11:17 2020 Rugsėjo 27
Tiesioginis eteris
  • USD1.1634
  • RUB90.4050
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą
    "Rail Baltica" statyba (65)

    Jo teigimu, būtina užtikrinti aiškumą, kad planuojami pokyčiai kaimyninėse šalyse neigiamai neatsilieptų viso projekto įgyvendinimui ir statybų grafikui

    VILNIUS, rugsėjo 9 — Sputnik. Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič kreipėsi į Latvijos ir Estijos kolegas, ragindamas pristatyti konkrečius planus dėl "Rail Baltica" projekto įgyvendinimo modelio pakeitimo ir dėl infrastruktūros valdymo Latvijoje bei Estijoje, praneša Susisiekimo ministerija.

    Jo teigimu, būtina užtikrinti aiškumą, kad planuojami pokyčiai kaimyninėse šalyse neigiamai neatsilieptų viso projekto įgyvendinimui ir statybų grafikui.

    Pabrėžiama, kad Lietuvos tikslas yra projektą užbaigti 2026 metais.

    "Vykdydami savo įsipareigojimus esame tikrai daug nuveikę tiesdami "Rail Baltica" geležinkelį — jau šiemet prie Europos geležinkelio tinklo bus prijungtas Kauno geležinkelio mazgas, baigtos žemės išpirkimo procedūros pagrindiniame ruože Kaunas-Lietuvos/Latvijos siena, įsibėgėja statybos darbų pirkimo procesai", — sako jis. 

    Ministro teigimu, pastaruosius sustabdžius dėl projekto valdymo restruktūrizavimo, projekto įgyvendinimas gali vėluoti net iki 2 metų.

    Pažymima, kad Latvija ir Estija numato restruktūrizuoti "Rail Baltica" projekto įgyvendinimą, suteikiant projektą koordinuojančiai bendrai trijų Baltijos šalių įmonei "RB Rail" didesnius įgaliojimus ir per šią įmonę vykdant visus viešuosius pirkimus.

    Kita vertus, Lietuva įspėja, kad skubiai vykdomi pokyčiai gali turėti įtakos projekto statybų ir kitų vykdomų veiklų vėlavimui ir bus nesuderinami su būsimu "Rail Baltica" infrastruktūros valdymo modeliu, todėl yra būtina sutarti dėl projekto bendradarbiavimo.

    "Pagrindinis mūsų lūkestis partnerių atžvilgiu šiuo metu — tai detalesnių vertinimų bei veiksmų planų parengimas, kurių pagrindu būtų galima priimti reikiamus sprendimus esant tikriems, kad planuojami pokyčiai nepakeis projekto įgyvendinimo plano. Tuo tarpu projekto partneriai nėra pateikę reformos plano, užtikrinančio, kad ji neturės esminės įtakos projekto įgyvendinimo terminams", — sakė susisiekimo ministras.

    Jis pažymėjo, kad Lietuvoje "Rail Baltica" projekto vystymas jau buvo aptartas aukščiausiame politiniame lygmenyje.

    "Rail Baltica" projektas

    "Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85 %, tikimasi, finansuos ES.

    Nord Stream-2  
    © Sputnik / Алексей Витвицкий

    Kaip ne kartą pažymėjo ekspertai, greičiausiai projektas bus nepelningas keleivių pervežimui ir paprastų krovinių gabenimui, o vienintelė jo paskirtis yra karinė.

    Kaip anksčiau pranešė Sputnik Lietuva, kovo mėnesį bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės "RB Rail" valdybos narys Kasparas Rokenas pareiškė, kad "Rail Baltica" yra ne karinis projektas, o iniciatyva "pagerinti infrastruktūrą". Po to balandžio pradžioje Masiulis pareiškė, kad "Rail Baltica" yra "vienas iš prioritetinių objektų užtikrinant Lietuvos nacionalinį saugumą ir karių mobilumą regione".

    Маршрут Rail Baltica
    © Photo : Rail Baltica
    Маршрут Rail Baltica
    Temos:
    "Rail Baltica" statyba (65)

    Dar šia tema

    "Nematomas priešas": sveikatos apsaugos ministras paragino lietuvius dėvėti kaukes
    "Netinkamai suvaldžiau diskusiją": Surplys atsiprašė žurnalistų
    Tegai:
    Latvija, Estija, Jaroslavas Narkevičius, Rail Baltica

    Svarbiausios temos