04:30 2018 Lapkričio 13
Tiesioginis eteris
  • USD1.1265
  • RUB76.1800
    Klaipėdos uostas, archyvinė nuotrauka

    Ketinama didinti Klaipėdos uosto konkurencingumą

    © Photo: Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    15 0 0

    Susisiekimo ministerijos nuomone, mažesnė rinkliava sudarys palankesnes sąlygas į Klaipėdos jūrų uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams

    VILNIUS, lapkričio 7 – Sputnik. Siūloma sumažinti Klaipėdos jūrų uosto rinkliavas laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60 tūkst. sąlyginių konteinerių vienetų (TEU), praneša Susisiekimo ministerija.

    Susisiekimo ministerijos nuomone, tai sudarys palankesnes sąlygas į Klaipėdos jūrų uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams ir padidins uosto konkurencingumą.

    "Šiuo metu Klaipėdos uoste taikomos rinkliavos dideliems konteineriniams laivams yra gerokai didesnės nei kaimyniniuose uostuose, todėl pagrįstas jų sumažinimas paskatintų laivybą ir sukurtų patrauklias konkurencingas sąlygas konteinerių krovą bei paskirstymą uoste vykdančioms įmonėms“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

    Pasak ministro, sumažinus rinkliavas laivyba intensyvėtų ne tik tarpžemyninėse, bet ir kitose laivybos linijose, todėl Klaipėdos uostas per metus galėtų gauti apie 3,5 mln. eurų didesnes pajamas.

    Susisiekimo ministerija siūlo Klaipėdos uoste taikomus laivo, navigacijos, krantinės, sanitarinės ir uosto akvatorijos rinkliavos dydžius konteinerius vežantiems laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60 tūkst. TEU, apskaičiuoti ne pagal tarptautiniame laivo matmenų liudijime nurodytą talpą, bet pagal maksimalų 60 tūkst. TEU dydį.

    Tokį maksimalų dydį siūloma nustatyti atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu dėl Klaipėdos uosto infrastruktūros parametrų – nepakankamo gylio nėra galimybės pilnai pakrauti didesnius laivus. Sumažinta rinkliava atitiktų didžiausią Klaipėdos uoste įmanomą laivo pakrovimo konteineriais kiekį.

    Manoma, kad mažesnės rinkliavos padėtų Lietuvos jūrų uostui konkuruoti su kaimyniniais uostais, padėtų išlaikyti esamas ir pritraukti naujas konteinerinių laivų laivybos linijas.

    Pavyzdžiui, Gdansko jūrų uoste, kuris yra vienas pagrindinių konteinerių paskirstymo centrų Baltijos jūros regione, rinkliavos konteineriniams laivams yra 2–3 kartus mažesnės. Pagal šiuo metu Klaipėdos uoste galiojančią rinkliavų tvarką konteinerius vežančio laivo, kurio bendroji talpa 131 771 TEU, mokėtinų rinkliavų suma yra 72,1 tūkst. eurų, Gdansko uoste – 25,1 tūkst. eurų (65,2 proc. mažiau).

    Pakeitus rinkliavų taikymo principą Klaipėdos uoste, tokio laivo rinkliavų suma sudarytų 36,3 tūkst. eurų, t. y. sumažėtų 47 proc.

    Skaičiuojama, kad sumažinus rinkliavas konteinerius vežantiems laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60 tūkst. TEU, nuolaidų suma per metus sudarytų iki 750 tūkst. eurų.

    Siūlymas tobulinti uosto rinkliavų taikymo principus teikiamas svarstyti Vyriausybei.

    Dar šia tema

    EK patvirtino Lietuvos paramą Klaipėdos SGD terminalui
    Į Klaipėdos uostą atvyko naujas SGD krovinys
    Tegai:
    Klaipėdos uostas
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos