01:58 2019 Spalio 20
Tiesioginis eteris
  • USD1.1144
  • RUB71.3066
    Klaipėdos uostas, archyvinė nuotrauka

    Lietuva tikisi pritraukti į Klaipėdos uosto plėtrą Japonijos investuotojus

    CC BY-SA 3.0 / Kusurija
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    27 0 0

    Pažymėta, kad Klaipėdos uosto plėtros projekto partneriu turėtų tapti "transatlantines vertybes atitinkančios šalies verslas", todėl kviečiamos dalyvauti ir Japonijos įmonės

    VILNIUS, 20 — Sputnik. Lietuva tikisi pritraukti investicijų ir tranzitinių krovinių iš Japonijos verslo, praneša Klaipėdos uosto spaudos tarnyba.

    Japonijos investuotojams Lietuva siūlo naudotis integruota transporto ir logistikos sistema bei intermodalinių terminalų paslaugomis, bendradarbiauti įgyvendinant Klaipėdos uosto plėtrą, projektą "Rail Baltica" bei dalyvauti diegiant 5G ryšį Lietuvoje ir regione.

    Šią savaitę susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius šias galimybes aptarė su Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo banko (JBIC) atstovais.

    "Turime išvystytą infrastruktūrą ir tarptautiniams partneriams galime pasiūlyti palankias sąlygas ir investicinę aplinką. Sieksime pritraukti Japonijos konteinerines linijas, kurios padėtų vystyti Klaipėdos uostą kaip pagrindinį konteinerių paskirstymo uostą Baltijos jūroje", — kalbėjo Narkevičius.

    Susisiekimo ministerijos planuose — Klaipėdos uosto plėtra ir išorinio giluminio uosto statybos projektas. 

    Kaip pažymėjo Narkevičius, svarbu, kad projekto plėtros partneriu taptų "transatlantines vertybes atitinkančios šalies verslas", todėl šiame projekte kviečiamos dalyvauti ir Japonijos įmonės.

    Pasak ministro, šiuo metu Klaipėdos jūrų uoste konteinerių krovos pajėgumai yra beveik išnaudoti, tad Lietuva, norėdama išlaikyti lyderystę, privalo imtis veiksmų — įgyvendinti išorinio uosto statybos projektą.

    Galimybių bendradarbiauti su Japonijos verslo kompanijomis yra ir geležinkelių srityje. Įsibėgėjant "Rail Baltica" darbams "Lietuvos geležinkeliai" skelbia daug viešųjų pirkimų konkursų, kurie yra atviri užsienio kompanijoms.

    Susisiekimo ministerija kartu su mobiliojo ryšio operatoriais ir valstybinių institucijų atstovais rengia 5G ryšio plėtros Lietuvoje gaires. Plečiant autonominių automobilių eksploatavimui reikiamą infrastruktūrą, Lietuva kartu su Latvija, Estija ir Lenkija kuria pirmąjį Baltijos šalyse 5G koridorių, kuris bus pritaikytas autonominių transporto priemonių judėjimui. Japonijos kompanijų patirtis sėkmingai įgyvendinant tokio masto projektus padėtų Lietuvai sparčiau sukurti pilnai veikiančią 5G ryšio sistemą.

    Vakar Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda susitiko su JBIC banko valdytoju Tadashiu Maeda ir Japonijos delegacijos atstovais. Lietuvos vadovas pakvietė Japonijos įmones, veikiančias gamybos ir infrastruktūros sektoriuose, plėsti savo veiklą Lietuvoje. Nausėda pažymėjo, kad pastaraisiais metais ekonominis Lietuvos ir Japonijos bendradarbiavimas įgauna pagreitį.

    Nausėda taip pat pakvietė Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo banko atstovus atidaryti atstovybę Lietuvoje.

    Anksčiau Sputnik Lietuva rašė, kad Lietuvos vyriausybė kvietė Japonijos investuotojus dalyvauti Klaipėdos uosto plėtros ir Lietuvos energetikos sistemų sinchronizacijos su Europos žemyniniais tinklais projektuose.

    Dar šia tema

    Vilnius pakvietė Japonijos investuotojus dalyvauti Lietuvai pasitraukiant iš BRELL
    Ekspertas: Lietuva ir Japonija net žemėlapyje yra labai nutolusios
    Tegai:
    Lietuva, Klaipėdos uostas, Japonija

    Svarbiausios temos