apimčių išsaugojimo".

    Tačiau ambasadorius priminė, kad "Nord Stream" techninė būklė reikalauja modernizavimo, kuris, specialistų skaičiavimais, kainuotų iki 19,25 milijardų JAV dolerių.

    Interviu metu buvo užsiminta ir apie "Nord Stream-2" projekto poveikį aplinkai.

    Paklaustas apie tai Udalcovas vėl priminė, kad naujas dujotiekis statomas beveik lygiagrečiai "Nord Stream" maršrutui, todėl neturėtų kilti jokių naujų grėsmių ekologijai.

    "Atlikti visi būtini Baltijos jūros dugno tyrimai, griežtai laikomasi tarptautinių normų, įskaitant ir Espoo konvenciją", — patvirtino diplomatas.

    Be to, ambasadorius atkreipė dėmesį į tai, kad, atsisakius kompresorių stočių, naujas dujotiekis leis sumažinti anglies dioksido išmetimo apimtis 5-6 kartus daugiau, nei tranzito per Ukrainą metu.

    Šiaurės srautas-2
    © Sputnik /
    "Šiaurės srautas-2"
    Temos:
    Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (25)

    Dar šia tema

    Grybauskaitė palaikė naujas JAV sankcijas nepaisydama Europos Sąjungos pozicijos
    Energetikos ministras: JAV didina Baltijos regiono energetinį saugumą
    URM: šiandien veiksmų koordinacija įgauna dar didesnę reikšmę
    Tegai:
    Nord Stream-2, dujotiekis, Šiaurės srautas, Aleksandras Udalcovas
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos