02:43 2020 Liepos 05
Tiesioginis eteris
  • USD1.1224
  • RUB80.2153
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje (2121)

    Koronaviruso pandemijos metu tikrą bumą patiria maisto produktų, prekių pristatymo, švietimo ir pramogų paslaugų internete tiekėjai

    VILNIUS, kovo 27 — Sputnik. Amerikos ekonomika dėl koronaviruso išgyvena sunkius laikus, analitikai neatmeta nedarbo augimo, ekonomikos nuosmukio, bankrotų akcijų rinkoje. Tačiau ne visos įmonės yra prastos būklės. Maisto produktų, prekių pristatymo, švietimo ir pramogų paslaugų internete tiekėjai, priešingai, uždirba iš krizės.

    Pagrindiniai JAV akcijų indeksai "S&P 500" ir "Dow Jones" per pastaruosius du mėnesius prarado viską, kuo taip didžiavosi JAV prezidentas Donaldas Trampas. Pandemija ir su ja susijusi panika akcijų rinkoje lėmė tai, kad šie du indeksai išgyveno arba blogiausias dienas per visa savo istoriją, arba nuo 1987 metų "juodojo pirmadienio". Tačiau šiomis aplinkybėmis yra keletas bendrovių, į kurias galima ir reikia investuoti, įsitikinę RIA Novosti apklausti analitikai.

    Krizė — ne kliūtis

    Nepaisant to, kad "viskas iš esmės krenta", JAV rinkoje yra kelios bendrovės, į kurias, anot "Bank of America Merrill Lynch", reikia investuoti 2020 metais. Bankas tarp jų įvardijo tokias technologijų bendroves kaip "Netflix", "Alphabet inc." (Google) ir mažmeninės prekybos įmonės "Costco Wholesale Corp.", "Amazon Inc.", "Dollar General Corporation".

    Anot kito banko — "Morgan Stanley" — analitikų (jų žodžius cituoja "Zero Hedge"), būtent Amerikos mažmenininkai dabar patiria tikrą bumą. Pirmosiomis kovo savaitėmis smarkiai išaugo mažmeninė prekyba maisto produktais — 8 proc., tai buvo beprecedentis augimas verslui, kuris ypač lėtai didina pelną. Be to, gali būti, kad augimas tęsis dviženkliais rodikliais, prognozuoja bankas.  

    Sūris, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik/ Владислав Адамовский.

    Be to, į rinkos tendencijas reaguoja JAV greito maisto kompanijos, pavyzdžiui, "Tyson". Jie išplėtė vištienos, kiaulienos ir jautienos gaminių gamybą, perorientuodami pajėgumus, kurie anksčiau buvo naudojami aptarnauti restoranus, uždarytus dėl pandemijos, į tiesioginį vartotoją, ir taip pat nesuklydo.

    Į tai, kad maisto produktus ir namų apyvokos reikmenis parduodantys amerikiečių verslai stovi atskirai nuo kitų mažmenininkų, atkreipė dėmesį savo apžvalgoje ir agentūra "Moody's".

    "Tuo tarpu tokie mažmenininkai kaip prekybos centrai, vaistinės, parduotuvės ir maisto sandėliai laimi, nes vartotojai kaups maisto produktų ir kitų būtiniausių reikmenų atsargas", — pažymi reitingų agentūra.

    Anot "Moody's", laimi ir tokios įmonės kaip "Kroger", "Walmart", "Costco Wholesale", "Target Corp." ir "Dollar General Corp." (pigių maisto ir namų apyvokos prekių tinklas) ir "CVS Health" (vaistinių tinklas). Jas valstijų valdžia laiko būtinomis gyvybinei veiklai, todėl jos ir toliau dirba visu pajėgumu, pažymima analitinėje apžvalgoje.

    Persikelia į "online"

    Be to, didelę naudą turi mažmenininkai, kurie prieš krizę turėjo išvystytą pardavimų internete platformą. Dėl šios priežasties veiklos pajamos tokiose maisto produktų parduotuvėse kaip "Whole Foods" (priklauso "Amazon"), "Walmart" ir "Kroger" labai išaugo, nes vartotojai stengiasi vengti lankytis parduotuvėse.

    JAV doleriai, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik / Наталья Селиверстова

    "Todėl investuotojams dabar patrauklios būtent tokios įmonės. Tai, pavyzdžiui, "Walgreens" (vaistų ir būtiniausių prekių pardavimo tinklas), "Duane Reads", "Domino's pizza" — taip pat viena iš teigiamų išimčių krintančioje rinkoje", — RIA Novosti papasakojo JAV fondo "Sovereign" privačių aktyvų valdytojas Garis Korolevas.

    JAV fondo "Principal Investors" valdytojas Kailas Šostakas priduria, kad be internetinių mažmenininkų, maisto ir namų apyvokos prekių tiekėjų populiarėja ir verslai, teikiantys "online" mokymo paslaugas. Pavyzdžiui, "Graham Holding Company", kuriai priklauso "Kaplan education business". Remiantis biržos duomenimis, bendrovės kainos per pastarąsias penkias dienas išaugo beveik 14 proc.

    "Amazon" pakilimas

    Tačiau patraukliausia iš visų (būtent ši įmonė yra visuose investicinių bankų ir analitikų top sąrašuose) yra "Amazon". "Iš jų, sakyčiau, stipriausia yra "Amazon", — sako Korolevas.

    Jis pažymi, kad platforma po savo "skėčiu" surinko visus patraukliausius produktus ir paslaugas klientams, kurie uždaryti namuose dėl pandemijos: pramogas (filmų žiūrėjimas, knygos), maisto pristatymą ("Amazon" anksčiau įsigijo maisto prekių mažmeninės prekybos įmonę "Whole Foods") ir būtiniausias prekes. Be to, būtent "Amazon" turi labiausiai išplėtotą pristatymo centrų tinklą visoje Amerikoje.

    Parduotuvė, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik/ Владислав Адамовский.

    Dėl to įmonė šiuo metu patiria greitą augimą. Be to, kadangi analitikai prognozuoja, kad JAV dėl krizės augs nedarbas, bendrovė planuoja pasamdyti 100 tūkst. naujų darbuotojų rinkti, pakuoti ir pristatyti užsakymus.

    Tačiau kartu "Amazon" susiduria su nepaprastai sunkia užduotimi, kaip susitvarkyti su šiuo augimu nepakenkiant reputacijai. 32 JAV valstijų prokurorai trečiadienį kreipėsi į "Amazon" vadovą Džefą Bezosą su prašymu sugriežtinti būtiniausių prekių kainų augimo kontrolę jo platformoje dėl koronaviruso.

    Prokurorai remiasi JAV tyrimų grupės "US PIRG" tyrimu, kuriame nustatyta, kad 1 iš 6 tiesiogiai per "Amazon" parduodamų produktų kainos pakilo 50 % dėl pandemijos. Kartais kainos išauga net 10 kartų. Pavyzdžiui, butelis sanitarinės priemonės vietoje 25 dolerių pradėjo kainuoti 250 dolerių.

    Tačiau anksčiau internetinis mažmenininkas patikino, kad imasi visų būtinų priemonių užkirsti kelią jo parduotuvėse pristatomų prekių kainų augimui.

    Temos:
    Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje (2121)
    Tegai:
    prekyba, koronavirusas

    Svarbiausios temos