09:47 2019 Spalio 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1144
  • RUB71.3066
    Klaipėdos uostas, archyvinė nuotrauka

    Ekspertas: Minskas tikėjosi per Klaipėdos uostą pagerinti santykius su Lietuva

    © Depositphotos
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    5520

    Baltarusija tikėjosi, kad ekonominio bendradarbiavimo su Lietuva kontekste taip pat pagerės politiniai santykiai, tačiau tai neįvyko, mano ekonomistas Aleksandras Nosovičius

    VILNIUS, liepos 11 — Sputnik. Baltarusija nelaiko Lietuvos pelninga ekonomine partnere ir teikia pirmenybę Latvijai krovinių gabenimo srityje, sakė Baltarusijos ambasadorius Latvijoje Vasilijus Markovičius. Jis pažymėjo, kad pernai Baltarusijos prekių eksportas į Latviją išaugo 40 proc.

    Kartu diplomatas pridūrė, kad šalys aktyviai plėtoja bendradarbiavimą transporto srityje.

    Interviu Sputnik Lietuva ekonomistas Aleksandras Nosovičius sakė, kad Minskas daug investavo į Klaipėdos uostą, tikėdamasis, kad ekonominis bendradarbiavimas pagerins politinius santykius su Vilniumi, tačiau tai neįvyko.

    "Būtent dėl šios priežasties priimtas sprendimas perorientuoti tranzitą į Latviją. Trumpalaikėje perspektyvoje tai lems dideles išlaidas, dideles pinigų sąnaudas, tačiau, manau, strategiškai, šis statymas suveiks. Tiesa, čia reikia nepamiršti, kad yra ir kita klausimo pusė — tai Rusija", — sakė ekspertas.

    Nosovičius teigė, kad Baltarusijos tranzitas bus įvairinamas visomis kryptimis — į Lietuvą, Latviją ir Rusiją.

    "Dalis tranzito srauto išliks Klaipėdoje. Žinoma, dalis krovinių nuvyks į Latviją — į Rygą, Ventspilį, Liepoją. Jau buvo priimtas sprendimas dėl pastarųjų metų rezultatų, siekiant padidinti Baltarusijos krovinių tranzitą per Rusijos uostus iki vieno milijono tonų", — sakė jis.

    Baltijos šalys kovoja su Rusijos uostais dėl krovinių apyvartos, Lietuva ir Latvija ypač bijo prarasti Baltarusijos prekių tranzitą. Yra žinoma, kad kai kurie iš jų jau buvo perkelti į Ust-Lugo uostą, kuris yra Leningrado apskrityje.

    Be to, Kaliningrado srities valdžia taip pat tikisi papildomo tranzito, nes Kaliningrado uostas yra vienintelis neužšąlantis Rusijos uostas Baltijos jūroje.

    Klaipėda – Lietuvos jūros vartai
    © Sputnik /
    Klaipėda – Lietuvos jūros vartai

    Dar šia tema

    Rusija išlieka didžiausia Lietuvos prekybos partnere
    Lietuva išlieka priklausoma nuo importuojamos energijos, rodo statistika
    Klaipėdos uostas toliau didina krovinių apyvartą
    Tegai:
    ekonomika, Lietuva, Baltarusija

    Svarbiausios temos