13:54 2019 Gruodžio 12
Tiesioginis eteris
  • USD1.1075
  • RUB70.3925
    SGD Klaipėdos nafta, archyvinė nuotrauka

    "Klaipėdos nafta" nelaimėjo SGD terminalo vystymo Kipre konkurso

    © Photo : Klaipedos Nafta
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    18

    Nugalėtoju buvo išrinktas kitas konsorciumas

    VILNIUS, rugpjūčio 26 — Sputnik. Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatoriui "Klaipėdos nafta" nepavyko laimėti konkurso dėl SGD terminalo plėtros Kipre. Kaip teigiama bendrovės pranešime spaudai, nugalėtoju išrinktas kitas konsorciumas.

    "Klaipėdos nafta" konkurse dalyvavo kaip rangovas ir vieno iš konsorciumų partneris.

    "Nors konkurso baigtis neatnešė norimo galutinio rezultato, bendrovės kompetencija ir profesionalumas buvo pozityviai įvertinti konsorciumo partnerių — visame pasaulyje gerai žinomų ir vertinamų bendrovių "Mitsui O.S.K. Lines" ir "Samsung C&T", — išplatintame pranešime teigia bendrovė. KN vadovybė pareiškė, kad įmonės pastangos ir nuveikti darbai neliko nepastebėti potencialių įmonės partnerių.

    "Tarptautiniai projektai SGD srityje ir konsultacijos juos plėtojant yra viena iš prioritetinių įmonės veiklos sričių", — teigė Lietuvos įmonė.

    Praėjusį spalį Kipro valstybinė dujų įmonė "Defa" paskelbė SGD terminalo Vasilikos įlankoje statybos ir valdymo konkursą. Konkurso nugalėtojai turėtų būti išrinkti šiemet, o terminalas turėtų būti pradėtas eksploatuoti 2021 metais.

    Projektui realizuoti buvo skirta daugiau nei 100 milijonų eurų iš ES fondų. Visas biudžetas yra 500 milijonų eurų.

    Anksčiau KN kartu su Japonijos bendrovėmis "Mitsui O.S.K Lines" ir "Osaka Gas" pateikė savo pasiūlymą dėl Kipro SGD terminalo plėtros. Lietuvos įmonė tikėjosi, kad jei pasiseks, "Klaipėdos nafta" taps didžiausiu plūduriuojančių terminalų operatoriumi ES.

    Klaipėdos SGD terminalas

    Vienintelis importinių SGD terminalas Lietuvoje pradėjo veikti 2014 metų gruodžio 3 dieną Klaipėdoje. Teigiama, kad jis leidžia Lietuvai atsikratyti Rusijos "Gazprom" "monopolio".

    Kasmet "Klaipėdos nafta" moka 60 milijonų eurų už SGD laivo-saugyklos nuomą iš Norvegijos, tačiau pernai vasarą Lietuvos valdžia priėmė sprendimą jį išpirkti. Manoma, kad jo įsigijimas gali kainuoti nuo 121 iki 160 mln. eurų.

    Nors politikai dažnai kalba apie Lietuvos "energetinę nepriklausomybę", šalis ir toliau perka dujas iš Rusijos.

    SGD daugiausia importuojamos į Lietuvą iš JAV ir Norvegijos. Kai kurie ekspertai mano, kad JAV dujos kainuoja šaliai daugiau nei Rusijos kuras, tačiau Lietuvos valdžia neatskleidžia kainos, už kurią ji perka SGD, teigdama, kad išlaidos atsiperka.

    Nuostabu šalia: «Independence» VS «Swinoujscie»
    © Sputnik /
    Nuostabu šalia: «Independence» VS «Swinoujscie»

    Dar šia tema

    "Klaipėdos nafta" nemokės 6 mln. eurų "Achemos grupei"
    "Klaipėdos nafta" taikosi tapti Kipro SGD terminalo operatore
    "Klaipėdos nafta" pasirengusi importuoti naftą Baltarusijos perdirbimo gamykloms
    Tegai:
    konkursas, Kipras, Klaipėdos nafta, SGD

    Svarbiausios temos