20:06 2019 Liepos 23
Tiesioginis eteris
  • USD1.1215
  • RUB70.6525
    Laivas Kairos, archyvinė nuotrauka

    Penktą kartą per metus į Klaipėdą atplaukė didžiausias SGD laivas

    © Photo: Marinetraffic
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    35 0 0

    Transportavimo ir bunkeriavimo laivas "Kairos" pirmadienį atlieka SGD perkrovos operaciją

    VILNIUS, liepos 8 — Sputnik. Savaitgalį į Klaipėdą atvyko didžiausias pasaulyje SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivas "Kairos", rašoma "Klaipėdos nafta" (KN) parnešime žiniasklaidai.

    Šiuo laivo 10 proc. frachtavimo sutartyje KN turėtų akcijų nuo rugsėjo 30 dienos pagal balandžio pradžioje priimtą susitarimą bus perduota Vokietijos bendrovei "Nauticor".

    Portalo marinetraffic.com duomenimis, penktąjį kartą į Klaipėdą liepos mėnesį atplauksiantis "Kairos" laivas pirmadienį atlieka SGD perkrovos operaciją iš Klaipėdos SGD terminalo į prie Klaipėdos uosto vartų esančią SGD paskirstymo stotį.

    "Galimybė iš jos bunkeriuoti SGD varomus laivus, krauti nedidelės apimties krovinius į laivus bei autocisternas užtikrina visapusišką SGD logistikos grandinę visame regione ir taip kuriame pridėtinę vertę Lietuvai", — pabrėžiama parnešime žiniasklaidai.

    "Kairos" Klaipėdos uostą pirmą kartą pasiekė šių metų sausio pradžioje ir iki šiol į uostą atplaukė 4 kartus — sausį (du kartus), vasarį ir gegužę.

    "Kairos" yra didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas, pasižymintis ypatingomis savybėmis: jame nėra balastinio vandens tvarkymo sistemos ir yra įmontuota suslėgtų gamtinių dujų talpykla, kurioje surenkami iš klientų laivų grąžinami dujų garai.

    Bunkeriavimo laivas priklauso bendrai "Babcock International Group" ir "Bernhard Schulte" bendrovei "Babcock Schulte Energy" (BSE), o jį nuomoja "Klaipėdos nafta" kartu su Vokietijos bendrove "Nauticor".

    Pranešime pabrėžiama, kad SGD bunkeriavimo ir perkrovimo infrastruktūra itin aktuali taps 2020 metais, kai visame pasaulyje įsigalios griežtesnės sieros dioksido išleidimo į aplinką normos. Taršų kurą naudojantys komerciniai laivai turės pereiti prie ekologiškesnių alternatyvų, iš kurių SGD laikomos vienomis efektyviausių.

    Klaipėdos SGD terminalas

    Pirmasis ir vienintelis importo SGD terminalas Lietuvoje pradėjo veikti 2014 metų gruodžio 3 dieną Klaipėdoje. Teigdama, kad jis leidžia Lietuvai atsikratyti Rusijos "Gazprom" "monopolio".

    Pernai gruodį Seimas nusprendė, kad Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas laivas-saugykla turėtų būti išpirktas iki 2024 metų pabaigos. Daroma prielaida, kad priimtos pataisos leis Lietuvai kuo ekonomiškiau įsigyti laivą-dujų saugyklą ir sumažinti išlaidas, susijusias su jo eksploatacija.

    Kaip pažymi Energetikos ministerija, šiuo metu Klaipėdos SGD terminalo veiklos sąnaudos siekia apie 66 mln. eurų per metus. Šiuos pinigus sumoka Lietuvos gamtinių dujų sistemos naudotojai ir gamtinių dujų vartotojai — verslui ir pramonei tenka reikšminga sąnaudų dalis. Pasak pataisų iniciatorių, Lietuvai ketinant išpirkti laivą-saugyklą, valstybės valdoma "Klaipėdos nafta" turėtų skolintis iki 308 mln. eurų. Tam Vyriausybė suteiktų valstybės garantiją.

    Dar šia tema

    Ekspertas pasakė, kaip Lietuva pažeidžia ES principus energetikos srityje
    Į Klaipėdą atvyko dujovežis su dideliu Norvegijos SGD kroviniu
    Kam —  bizūno, kam— meduolių? Kaip naujasis prezidentas užkariaus lietuvių širdis?
    Tegai:
    Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas, SGD terminalas, SGD

    Svarbiausios temos