23:19 2020 Rugsėjo 22
Tiesioginis eteris
  • USD1.1740
  • RUB89.1500
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Jei iš Lietuvos bus atimtas Baltarusijos tranzitas, jos laukia labai niūrios pasekmės, mano ekspertas Vasilijus Koltašovas

    VILNIUS, rugpjūčio 31 — Sputnik. Baltarusijos krovinių srautų perorientavimas iš Lietuvos uostų gali neigiamai paveikti Lietuvos ekonomiką, sakė Naujosios visuomenės instituto Politinių ir ekonominių tyrimų centro vadovas Vasilijus Koltašovas, praneša portalas "Baltnews".

    Jo nuomone, Lietuva Europos Sąjungoje užima ypatingą poziciją. Skirtingai nuo Čekijos ar Lenkijos, šalis neturi specialių ekonominių privilegijų.

    "Tai šalis, kuri turi padengti visas išlaidas kovai su posovietinėmis valstybėmis rytuose: tai yra, ES vykdo ekspansinę politiką, o Lietuva turi už tai sumokėti. Toks yra jos vaidmuo Europos sistemoje. Jei Lietuva liks be baltarusiškų prekių ir praras tranzitą, jos laukia labai kraupios pasekmės. Lukašenka buvo jos dievas ir geradarys ekonomine prasme", — sakė Koltašovas.

    Naujosios visuomenės instituto Politinių ir ekonominių tyrimų centro vadovas mano, kad Minskas turi galimybę perorientuoti savo krovinių srautus. Tranzitas gali vykti per Latviją arba, pavyzdžiui, per Leningrado srities uostus.

    Pasak Koltašovo, prekės gali aplenkti Lietuvą, nors per respubliką driekiasi trumpiausias kelias iki Baltijos jūros.

    "Manau, kad Lukašenka niekada neatleis. Ir ne tik Lukašenka, bet ir Baltarusijos aukščiausia biurokratija, kuriai tai yra gyvybės ir mirties klausimas", — sakė jis.

    Tuo tarpu, pasak Koltašovo, atsakomosios sankcijos iš Baltarusijos taip pat gali paveikti Baltarusijos ekonomiką, nes šalis negali atsisakyti tiekti rafinuotų produktų į Europos rinką. Jis pridūrė, kad pats Lukašenka yra suinteresuotas išlaikyti kuo platesnį eksportą.

    Praėjusią savaitę Baltarusijos prezidentas paskelbė pavedęs vyriausybei pateikti pasiūlymą perorientuoti visus Baltarusijos prekybos srautus iš Lietuvos uostų į kitus. Baltarusijos vadovas nenurodė, apie kokius uostus kalbama.

    Kaip pažymėjo Lukašenka, Baltarusijos transporto srautai sudaro "30 procentų Lietuvos biudžeto". Prezidento teigimu, ES šalys neturėtų gąsdinti Baltarusijos sankcijomis, nes Minskas yra pasirengęs duoti atsaką.

    Pastaraisiais mėnesiais Lietuva stengėsi išnaudoti Maskvos ir Minsko nesutarimus dėl naftos kainų, būtent į Klaipėdos uostą atkeliavo kroviniai su šiuo kuru, kurie vėliau geležinkeliu buvo gabenami į Baltarusijos teritoriją. Be to, kaip ne kartą pastebėjo ekspertai, Lietuvos uostai dabar gyvena Baltarusijos tranzito sąskaita ir gauna iš to dideles pajamas.

    Lietuvoje teigiama, kad sankcijos, apie kurias kalba Lukašenka, gali pakenkti ir Baltarusijai. Tokią nuomonę išsakė respublikos ministras pirmininkas Saulius Skvernelis ir Ūkio ministerijos vadovas Rimantas Sinkevičius.

    Tuo tarpu Baltarusijos strateginių studijų instituto analitikas Aleksejus Avdoninas anksčiau pažymėjo, kad Lietuva gali prarasti milijardus dolerių, jei Baltarusija perorientuos savo krovinių srautą. Jo nuomone, jei Rusijos logistikos kompanijos ir uostai pasiūlys Minskui geriausias kainas, tai Baltarusijai gali būti dar pelningiau.

    Dar šia tema

    Lukašenka nurodė perorientuoti visus prekių srautus iš Lietuvos uostų
    Skvernelis: Lukašenkos sprendimai pirmiausia kirs pačiai Baltarusijai
    Sinkevičius sukritikavo Baltarusijos sprendimą atšaukti krovinius iš Klaipėdos uosto
    Tegai:
    Baltarusija, tranzitas

    Svarbiausios temos