01:28 2019 Gruodžio 16
Tiesioginis eteris
  • USD1.1174
  • RUB69.9930
    Vilkikas, archyvinė nuotrauka

    Reikalaujama atšaukti Vyriausybės nutarimą dėl vežėjų dienpinigių

    © CC0 / Pixabay
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Papildomas Vyriausybės apmokestinimas vežėjams kelia dar didesnius iššūkius, dėl kurių šis Lietuvos ekonomikos sektorius iš dalies ar net visiškai planuoja savo veiklą perkelti į kitas šalis

    VILNIUS, lapkričio 22 — Sputnik. Vyriausybė spalio viduryje priėmė nutarimą, pagal kurį komandiruojamų dienpinigių apmokestinimui nuo 2020 metų taikomas 1,65 koeficientas. Pasak liberalo Simono Gentvilo, šio koeficiento didinimas yra žalingas Lietuvos transporto sektoriui ir visai šalies ekonomikai, rašoma Seimo pranešime.

    Parlamentaro teigimu, nepaisant to, Vyriausybė priimdama šį nutarimą galimai pažeidė pagrindines teisėkūros, pačios Vyriausybės nustatytas taisykles, Trišalės tarybos ir kitus susitarimus.

    "Kartu su kolegomis Algirdu Butkevičiumi ir Jurgiu Razma kreipėmės į Vyriausybę su reikalavimu nedelsiant atšaukti priimtą nutarimą. Šis nuo naujų metų įsigaliosiantis koeficientas galimai kenkia šalies ekonomikai, nors nutarimo iniciatoriai net nematė poreikio atlikti poveikio vertinimo. Labiausiai stebina tai, kad priimtas nutarimo projektas buvo registruotas spalio 16 d. ryte, o po pietų Vyriausybės posėdyje jau buvo patvirtintas. Vadinasi, interesų grupės net neturėjo jokių galimybių išreikšti savo nuomonę, nors tai padaryti buvo būtina. To reikalauja ne tik teisėkūros principai, bet ir faktas, kad nutarimas paliečia vieną konkurencingiausių šalies ūkio sektorių", — teigia Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Simonas Gentvilas.

    Pranešime nurodoma, kad spalio pabaigoje su prašymu kreiptis į Vyriausybę dėl šio nutarimo kreipėsi Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava". Savo rašte asociacija pažymi, kad buvo registruoti net du Vyriausybės nutarimo projektai su skirtingais koeficientais. 

    Asociacijos "Linava" nuomone, Lietuvos transporto sektorius šiuo metu veikia nestabilioje rinkoje dėl kasmet keliamos minimalios mėnesio algos ir planuojamo įgyvendinti ES "Mobilumo paketo". Papildomas Vyriausybės apmokestinimas vežėjams kelia dar didesnius iššūkius, dėl kurių šis Lietuvos ekonomikos sektorius iš dalies ar net visiškai planuoja savo veiklą perkelti į kitas šalis. Tokie pokyčiai valstybei kainuotų nuo 7,92 proc. iki 16,42 proc. nuo surenkamos mokesčių dalies. Tačiau Vyriausybė nematė poreikio nustatyti galimus praradimus ir atlikti poveikio vertinimą.

    "Jei Vyriausybė atitinkamai nesureaguos į mano ir kolegų reikalavimą, teks kreiptis į Konstitucinį Teismą, nes Vyriausybė negali ignoruoti interesų grupių, be rimtų priežasčių skubotai priiminėti sprendimus ir taip griauti stabilumą šalyje", — mano liberalas Simonas Gentvilas.

    Parlamentaro ir asociacijos "Linava" vertinimu, Vyriausybė priimdama šį nutarimą galimai pažeidė Vyriausybės darbo reglamentą, nesilaikė Teisėkūros pagrindų įstatyme numatytų reikalavimų, Darbo kodekse numatytos tvarkos, Vyriausybės, profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų susitarimo dėl trišalio bendradarbiavimo.

    Dar šia tema

    Lietuva reikalauja iš naujojo EP peržiūrėti "Mobilumo paketą"
    "Mobilumo paketo" priešininkai pareiškė apie jo žalą ekologijai
    Lietuva pasirašė bendrą laišką ES vadovybei dėl Mobilumo paketo
    Tegai:
    vyriausybė, vežėjai

    Svarbiausios temos