08:59 2020 Vasario 27
Tiesioginis eteris
  • USD1.0875
  • RUB71.2368
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Tačiau Estija ir Latvija anksčiau pareiškė, kad projektas "Rail Baltica" greičiausiai nebus užbaigtas iki 2026 metų

    VILNIUS, gruodžio 7 — Sputnik. Lietuvos ministras pirmininkas Saulius Skvernelis, Latvijos premjeras Krišjanis Karinšas ir Estijos Vyriausybės vadovas Juris Ratas sutiko asmeniškai kontroliuoti geležinkelio projekto "Rail Baltica" plėtrą.

    Trijų respublikų vyriausybių vadovai dalyvavo Baltijos šalių ministrų pirmininkų tarybos susitikime Rygoje.

    Skvernelis papasakojo apie Lietuvos pasiekimus savo projekto dalies įgyvendinime. Jis kalbėjo apie jau nuveiktus darbus ir ateities planus.

    "Įgyvendinome svarbų etapą — užbaigėme žemės paėmimo procedūras visame "Rail Baltica" ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos, jau 2021 m. startuos statybos darbai. Šiuo metu baigiami didelio mąsto "Rail Baltica" statybos darbai iki Kauno intermodalinio terminalo. Tai sudarys sąlygas nepertraukiamam karinės paskirties krovinių gabenimui į mūsų regione vyksiančias pratybas", — premjerą cituoja spaudos tarnyba.. 

    Premjeras akcentavo, kad "Rail Baltica" projektas turi "ne tik ekonominę, bet ir saugumo dimensiją". Pasak jo, Lietuvos vyriausybė teikia strateginę reikšmę šio projekto įgyvendinimui be vėlavimų. 

    Savo ruožtu Ratas teigė, kad visos pusės yra pasirengusios įveikti su projektu susijusius nesutarimus ir rūpesčius, praneša Estijos vyriausybės spaudos tarnyba.

    Kita vertus, anksčiau Estijos Respublikos valstybės kontrolės tarnyba paskelbė apie padidėjusias "Rail Baltica" geležinkelio vėžės projekto sąnaudas ir mano, kad greičiausiai jis nebus užbaigtas iki 2026 metų.

    Valstybės kontrolės tarnyba pažymėjo, kad Estija atsilieka daugiau nei dvejais metais. Per visą geležinkelio tiesimą šiuo metu vėluojama pusantrų metų.

    Apie tai, kad projektas gali būti neįgyvendintas laiku, paskelbta ir Latvijoje. Šių metų pradžioje šalies transporto ministras Talis Linkaitis teigė, kad vėlavimas įgyvendinti projektą gali trukti mažiausiai 2-2,5 metų.

    Projektas "Rail Baltica"

    "Rail Baltica" integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Planuojama paleisti traukinius 2026 metais.

    Estijos geležinkelininkų profesinės sąjungos pirmininkas Olegas Čubarovas interviu Sputnik Lietuva pareiškė, kad "Rail Baltica" projektas nebus pelningas artimiausius 50 metų, kol pasikeis ekonomika ir daugybė dalykų pasaulyje.

    Tegai:
    Estija, Latvija, Lietuva, Rail Baltica

    Svarbiausios temos