15:37 2020 Balandžio 06
Tiesioginis eteris
  • USD1.0785
  • RUB82.8075
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Mokesčio dydis siektų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršytų 130 gramų CO2 kilometrui

    VILNIUS, gruodžio 13 — Sputnik. Seimas pritarė mokesčio įstatymo projektui, kuriuo siūloma reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių registracijos mokesčiu tvarką, rašoma Seimo pranešime.

    Mokesčio objektu būtų lengvieji ir lengvieji krovininiai automobiliai, išskyrus istorines motorines transporto priemones, kurioms valdytojas atlieka registraciją.

    Mokestį mokėtų motorinės transporto priemonės valdytojas, atliekantis jos registraciją Kelių transporto priemonių registre.

    Apskaičiuojant mokestį, jis būtų dauginamas iš mokestinių metų vartotojų kainų indeksavimo koeficiento.

    Mokesčio dydis siektų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršytų 130 gramų CO2 kilometrui.

    Numatoma, kad mokestis turėtų būti sumokamas iki motorinės transporto priemonės registracijos Kelių transporto priemonių registre.

    Mokestis, sumokėtas šio įstatymo nustatyta tvarka, galėtų būti grąžinamas vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka, pateikus dokumentus, įrodančius, kad transporto priemonė greičiau negu per 90 dienų nuo pirmojo registravimo Kelių transporto priemonių registre buvo iš jo išregistruota ir išgabenta iš Lietuvos Respublikos teritorijos.

    Įstatymas įsigaliotų 2020 metų balandžio 1 dieną. 

    Tuo tarpu Seimo socialdemokratų partijos frakcija pasisako prieš valdančiųjų siūlomą motorinių transporto priemonių mokestį. Socialdemokratų teigimu, jo negalima net vadinti taršos mokesčiu. Nes kiekvienas automobilis reguliariai teršia aplinką tiek, kiek sudegina kuro. Įvedamu mokesčiu tiesiog baudžiami žmonės, perkantys automobilį.

    "Toks mokestis yra tiesiog bauda žmogui už tai, kad jis perka automobilį. Taip bus tiktai stabdomas Lietuvos automobilių parko atnaujinimas. Juk jau dabar mūsų gyventojai važinėja su gana senais ir aplinką labiau teršiančiais automobiliais lyginant ne tik su Europos senbuvėmis, bet ir su kaimynais, pavyzdžiui, estais?" — sako Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė.

    Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą kritiškai įvertino ir ekspertai. Jų išvadomis, įvedami vienkartiniai registracinio pobūdžio taršos mokesčiai stabdo sprendimą keisti automobilį.

    Dar šia tema

    Numatoma įvesti transporto priemonių taršos mokestį
    "Valstiečiai" siūlo atnaujintą automobilių taršos mokestį
    Tegai:
    automobilis

    Svarbiausios temos