11:10 2020 Rugsėjo 28
Tiesioginis eteris
  • USD1.1634
  • RUB90.4050
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų (363)

    Kaip pažymėjo Avdoninas, vienas iš variantų, kur Minskas gali perorientuoti savo tranzitą, yra Rusija

    VILNIUS, rugpjūčio 30 — Sputnik. Bendras baltarusiškų prekių srautas per Baltijos šalių uostus pernai siekė apie dešimt milijardų dolerių, o jo persiorientavimas į Leningrado srities uostus smarkiai palies Baltijos šalių ekonomiką, mano Baltarusijos strateginių tyrimų instituto analitikas Aleksejus Avdoninas.

    Kaip pažymėjo ekspertas, Baltarusijos importo ir eksporto per Baltijos uostus pikas buvo pernai, šiemet pastebimas nuslūgimas dėl ​​COVID-19 pandemijos.

    Baltarusija daugiausia per Lietuvos ir Latvijos uostus tiekia kalio trąšas — ši prekė sudaro daugiau nei 50 procentų eksporto. Taip pat pristatoma mechaninės inžinerijos, žemės ūkio, maisto pramonės produkcija.

    "Pavyzdžiui, 2019 metais Klaipėdos uoste buvo perkrauta 14,1 mln. tonų baltarusiškų krovinių, tai yra 30,5 proc. visų uosto krovimųsi. Klaipėdos birių krovinių terminale buvo perkrauta 9,8 mln. tonų "Belaruskalij" trąšų. Daugiau nei dešimt milijardų dolerių — tai yra bendra prekybos (importo/eksporto) per šiuos uostus vertė", — cituoja RIA Novosti Avdonino žodžius.

    Pasak jo, pastaruoju metu Baltarusija aktyviai eksportavo į Lotynų Amerikos, Afrikos, taip pat Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono šalis — eksportas į visas kriptis galimas tik jūrų transportu.

    Eksperto teigimu, šioje situacijoje Baltarusijai trumpiausiu logistiniu petimi buvo Baltijos šalių uostai, tačiau politinės situacijos fone viskas gali pasikeisti. Be to, per šiuos jūrų uostus iš dalies eina Baltarusijos ekonominių zonų produkcijos eksportas, sukurtas dalyvaujant Kinijos kapitalui.

    "Tai (krovinių persiorientavimas — Sputnik) gali smarkiai paveikti Baltijos šalis ir tuo pačiu nuveliгoti jų retoriką politinėmis temomis. Uostų ekonomika Baltijos šalims yra svarbiausias ir aktualiausias straipsnis formuojant nacionalinį BVP", — mano Avdoninas.

    Be to, pabrėžė ekspertas, reikėtų prisiminti, kad per Baltijos šalių uostus vyksta ne tik eksportas, bet ir prekių importas į Baltarusiją.

    Pasak Avdonino, prieš kurį laiką Minskas pradėjo spręsti eksporto krovinių perorientavimo iš Baltijos šalių į Rusijos uostus, pirmiausia Sankt Peterburgo regione, klausimą.

    Pasak eksperto, jei Rusijos logistikos kompanijos ir uostai Baltarusijai pasiūlys optimalias kainas, greičiausiai bus rasta optimali kaina, "kuri bus net pelningesnė nei dabartinės Baltijos šalių kainų".

    Anksčiau Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka pranešė, kad jis nurodė vyriausybei pateikti pasiūlymą perorientuoti visus Baltarusijos prekybos srautus iš Lietuvos uostų į kitus. Tuo metu Baltarusijos vadovas nenurodė, apie kokius uostus kalbama.

    Kaip pažymėjo Lukašenka, Baltarusijos transporto srautai sudaro "30 procentų Lietuvos biudžeto". Pasak prezidentės, ES šalys neturėtų gąsdinti Baltarusiją sankcijomis, nes Minskas yra pasirengęs duoti atsaką.

    Temos:
    Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų (363)

    Dar šia tema

    Lukašenka pareiškė apie pasirengimą "apraminti bet ką, kas sujudės" vakaruose
    Tegai:
    Rusija, krovinių vežimas, Baltarusija, Lietuva

    Svarbiausios temos