14:46 2020 Rugsėjo 24
Tiesioginis eteris
  • USD1.1692
  • RUB89.7875
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Baltarusijos kroviniai 2019 metais sudarė 30,2 proc. metinės Klaipėdos uosto krovos — jų perkrauta 15,5 mln. tonų

    VILNIUS, rugpjūčio 28 — Sputnik. Baltarusijos grasinimas atšaukti baltarusiškų krovinių gabenimą per Klaipėdos uostą — nepamatuotas ir ekonomine logika nepagrįstas politinis sprendimas, teigė ekonomikos ir inovacijų ministras Rimantas Sinkevičius, praneša ministerijos spaudos tarnyba.

    Ministro teigimu, taip Baltarusija negaus apčiuopiamos ekonominės naudos, kurią teikia krovinių tranzitas Lietuvos teritorijoje per Klaipėdos uostą.

    "Klaipėdos uoste baltarusiški kroviniai sudaro apie 30 proc. krovos, todėl, priimdama sprendimą atšaukti krovinių gabenimą, Baltarusija turėtų paskaičiuoti ekonominius nuostolius ir įvertinti Klaipėdos uosto teikiamą komercinę naudą. Baltarusija taip pat turėtų atsižvelgti, kad, priėmusi šį ekonomiškai nenaudingą sprendimą, nubaus pati save, nes tai ženkliai atsilieps šios šalies ekonomikai", — sakė jis.

    Rimanto Sinkevičiaus teigimu, jei Baltarusija oficialiai atšauktų krovinių gabenimą iš Klaipėdos uosto, toks Baltarusijos žingsnis galėtų sulaukti atsakomųjų ES valstybių sankcijų.

    Tačiau jas taikyti dar per anksti, be to, šios sankcijos turėtų apimti draudimus atskiriems asmenims, o ne visai Baltarusijos ekonomikai. Šiuo klausimu ES valstybių pozicija turėtų būti vieninga ir solidari, mano ministras.

    Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad dėl šio galimo Baltarusijos žingsnio nukentėtų "Klaipėdos uostas", AB "Lietuvos geležinkeliai" ir Klaipėdos uosto krovos bendrovės. Tačiau kartu patikino, kad dėl esamos situacijos Lietuvos verslininkai turėtų jaustis ramiai, jiems pavojus negresia.

    Baltarusijos kroviniai 2019 metais sudarė 30,2 proc. metinės Klaipėdos uosto krovos — jų perkrauta 15,5 mln. tonų.

    Dar šia tema

    LB: dėl COVID-19 nukentėjusioms įmonėms gali prireikti bent metų finansinei būklei atkurti
    Vizito Klaipėdos SGD terminale metu Nausėda atkreipė dėmesį į laivo-saugyklos ateitį
    Tegai:
    Baltarusija, Klaipėdos uostas, ekonomika, Rimantas Sinkevičius

    Svarbiausios temos