22:16 2021 Kovo 01
Tiesioginis eteris
  • USD1.2053
  • RUB89.3155
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    "Lietuvos geležinkelių" komunikacijos tarnybos direktorius Mantas Dubauskas atsakė į įtarimus apie nesaugius pirkimus iš Baltarusijos įmonės

    VILNIUS, gruodžio 18 — Sputnik. "Lietuvos geležinkelių" komunikacijos tarnybos direktorius prisiminė, kad istoriškai geležinkelių pramonė vis dar siejama su Rytais, todėl nėra ko stebėtis, kad kai kurios geležinkeliams reikalingos dalys yra gaminamos Baltarusijoje, Ukrainoje ir kitose rytų krypties šalyse. Apie tai Dubauskas parašė savo Facebook puslapyje.

    Jis pažymėjo, kad labai tikėtina, jog tiekėjas bus susijęs su viena iš šių valstybių. Tačiau, anot jo, nustačius grėsmes nacionaliniam saugumui, sutartis nebus pasirašyta.

    "Dabar apie konkretų pirkimą. "Už milijonus", "neviešas" ir "grėsmės dėl Baltarusijos". LTG dukterinė įmonė GTC (Geležinkelio tiesimo centras) perka pabėgius. Jų reikia nemažai — 63 tūkstančių, nes reikės daug geležinkelio suremontuoti. Nusipirkti tokį kiekį kainuotų porą milijonų eurų. Tai taip, už milijonus", — sakė Dubauskas.

    Geležinkelių infrastruktūros operatorius "LTG Infra" skelbia viešuosius geležinkelių remonto ar statybos pirkimus. Anot Dubausko, jei GTC dalyvauja konkurse ir jei siūlo mažiausią kainą, gauna sutartį.

    "Jeigu galvojate, kad pigiai nusipirkti medžiagų galima slapta paskambinus į Baltarusiją, klystate. Mažiausią kainą GTC užsitikrina štai kaip: kviečia Lietuvoje ir aplinkinėse šalyse esančius tiekėjus siūlyti savo kainas", — rašė jis.

    Lietuvos geležinkelių komunikacijos tarnybos direktorius pridūrė, kad jei ketinama pasirašyti sutartį, yra vertinamos grėsmės nacionaliniam saugumui.

    Pasak Dubausko, "Delfi" straipsnyje aprašytu atveju, buvo pakviesti keturi pabėgių tiekėjai. Viešas skelbimas pakabintas nebuvo, tačiau tiekėjai visą informaciją gavo.

    "Taip, vienas iš jų yra Baltarusijoje. Ir jeigu būtų ketinama pasirašyti sutartį su juo, tuomet būtų vertinamos grėsmės dėl nacionalinio saugumo. Straipsnio rašymo metu pirkimas jau buvo sustabdytas (vieni neatitiko techninių reikalavimų, kitų kainos buvo per didelės), o šiuo metu jau yra nutrauktas," — aiškina jis.

    Be to, Dubausko teigimu, VLRD (Vilniaus lokomotyvų remonto depas) kone 15 pastarųjų metų pirko komerciniu būdu. Pastaruoju metu toks VLRD pirkimo būdas buvo ginčijamas teisme. Po teismo sprendimo VLRD įsiregistravo kaip perkančioji organizacija ir pradėjo skelbti viešuosius pirkimus. "Lietuvos geležinkelių" komunikacijos tarnybos direktorius pabrėžia, kad bendrovė pasirengusi pratęsti diskusiją dėl to, kaip valstybei priklausančios bendrovės turėtų konkuruoti ir kaip turėtų organizuoti pirkimus. Tačiau teismų sprendimus, bendrovė, esą, vykdo.

    Tegai:
    Lietuvos geležinkeliai

    Svarbiausios temos